آیا اسموتی ها برای شما خوب هستند؟ بستگی دارد.

[This article was originally published on May 13, 2016.]

سارا ب. کریگر، متخصص تغذیه ثبت شده و دارای مجوز که برای آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، حرفه ای صحبت می کرد، گفت: به احتمال زیاد وقتی اسموتی می نوشید کالری و قند بیشتری نسبت به خوردن میوه ها یا سبزیجات کامل دریافت می کنید. گروه تجاری اسموتی ها از «هاله سلامتی» لذت می برند که می تواند گمراه کننده باشد، «اما نکته اصلی کمیت است و مردم اغلب یک اسموتی 20 یا 24 اونس مایع مصرف می کنند. آن خیلی زیاد است.”

حتی اگر اسموتی خود را در خانه درست می‌کنید، فقط از میوه‌ها و سبزیجات بدون مواد افزودنی دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را فقط در چند دقیقه بنوشید، در مقایسه با ۱۵ یا ۲۰ دقیقه‌ای که برای خوردن کامل همان میوه‌ها یا سبزیجات لازم است. خانم کریگر گفت. و اگر به طور مکرر اسموتی می نوشید، ممکن است میوه های بیشتری نسبت به موارد دیگر مصرف کنید.

خانم کریگر گفت فیبر موجود در میوه کامل «به عنوان یک توری عمل می‌کند» تا فرآیند تبدیل قند از غذا به قند خون توسط بدن را کندتر کند، و اگرچه اسموتی همچنان حاوی فیبر است، اما در طول فرآیند مخلوط کردن، پودر شده است. در نتیجه احتمالاً بعد از نوشیدن اسموتی زودتر احساس گرسنگی می کنید تا زمانی که همان میوه ها و سبزیجات را به طور کامل می خوردید.

و اگر اسموتی های خود را تهیه نمی کنید، خریدار مراقب باشید. اسموتی های تجاری تهیه شده و خریداری شده در فروشگاه اغلب حاوی شکر اضافه شده، عسل یا سایر شیرین کننده ها، پودر پروتئینی است که اغلب شیرین می شود، یا شیر، ماست، کره آجیل و سایر موادی که آنها را سیر کننده تر و خوش طعم تر می کند، اما همچنین کالری اضافه می کند.

خانم کریگر گفت: «فقط به دلیل وجود یک برگ سبز در آن باعث کم کالری شدن آن نمی شود. به عنوان مثال، توت فرنگی هالک اسموتی کینگ، با بستنی اسپند کره تهیه می شود – و تقریباً 1000 کالری دارد.

اسموتی های تجاری تهیه شده حتی همیشه از میوه کامل تهیه نمی شوند. به عنوان مثال، “پایه توت فرنگی” اسموتی توت فرنگی استارباکس از پوره توت فرنگی بازسازی شده، کنسانتره آب انگور سفید، طعم دهنده طبیعی و رنگ لیکوپن (همچنین حاوی موز، یخ، شیر، فیبر و پودر پروتئین) است. اندازه 16 اونس 300 کالری دارد.

آیا سوال سلامتی دارید؟ خوب بپرس

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما