farhangian91banner

۶۰ ژن جدید مرتبط با اوتیسم کشف شد

دانشمند ۶۰ ژن جدید اوتیسم کشف کرده است که ممکن است سرنخ‌های مهمی در علت بروز این اختلال ارائه‌دهنده باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلوریست، اختلال در اوتیسم(ASD) یک اختلال عصبی-رشدی است که با مشکل در مشکلات اجتماعی همراه بوده و باعث رفتارهای تکراری در فرد می‌شود. ژن‌های مرتبط با باتیسم پیش از این مشخص شده‌اند که در مجموع، ۲۰٪ از کل موارد مربوط به اوتیسم را می‌دهند. اکثر افرادی که این ژن‌ها را دچار مشکلات شدیدی از اختلال اوتیسم و ​​بیماری‌های عصبی عصبی می‌کنند و ناتوانی‌های ذهنی را نشان می‌دهند.

پژوهشگران دانشگاه کلمبیا از داده‌های مربوط به بیش از 43 هزار فرد مبتلا به اوتیسم برای یافتن ژن‌های پنهان اوتیسم استفاده کردند که می‌توان بیشتر موارد را توضیح داد.

آنها ۶۰ ژن مرتبط با اوتیسم را کشف کردند که ممکن است سرخ‌های مهمی از علل کشف اوتیسم در سراسر کامل این ارائه‌دهنده باشد. پنج ژن نسبت به ژن‌های کشف‌شده قبل از آن متوسط‌تری بر مشخصه‌های اوتیسم از جمله‌های شناخت موجود است.

این پنج ژن همچنین توضیح می‌دهند که چرا اوتیسم در خانواده‌ها ادامه می‌یابد. به علاوه، این ژن‌ها از والدین شرکت‌کننده‌ها به ارث رسیده‌اند.

وندی چانگ (وندی چانگ)، رئیس ژنتیک بالینی در گروه اطفال در کالج پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا، می‌گوید: به طور کلی، ژن‌هایی که ما پیدا می‌کنیم ممکن است نسبت به ژن‌هایی که پیش از این کشف‌شده‌اند، متفاوت باشند. این ژن‌ها دسته‌های متفاوت از ژن‌ها را نشان می‌دهند که به طور مستقیم با علائم اصلی اختلال اوتیسم ارتباط دارند.

ما باید مطالعات دقیق‌تری انجام دهیم که شامل موارد بیشتری می‌شود که این‌ها را دارند، برای اینکه بفهمیم چگونه هر ژن در ویژگی‌های اوتیسم نقش دارد، می‌شود. ما باور داریم که این ژن‌ها به ما کمک می‌کنند تا زمینه‌های بیولوژیکی را که منجر به ایجاد اکثر موارد اوتیسم می‌شوند، بکنند.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما