farhangian91banner

اسپرز شماره 1 را انتخاب کرده و حق انتخاب ویکتور ویمبانیما را دارد

سن آنتونیو اسپرز روز سه‌شنبه در قرعه‌کشی پیش‌نویس NBA 2023 برنده شد و به آن‌ها انتخاب شماره 1 در درفت ژوئن و حق انتخاب مورد انتظارترین بازیکن از زمان لبرون جیمز را داد: ستاره 19 ساله فرانسوی ویکتور ویمبانیاما.

پیتر جی. هولت، رئیس اسپرز، لحظه ای که مشخص شد اسپرز بهترین انتخاب را به دست آورده است، برای جشن گرفتن از جا پرید. قرعه کشی در شیکاگو برگزار شد و پیش نویس سفارش در طول پخش ESPN فاش شد.

هولت در پخش برنامه گفت: «ممکن است غش کنم. “من خیلی هیجان زده ام. شهر سن آنتونیو، هواداران ما، ما افراد زیادی داریم که اسپرز را دوست دارند، بنابراین ما مشتاق هستیم.

انتخاب شماره 2 به شارلوت هورنتس، سوم به پورتلند تریل بلیزرز و چهارم به هیوستون راکتز رسید.

Wembanyama در مصاحبه ای از فرانسه به ESPN گفت: «قلب من در حال تپیدن است. من همه کسانی را که دوستشان دارم، همه کسانی را که در اطرافم می شناسم به دست آورده ام. این واقعاً لحظه خاصی است که من تا آخر عمر به یاد خواهم داشت.»

ویمبانیاما که یک مرکز 7 فوتی 3 با طول بال هشت پا دارد، می تواند توپ را کنترل کند و مانند یک گارد شوت کند. او برای Metropolitans 92، یک تیم حرفه ای لیگ فرانسه بازی می کند، جایی که میانگین 21.6 امتیاز و 10.5 ریباند در هر بازی دارد. لیگ NBA G میزبان تیم او برای یک نمایشگاه دو بازی در نزدیکی لاس وگاس در ماه اکتبر بود و NBA برخی از بازی های او را پخش کرده است. هیاهویی که در مورد او وجود داشت با چیزی که در سال 2003 در اطراف جیمز وجود داشت، رقابت می کند، زمانی که کلیولند کاوالیرز او را به عنوان شماره 1 در کل دوران دبیرستان انتخاب کرد.

آدام سیلور، کمیسر NBA، قبل از قرعه کشی در ESPN گفت که او به وضوح یک استعداد نسلی به نظر می رسد. و، می دانید، نمونه های بسیاری دیگر از استعدادهای نسلی وجود دارد که در این لیگ آمده اند که انتظارات را برآورده کرده اند و برخی دیگر که برآورده نشده اند. اما دلیلی ندارم که باور کنم او این کار را نخواهد کرد.»

Wembanyama مطمئناً تنها چشم انداز بالقوه تغییر امتیازدهی موجود در پیش نویس امسال نیست که برای 22 ژوئن در Barclays Center در بروکلین تنظیم شده است. اسکوت هندرسون، یک گارد 19 ساله که برای G League Ignite بازی کرد و در نمایشگاه های اکتبر با Wembanyama روبرو شد، انتظار می رود در مجموع در رده 2 قرار گیرد. هندرسون در این فصل در 19 بازی با ایگنایت میانگین 16.5 امتیاز، 5.3 ریباند و 6.8 پاس منجر به گل را به دست آورد.

برای اسپرز این سومین بار است که در قرعه کشی برنده می شوند. در سال 1997، آنها از انتخاب شماره 1 برای انتخاب تیم دانکن استفاده کردند که به یکی از بهترین مردان بزرگ تاریخ NBA تبدیل شد. ده سال قبل، آنها همچنین یک مرد بزرگ را در دیوید رابینسون، 10 بار آل استار انتخاب کردند. هر دو بازیکن در تالار مشاهیر بسکتبال هستند.

این پیش نویس توسط یک قرعه کشی تصمیم گیری می شود که به تیم هایی با رکوردهای بدتر در فصل عادی شانس بهتری برای انتخاب شماره 1 می دهد. این سیستم باعث شده است که تیم‌ها متهم به تانکر زدن شوند – برای قرار گرفتن در انتخاب‌های درافت بالا، برنده شدن را در اولویت قرار نمی‌دهند. سه تیم با بیشترین شانس – 14 درصد – برای کسب عنوان برتر امسال سن آنتونیو، هیوستون و دیترویت بودند که انتخاب پنجم را به دست آوردند. 11 تیم دیگر در قرعه کشی شانس کمتری داشتند، از شارلوت با 13 درصد تا نیواورلئان پلیکانز با 0.5 درصد.

در سال‌های اخیر، NBA با معرفی یک تورنمنت بازی پس از فصل برای تعیین رتبه‌های هفتم و هشتم در هر کنفرانس و با مسطح کردن شانس برای انتخاب شماره 1 در بین سه تیم بد، به سمت مهار کردن تانک حرکت کرده است.

اما با ورود ویمبانیاما به NBA در افق، سیلور در پاییز به خبرنگاران گفت: «من می‌دانم که بسیاری از تیم‌های NBA ما از این تصور که به طور بالقوه از طریق قرعه‌کشی ما می‌توانند او را به دست آورند، بزاق می‌افتند، بنابراین همه آنها باید در مرحله بعدی رقابت بسیار سختی داشته باشند. فصل.”

NBA ماه گذشته دالاس ماوریکس را به دلیل استراحت دادن به چند بازیکن در روزهای پایانی فصل، 750 هزار دلار جریمه کرد، حتی اگر این تیم هنوز فرصت حضور در مسابقات بازی را داشت. آنها بازی های پلی آف را از دست دادند و از طریق قرعه کشی انتخاب شماره 10 را دریافت کردند. آنها 3 درصد شانس داشتند که شماره 1 را بدست آورند.

آنها به اندازه سن آنتونیو خوش شانس نبودند.

گرگ پوپوویچ از تاتنهام طولانی‌ترین مربی NBA است. او در دسامبر 1996 هدایت اسپرز را بر عهده گرفت و از آن زمان تاکنون اسپرز را به پنج عنوان قهرمانی رسانده است، آخرین بار در سال 2014. اما در سال‌های اخیر، اسپرز در حال بازسازی و ذخیره استعدادهای جوان بوده است. این تیم از سال 2019 به پلی آف نرسیده است. آنها برای بدترین رکورد در کنفرانس غرب در این فصل با هیوستون با نتیجه 22-60 برابر شدند. ومبانیاما می تواند فوراً آن را تغییر دهد.

ومبانیاما روز سه شنبه به ESPN گفت: “من سعی می کنم هرچه سریعتر یک حلقه را ببرم.” “پس آماده باش.”

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما