دو مدیر خلاق در ورزش، هیپ هاپ و ایمان

برای سری «تعهد به رهبری»، از رهبران حوزه‌های مختلف خواستیم تا بینش‌هایی را در مورد آنچه آموخته‌اند و آنچه در پیش است به اشتراک بگذارند.


تولد مشارکت بین کارگردانان خلاق فری ریچاردسون و فیل چو، از همه چیز به ایمان مشترک آنها بستگی داشت. در سال 2018، آقای چو، بنیانگذار NoLedge Productions، همکاری بین شرکت خود و آژانس خلاق آقای ریچاردسون، Compound را آغاز کرد.

من به اسلاید دو می روم و او می گوید: «یو. آقای چو اخیراً به یاد آورد. او می گوید: “آیا خدا را دوست داری؟” من اینطور گفتم: “آره. من یک مؤمن هستم، و او می گوید: «باشه. خوب بودند.'”

البته این فقط معنویت نبود که آنها را گرد هم آورد. آقای ریچاردسون همچنین از تلاشی که آقای چو هنگام ثبت یک رویداد از طریق عکس‌ها و فیلم‌ها در گالری هنری کامپاند نشان داد، تحت تأثیر قرار گرفت. آقای ریچاردسون اخیراً گفت: “فیل چیز خاصی در مورد او دارد.” “شما فقط می توانید حضور خوبی از انرژی را احساس کنید.”

این دو شرکت اکنون یک نیروی اصلی در دنیای بازاریابی هستند، به ویژه در تلاقی ورزش و هیپ هاپ. آنها با هم مجموعه ای چشمگیر از کمپین ها را برای برندهایی از جمله شرکت کفش Clarks، ESPN، شرکت نرم افزار Niantic و DraftKings تنظیم کرده اند. سال گذشته، این دو برنده دو جایزه Cannes Lions و Cannes Dolphin و پنج جایزه خلاق Muse شدند که برای کمپین های بازاریابی الهام بخش اعطا شده بود. ماه گذشته، آنها برنده 12 جایزه کلیو شدند که به خاطر خلاقیت در تبلیغات داده شده بود.

آقای ریچاردسون 50 ساله که با نام ست آزاد نیز شناخته می شود، آمریکایی آفریقایی تبار است و در برانکس به دنیا آمده است. او در کوئینز و فیلادلفیا بزرگ شد و عمیقاً درگیر جامعه هیپ هاپ و دنیای فرهنگ بسکتبال خیابانی بود. در سال 1998، او AND1 Mixtape را ایجاد کرد، یک مجموعه ویدیویی که یک مسابقه بسکتبال مسافرتی را مستند می کند، و در سال 2007، Compound را تأسیس کرد.

داستان آقای ریچاردسون به شکل گیری و الهام بخشیدن به بسیاری از جمله آقای چو کمک کرده است.

آقای چو، 33 ساله، متولد و بزرگ شده در ادیسون، نیوجرسی، کره ای آمریکایی است و با اشتیاق به بسکتبال و موسیقی هیپ هاپ بزرگ شده است. او دانش آموز دبیرستانی بود که تور AND1 Mixtape Tour آغاز شد. (آقای چو در مورد گستردگی تور گفت: «بعضی از مادران در کره احتمالاً در مورد AND1 می‌دانند.) از زمان شروع NoLedge در سن 26 سالگی، او با برندهای مختلفی از جمله تویوتا، شرکت ضبط 300 Entertainment و نوازندگانی مانند همکاری کرده است. آکون و سال گاو.

امروزه، آقای ریچاردسون و آقای چو در فضای شلوغ بازاریابی خلاق، مبتکرانی هستند و به قول آقای ریچاردسون، خود را خانواده می‌دانند، زیرا «از دستبندهای نامرئی حاکمیت شرکتی عبور می‌کنند».

Ari Weiss، مدیر خلاق آژانس تبلیغاتی DDB Worldwide در ایمیلی نوشت: «اصالت کلمه‌ای است که در صنعت ما بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما «شما یا معتبر هستید یا نیستید. آقای ریچاردسون آزاد و آقای فیل چو اصالت محض هستند.»

آن دو در مقر کامپاند در بروکلین صحبت کردند تا در مورد حفظ اصالت در هنر خود، مرتبط بودن و ایمان مشترکشان بحث کنند. گفتگو ویرایش و فشرده شده است.

ریچاردسون رایگان فکر می کنم همیشه به اصیل ماندن و داستان سرایی برمی گردد. هر کس داستانی دارد و شما می توانید آن را از طریق هوش مصنوعی، تصاویر، موسیقی و همه عناصر خلاقانه بگویید. به NFT نگاه کنید [nonfungible token] جهان آمد، و اگرچه نرفته است، اما در تمام مدت، من فکر می‌کردم، هنوز هم با هنر قابل لمس و احساسی پیش خواهم رفت. اصالت درون. به یک درخت نگاه کن برگها قبل از اینکه ریشه درخت بمیرد می میرند. خیلی چیزها از طریق تکنولوژی اتفاق می افتد و چیزهای زیادی قرار است اتفاق بیفتد، اما من چیزی بزرگتر از مونالیزا نمی دانم. مهم نیست در فناوری چه اتفاقی می افتد، ریشه خلاقیت همیشه در اطراف خواهد بود.

فیل چو ریشه آنچه ما هستیم این است: همیشه در مورد روابط بوده است. وقتی وارد Compound می‌شوم و همه این آثار هنری را می‌بینم، مانند جانی چیت‌وود، و می‌بینید که چقدر طول کشید تا آنها به این ایده‌ها برسند و با هوش مصنوعی تولید نشده‌اند، احساس می‌کنم این چیزی است که ارزش بیشتری را ایجاد می‌کند.

ریچاردسون بله، من فکر می کنم این روابط زیادی است. این با همه چیز. دو چیز در زندگی ارتباطات و روابط است. اگر ما ارتباط برقرار نکنیم، شما نمی توانید رابطه را برقرار کنید. خلاقیت یک در گردان است. من هنوز با افرادی کار می کنم که 20 سال پیش با آنها کار کردم. به همین دلیل است که ما هنوز آهنگ های Fleetwood Mac و Marvin Gaye را در همان چرخشی که شما دریک می شنوید می شنویم. و بنابراین وقتی چیزها معتبر و واقعی هستند، خلاقیت هرگز از بین نمی رود.

ریچاردسون من فکر می کنم نسبت آفریقایی آمریکایی ها و آسیایی ها بسیار کم است. من همه چیز را تقصیر نژاد نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم این نقش سخت‌تری برای من و فیل در اقلیت است، زیرا در دنیای آژانس‌های تبلیغاتی، تسلط زیادی از اقلیت‌ها وجود ندارد، مخصوصاً با شرکت‌های Fortune 500، سطح C-suite و مشاغل، به ویژه مشاغل کوچک. [According to a 2022 U.S. Bureau of Labor Statistics survey, of workers in “advertising, public relations, and related services,” 7.8 percent were African American and 6.6 percent were Asian American.] ما به نوعی کوچک و به سبک SWAT هستیم – بوتیک کوچک.

این چیزی است که من Compound و NoLedge را در نظر می‌گیرم. این یک مشارکت استراتژیک است که برخی از همان کارهایی را که آژانس های تبلیغاتی بزرگ اجرا می کنند، بدون تشریفات اداری اجرا می کند.

CHO قبل از انجام کامپوند، افرادی به من نمی گفتند که چگونه تولید را تسهیل کنم، و من احساس می کردم که باید فقط از آزمون و خطا یاد بگیرم. و بسیاری از افرادی که من ملاقات می کردم، اتفاقا سفید پوست بودند. بنابراین باز هم، من سعی نمی‌کنم آن را به یک مسابقه مسابقه تبدیل کنم، اما فقط احساس کردم افراد زیادی با رنگ پوست من این کار را انجام نمی‌دهند و می‌توانند به من کمک کنند. بنابراین فکر می‌کنم حتی با ادغام با Compound، دنیای کاملا جدیدی برای من بود که فقط سعی می‌کردم به کاری که انجام می‌دهم مطمئن باشم و آن را درک کنم.

ریچاردسون در پایان روز، همه اشتباه می کنند. و من فقط به چشمان مردم نگاه می کنم و فقط می گویم: «همه ما مثل هم هستیم». من فکر می کنم یادگیری و کار با NoLedge زمان می برد. همه به زمان نیاز دارند – برای انجام یک کار، یادگیری، برقراری ارتباط، صحبت کردن. برای احترام به زمان و احترام گذاشتن به مردم و دادن زمان به آنها. نه به جایی که فقط می خواهید آنها را به آن یا مشتری ببرید، بلکه فقط همه به زمان نیاز دارند.

CHO با بچه هایی که در NoLedge هستند، برای من صبر است. این را می گویم، اما تمرین کردن آن سخت تر است. شما ممکن است بتوانید X، Y و Z را انجام دهید، و همین را از بچه های خود می خواهید، اما باید درک کنید که آنها نیز ابتدا باید X، Y و Z را یاد بگیرند. بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم چگونه حرکت می کنند حرکت کنند.

ریچاردسون من سعی می کنم به هر کسی جعبه سفید خود را بدهم. وقتی به یک آپارتمان نگاه می کنید، ترجیح می دهید آپارتمان را خالی ببینید تا بتوانید رویاپردازی کنید که چگونه آن را تزئین و طراحی خواهید کرد. اما اگر وارد خانه ای شوید که از قبل مبله شده است، از قبل شما را مسدود می کند. واقعاً نمی توانید ایده های خود را روی آن قرار دهید. و بنابراین با ورود به برندها و کار با شرکت‌ها، سعی می‌کنم جعبه سفید را به آنها بدهم و به آنها بگویم: “چطور می‌خواهید این را طراحی کنید؟”

و بعد از آن کار من فقط قرار دادن ذره بین روی ایده های شماست. شما آنجا هستید تا به برند کمک کنید، نه اینکه در واقع ایده های خود را روی برندهای آنها قرار دهید. و انجام آن به این شکل، همیشه به گسترش هدف کمک می کند. هدف این نیست که ایده های من ارائه شود. هدف این است که ایده های من به ایده های شما بچسبد و آنها را بزرگتر کند.

CHO من واقعاً احساس می‌کنم که فری روند خودش را تنظیم می‌کند. و من فکر می کنم این همان چیزی است که خلاقیت واقعی است، درست است؟ برای من، هر چه مدیر خلاق بهتری باشی، بیشتر به این که دیگران در موردت چه فکر می کنند اهمیت نمی دهی، و فکر می کنم این به من اعتماد به نفس می دهد. زمانی که ما پروژه ای را تسهیل می کنیم، این چیزی است که از آن ناشی می شود – فقط کاری را انجام دهید که احساس می کنیم دوپ است. فقط باهاش ​​راحت باش

ریچاردسون زمان. ما نمی توانیم هر کاری را که می خواهیم انجام دهیم. منظورم این است که شما باید بفهمید که در شراکت به چه چیزی می روید. مثل یک ازدواج است. فیل، من او را دوست دارم. او برادر من، پسر عموی کوچکم و یک پسرم است. بعدش یه وقتایی هست که اون عمویم. من باید در مناطق خاصی به او نگاه کنم.

CHO همیشه در مورد برقراری ارتباط است. افراد جریان های کاری متفاوتی دارند. اینطور نیست که مال من دقیقاً با Free یکی باشد. اما من فکر می کنم دلیل این کار این است که بسیاری از بچه های جوان می خواهند کشتی را اداره کنند، درست است؟ بنابراین حتی در حین تولید، کارهای خاصی وجود دارد که اگر فیلمبرداری می‌کردم، آنها را متفاوت انجام می‌دادم. اما در عین حال، یک رهبر خوب یک پیرو خوب است. احساس می‌کنم این سال‌ها در حال حاضر، دارم بازی را غرق می‌کنم. همان روشی که Free در مورد مشتریان و اینکه چگونه می توانید از دیدگاه آنها حمایت کنید صحبت می کرد. من یه جورایی کار مشابهی با Free انجام میدم. من از دیدگاه او حمایت می کنم.

ریچاردسون خداوند. من می خواهم دنیا این را بفهمد. او فقط خالق همه چیز است. اگر نمی توانید با فکر کردن به آن الهام بگیرید، نمی دانم از چه چیز دیگری الهام خواهید گرفت. خداوند منبع خلاقیت من است.

CHO موافقم. تمام داستان های این دنیا از افراد و پیشینه های مختلف – او بزرگترین هنرمند است.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما