farhangian91banner

گوترش درباره عواقب «فاجعه‌بار» دنیای بدون یخچال‌های طبیعی هشدار داد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک رویداد جانبی کنفرانسی که به موضوع حفظ یخچال های طبیعی اختصاص داشت، گفت که داده های جدید منتشر شده توسط سازمان جهانی هواشناسی (WMO) نشان می دهد که میانگین سطح آب دریاها در جهان از سال 1900 سریعتر افزایش یافته است. هر قرن قبل در 3000 سال گذشته

“برای همیشه پاک شد”

او گفت که «جوامع پست و کل کشورها می تواند برای همیشه پاک شود. ما شاهد تحرکات توده ای از کل جمعیت خواهیم بود – و رقابت شدید برای آب و زمین

علاوه بر این، بلایای طبیعی به سادگی در سرتاسر جهان شتاب خواهند گرفت، از جمله سیل های بیشتر، خشکسالی و رانش زمین مرگبار.

یخچال‌ها تأثیر فوق‌العاده‌ای بر تکامل نوع بشر داشته‌اند و خشکی‌هایی را که همه ما خانه می‌نامیم، ایجاد کرده‌اند و بیش از 10 درصد از خشکی‌های زمین را گسترش داده‌اند.

“برج های آبی جهان”

«برج‌های آب جهان» نشان‌دهنده بزرگ‌ترین مخزن آب شیرین موجود است که از تغذیه، سلامت، اقتصاد و تولید انرژی ما حمایت می‌کند و ذوب برف را تامین می‌کند که از هر چهار نفر یک نفر در این سیاره آب تامین می‌کند.

اما این غول های ساکت هستند مواجهه با بیداری بی ادبانهآقای گوترش هشدار داد. «فعالیت انسانی است هدایت دمای سیاره ما به ارتفاعات جدید خطرناکوی گفت: در قالب گرمایش جهانی، تبدیل یخچال های طبیعی به قناری در معدن زغال سنگ.

از دست دادن این غول ها مشکل بزرگی برای دنیای ما خواهد بوددبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد و خواستار اقدامات بیشتر برای به صدا درآوردن زنگ خطر شد.

یخچال طبیعی کوهستانی که به دلیل افزایش دما و بارش برف کمتر در منطقه کارگیل هند در حال کوچک شدن است.

© یونیسف/سریکانت کولاری

یخچال طبیعی کوهستانی که به دلیل افزایش دما و بارش برف کمتر در منطقه کارگیل هند در حال کوچک شدن است.

“به عنوان یکی عمل کنید”

“همه کشورها باید برای محافظت از مردم و جوامع به طور یکسان عمل کند

او خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها و خطوط لوله آب مقاوم در برابر آب و هوا و همچنین سیاست‌های حفاظتی برای حفاظت از منابع آب و اکوسیستم شد.

وی خواستار تقویت ظرفیت‌های نهادی و ادغام اقدامات کاهش ریسک شد اطمینان حاصل کنید که همه افراد در جهان با سیستم های هشدار اولیه نجات دهنده زندگی محافظت می شوند در برابر آب و هوای خطرناک یا رویدادهای آب و هوایی، تا سال 2027 – یک ابتکار “هشدارهای اولیه برای همه” سازمان ملل در حال حاضر به خوبی در حال انجام است.

بیایید گرمایش زمین را در مسیر خود متوقف کنیم. بیایید به همه کشورها کمک کنیم تا آینده ای انعطاف پذیرتر بسازندآقای گوترش اعلام کرد.

«از آنجایی که به سال بین‌المللی حفاظت از یخچال‌های طبیعی در سال 2025 نگاه می‌کنیم، بیایید اکنون اقدام کنیم تا اراده سیاسی، خصوصی و عمومی بیشتری را بسیج کنیم تا از یخچال های طبیعی خود و هر آنچه که به ما می دهند محافظت کنیم.

سخنرانی دبیرکل سازمان ملل در افتتاحیه کنفرانس آب را در زیر مشاهده کنید:

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما