farhangian91banner

یکی از عوارض اوزمپیک؟ برخی می گویند نوشیدن کمتر

کریستین هندرسات، دانشیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی UNC که در حال بررسی این موضوع است که آیا سماگلوتید می تواند بر میزان مصرف نوشیدنی های اختلال مصرف الکل تأثیر بگذارد، گفت: با این حال، یافته های تحقیقات حیوانی اغلب مستقیماً به انسان منتقل نمی شود. اما وقتی حکایت‌های بیمار با داده‌های حیوانات ردیف می‌شوند، “این سیگنالی است که شما در حال انجام چیزی هستید”.

چند مطالعه انسانی روی الکل و داروهایی مانند اوزمپیک در حال انجام است. محققان دانمارکی (که برخی از آنها قبلا بودجه تحقیقاتی را از Novo Nordisk، شرکت تولیدکننده Ozempic دریافت کرده بودند) اخیراً نتایج یک کارآزمایی بالینی را منتشر کردند که آگونیست گیرنده GLP-1 دیگری را در بیماران مبتلا به اختلال مصرف الکل آزمایش کرد. این مطالعه نزدیک به 130 نفر را شامل شد و بررسی کرد که آیا افرادی که این ترکیب را در کنار درمان شناختی رفتاری دریافت کرده‌اند، کمتر از افرادی که دارونما و درمان دریافت کرده‌اند، نوشیدنی کمتری مصرف کرده‌اند.

هر دو گروه کاهش مصرف الکل را نشان دادند، اما بیماران مبتلا به چاقی که تحت درمان با ترکیب GLP-1 و درمان قرار گرفتند، به طور چشمگیری میزان نوشیدنی خود را در مقایسه با افرادی که فقط دارونما و درمان دریافت کردند، کاهش دادند.

محققان همچنین اسکن‌های مغزی برخی از شرکت‌کنندگان را بررسی کردند تا ببینند وقتی آنها به تصاویر الکل نگاه می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد. اندرس فینک-جنسن، استاد روانپزشکی در دانشگاه کپنهاگ و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: در افرادی که ترکیب GLP-1 را مصرف کرده بودند، “مناطق مغزی درگیر با اعتیاد به میزان بسیار کمتری روشن می شوند.” . تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چگونه داروهایی مانند اوزمپیک بر مصرف الکل تأثیر می‌گذارند، مورد نیاز است، اما دانشمندان می‌گویند که تا کنون با این یافته‌ها تشویق شده‌اند.

دکتر هندرشات گفت: «واقعاً نیاز مبرمی به درمان‌های جدید برای اختلال مصرف مواد وجود دارد.

تا زمانی که راهنمایی علمی قطعی‌تر وجود نداشته باشد، افرادی که ازمپیک مصرف می‌کنند، راه‌های گاهی غیرمنتظره‌ای را که این دارو بر آنها تأثیر می‌گذارد، دنبال می‌کنند. حتی برخی از افرادی که قبل از شروع اوزمپیک به میزان متوسط ​​الکل مصرف می کردند، متوجه می شوند که از الکل اجتناب می کنند. جی. پل گریسون، 73 ساله در کلیتون، اوکلا، عادت داشت یک بسته شش عددی آبجو را در پشت یخچال خود نگه دارد. اما سه ماه پس از رفتن به Ozempic، او خرید الکل را به جز زمانی که بیرون غذا می‌خورد متوقف کرد. او قبلاً دو آبجو همراه شام ​​می خورد – یکی وقتی که برای اولین بار نشست، یکی تقریباً در نیمه غذا – اما اکنون، او گفت، به سختی می تواند اولین جرعه را بنوشد.

او انتظار داشت به محض شروع مصرف دارو، عادات غذایی اش تغییر کند – او کمتر به غذاهای چرب و شیرین علاقه مند شد و متوجه شد که وعده های غذایی کوچک تری می خورد – اما بیزاری از الکل را پیش بینی نمی کرد.

او گفت: “این چیزی است که من را شگفت زده کرد.” “این باعث می شود شما بخواهید تمام کارهایی را که پزشکان به شما گفته اند انجام دهید.”

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما