farhangian91banner

آژانس محیط زیست سازمان ملل: غرب آمریکا به دلیل بحران آب و هوا با کمبود آب و برق مواجه است

دریاچه مید و دریاچه پاول در حال حاضر در پایین ترین سطح خود قرار دارند و در خطر رسیدن به آن قرار دارند “وضعیت استخر مرده”، به این معنی که آب سدها آنقدر کم می شود که دیگر نمی تواند به پایین دست جریان یابد و نیروگاه های برق آبی را تامین کند.

“یک نرمال بسیار خشک جدید”

شرایط در غرب آمریکا، که در اطراف حوضه رودخانه کلرادو مشاهده می کنیم، برای بیش از 20 سال آنقدر خشک بوده است که ما دیگر از خشکسالی صحبت نمی کنیم،لیس مولین برنهارت، کارشناس اکوسیستم در UNEP گفت. “ما از آن به عنوان “خشک شدن” یاد می کنیم – یک نرمال بسیار خشک جدید.”

دریاچه مید، واقع در نوادا و آریزونا، در دهه 1930 با ساخت سد هوور بر روی رودخانه کلرادو ایجاد شد. این بزرگترین آب مصنوعی در ایالات متحده است.

دریاچه پاول، واقع در یوتا و آریزونا، دومین دریاچه بزرگ است و در دهه 1960 با ساخت سد گلن کانیون ایجاد شد.

این مخازن آب و برق ده ها میلیون نفر را در ایالت های نوادا، آریزونا، کالیفرنیا، وایومینگ، کلرادو و نیومکزیکو و در مکزیک و همچنین آب آبیاری برای کشاورزی تامین می کند.

تاثیرات آب و هوا در حال افزایش است

کارشناسان هشدار می‌دهند که با عمیق‌تر شدن بحران، قطعی آب لازم است. اما ممکن است کافی نباشد.

در حالی که تنظیم و مدیریت عرضه و تقاضای آب در کوتاه مدت و بلند مدت ضروری است، تغییرات آب و هوایی در مرکز این موضوع قرار داردماریا مورگادو، مسئول اکوسیستم UNEP در آمریکای شمالی گفت. “در دراز مدت ما نیاز داریم به علل ریشه ای تغییرات آب و هوایی و همچنین تقاضای آب رسیدگی شود

به گفته آژانس سازمان ملل، در طول دو دهه گذشته، بیشتر بلایای بزرگ – 90 درصد – ناشی از سیل، خشکسالی و سایر رویدادهای مرتبط با آب بوده است.

با خشکسالی های مکرر، مردم در مناطق آسیب دیده به طور فزاینده ای به آب های زیرزمینی وابسته خواهند شد.

در همین حال، افزایش تقاضای آب – به عنوان مثال به دلیل رشد جمعیت – اثرات تغییر اقلیم مانند کاهش بارندگی و همچنین افزایش دما را ترکیب کرده است که منجر به افزایش تبخیر آب های سطحی و در نهایت کاهش رطوبت خاک می شود.

خانم برنهارت گفت: “ما در مورد یک دوره 20 ساله شرایط خشکسالی با تقاضای روزافزون برای آب صحبت می کنیم.” این شرایط به ویژه در منطقه دریاچه پاول و دریاچه مید نگران کننده است. این طوفان کامل است

یک موضوع گسترده تر

UNEP گفت: آنچه در غرب آمریکا اتفاق می افتد بخشی از روند گسترده تری است که صدها میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا خشکسالی و بیابان زایی به سرعت در حال تبدیل شدن هستند. قاعده جدید در همه جا – از ایالات متحده گرفته تا اروپا و آفریقا.

از سال 1970، آب و هوا، آب و هوا و مخاطرات آب عامل 50 درصد تمام بلایا بوده و هر ساله 55 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است. علاوه بر این، حدود 2.3 میلیارد نفر در سراسر جهان سالانه با استرس آب مواجه هستند.

این اطلاعات در خلاصه ای با عنوان گنجانده شده است خشکسالی به تعداد، در ماه مه توسط کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با بیابان زایی (UNCCD) منتشر شد که برای معکوس کردن تخریب زمین کار می کند.

خشکسالی از جمله عوامل متعددی است که بر تخریب زمین تأثیر می گذارد. بین 20 تا 40 درصد از زمین های جهان به عنوان تخریب شده طبقه بندی می شوند، نیمی از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و بر زمین های زراعی، زمین های خشک، تالاب ها، جنگل ها و علفزارها تأثیر می گذارد.

UNEP یکی از آژانس های پیشرو برای دهه سازمان ملل در احیای اکوسیستم است که هدف آن مقابله با تغییرات آب و هوا و توقف تنوع زیستی است.

این دهه تا سال 2030 ادامه دارد، که همچنین همان جدول زمانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) است.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما