اخبار مختصر 22 آگوست 2022 |

این خبر مختصر از سازمان ملل است.

جنگ در اوکراین نزدیک به 1000 کودک کشته یا زخمی بر جای گذاشته است

از زمان تشدید جنگ در اوکراین، حداقل 972 کودک در اثر خشونت کشته یا زخمی شده اند.

این بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، که روز دوشنبه اعلام کرد که به طور متوسط ​​بیش از پنج کودک کشته یا زخمی شده اند. هر روز از زمان تهاجم روسیه در 24 فوریه.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف خاطرنشان کرد که تعداد کشته‌شدگان تنها عددی است که سازمان ملل توانسته است تأیید کند – و تعداد واقعی تقریباً به طور قطع بسیار بیشتر است.

خانم راسل خاطرنشان کرد که سلاح های انفجاری باعث بیشتر تلفات کودکان شده است، از جمله در مناطق پرجمعیت ماریوپل، لوهانسک، کرمنچوک و وینیتسیا و سایر نقاط.

دبیرکل سازمان ملل متحد پس از حمله تروریستی جدید با سومالی اعلام همبستگی کرد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از حمله تروریستی در سومالی که پس از حمله افراد مسلح به هتلی در موگادیشو، پایتخت این کشور، حداقل 20 کشته برجای گذاشت و بسیاری دیگر زخمی شدند، سخن گفت.

آقای گوترش در بیانیه ای به خانواده قربانیان و همچنین دولت و مردم سومالی تسلیت گفت.

وی همچنین برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرد و گفت که در کنار سومالیایی‌ها در مبارزه با تروریسم و ​​راهپیمایی آنها به سوی صلح ایستاده است.

بر اساس گزارش ها، نیروهای امنیتی بیش از 30 ساعت برای غلبه بر مردان مسلحی که پنجشنبه گذشته به هتل حیات یورش بردند، نبرد کردند.

این پیشرفت زمانی رخ داد که برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، WFP، هشدار داد که تعداد افرادی که در شاخ آفریقا در معرض خطر گرسنگی هستند اکنون 22 میلیون نفر است.

باران های ناموفق پی در پی در سراسر کنیا، سومالی و اتیوپی باعث بدترین خشکسالی در 40 سال گذشته شده و شرایطی شبیه قحطی را در مناطق آسیب دیده ایجاد کرده است.

مقامات ایرانی از آنها خواستند تا برای حمایت از قربانیان آزار مذهبی اقدام کنند

اکنون به ایران، جایی که کارشناسان ارشد مستقل حقوق منصوب شده از سوی سازمان ملل روز دوشنبه از دولت درخواست کردند «آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی را متوقف کند».

کارشناسان، از جمله جوید رحمان، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، ادعا کردند که تعداد دستگیری های خودسرانه در ایران رو به افزایش است.

آنها گفتند که ناپدید شدن اجباری اعضای دین بهایی و تخریب یا مصادره اموال آنها نیز صورت گرفته است.

این سیاست دارای “همه نشانه های … آزار و اذیت سیستماتیک” است. کارشناسان در بیانیه ای اعلام کردند که مصادف با روز جهانی قربانیان اعمال خشونت آمیز مبتنی بر مذهب یا اعتقاد است که هر ساله در 22 اوت برگزار می شود.

دانیل جانسون، اخبار سازمان ملل

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما