farhangian91banner

(تصاویر) قایقهای چوبی؛ میراث فرهنگی قطر

قایق‌های چوبی که بخشی از میراث فرهنگی قطر هستند، با حمایت‌هایی که از سوی دولت صورت گرفته، به خدمت خود ادامه می‌دهند.

به گزارش فرارو، با وجود پیشرفت در صنعت ماشین آلات و وسایل نقلیه دریایی مدرن، صنعت قایق‌های چوبی تاریخی در قطر مطابق با میراث اجدادی خود در دستان استاد باقی می‌ماند.

این قایق‌های چوبی که برای تورهای گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرند، توجه زیادی به سوی گردشگران خارجی است که از قطر، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می‌توانند، خود را جلب کنند.

دولت قطر از قایق‌های چوبی به عنوان میراث فرهنگی محافظت می‌کند که سال‌ها در گذشته ابزار معیشت مردم این منطقه بوده است.

در واقع، از کشف نفت و گاز، مروارید مهم معیشت مردم منطقه خلیج فارس بود و از این قایق‌ها برای استخراج مروارید نیز استفاده می‌شد.

مشاوره، دولت قطر سالانه به صاحبان قایق برای نگهداری قایق‌های چوبی کمک مالی می‌کند و از طریق کارگاه‌های تعمیر و نگهداری در بنادر از آن‌ها حمایت می‌کند.

تولید قایق‌های چوبی در قطر به دلیل مشوق‌های دولت برای گردشگری به عنوان یک پروژه مهم آنجا می‌شود، تا که از کارگاه‌هایی حمایت می‌کند که ساخت قائق‌های چوبی را که جایگاه مهمی در گذشته این کشور دارد، شبیه‌سازی می‌کنند و قایق‌های قدیمی را به شکل اولیه می‌سازند. خود بازمی‌گردانند.

دولت‌های محلی همچنین برای شهروندانی که می‌خواهند این قایق‌ها را داشته باشند، مجموعه‌ای از خدمات ارمغان می‌آورند.

این قایق‌ها که به عنوان بخشی از میراث تاریخی و فرهنگی قطر برجسته هستند در زمینه تجارت و ورزش‌های آبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کارگاه‌های تولید و نگهداری قایق‌های چوبی، عملیات نوسازی بر اساس ساختار تاریخی آن‌ها انجام می‌شود. استفاده از چوب در ساخت این قایق‌ها از هند وارد می‌شود. این چوب‌ها به دلیل دوام چندین ساله در برابر آب شور با قیمت‌های بسیار عالی عرضه می‌شوند.

در ساخت قایق‌های چوبی دقت کنید که از موادی مانند فایبرگلاس استفاده شود و روی چوب‌های طبیعی سازگار با محیط زیست استفاده شود.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما