اقتصاد کالیفرنیا پس از اخراج‌های فنی و کاهش استودیوها در حال پیشرفت است

کالیفرنیا اغلب در خط مقدم اقتصادی این کشور قرار داشته است. اکنون، در حالی که ترس از یک رکود ملی همچنان آزاردهنده است، دولت امیدوار است که راه را به آنجا ندهد.

در حالی که اقتصاد کالیفرنیا وضعیت نیروگاه خود را حفظ کرده و حتی از بسیاری از کشورها بالاتر است، قدرتمندترین بخش‌های این ایالت – از جمله شرکت‌های فناوری و لجستیک زنجیره تامین – برای حفظ جایگاه خود تلاش کرده‌اند، به دلیل نرخ‌های بهره بالا، بی‌تفاوتی سرمایه‌گذاران، درگیری‌های کارگری و آشفتگی دیگر

حتی آب و هوا هم همکاری نکرده است. سیل شدید در بیشتر فصل زمستان، ناشی از رودخانه‌های جوی، جوامع کشاورزی در دره مرکزی را ویران کرده و صدها میلیون دلار خسارت به محصول وارد کرده است.

هزاران کالیفرنیایی در چند ماه گذشته بیکار شده‌اند، هزینه‌های زندگی به طور فزاینده‌ای نجومی شده است، و فرماندار گاوین نیوسام در ژانویه فاش کرد که ایالت با کسری 22.5 میلیارد دلاری در سال مالی 2023-24 مواجه بوده است که از 100 دلار کاهش یافته است. میلیارد مازاد یک سال پیش

آقای نیوسام در آن زمان گفت: “این یک نوار قلب است.” این ساختار مالیاتی کالیفرنیا را خلاصه می کند. این رکود رونق را خلاصه می کند.»

این ساختار، که تا حد زیادی بر مالیات بر درآمد ثروتمندترین کالیفرنیایی ها متکی است، اغلب در زمانی که سیلیکون ولی و وال استریت ناآرام هستند، مانند اکنون به افت تبدیل می شود. آلفابت، شرکت مادر گوگل، یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های ایالتی، در ژانویه اعلام کرد که 12000 کارگر خود را در سرتاسر جهان اخراج می‌کند و بانک سیلیکون ولی، وام‌دهنده کلیدی استارت‌آپ‌های فناوری، ماه گذشته سقوط کرد و دولت فدرال را به چالش کشید. برای محدود کردن ریزش

این با کاهش سرمایه گذاری در سرمایه گذاری همزمان بوده است زیرا افزایش نرخ بهره و ترس از رکود باعث شده است که سرمایه گذاران ریسک گریزتر شوند. به گفته شرکت مشاوره مدیریت Bain & Company، این پول که از سال 2021 تا 2022 در سطح جهانی 36 درصد کاهش یافته است، برای توانایی سیلیکون ولی برای ایجاد شغل بسیار مهم است.

سونگ وون سون، استاد امور مالی و اقتصاد در دانشگاه لویولا مری‌مونت، می‌گوید: «بخش فناوری، پیشران اقتصاد ایالت است، این ستون فقرات است. “اینها افراد پردرآمدی هستند که ممکن است نتوانند مانند گذشته دولت را تحمل کنند.”

سرگرمی، یکی دیگر از ستون های اقتصاد کالیفرنیا، نیز با تطبیق استودیوها با عادات تماشای جدید، در حال عقب نشینی بوده است. دیزنی، مستقر در بربنک، در ماه فوریه اعلام کرد که 7000 شغل را در سراسر جهان حذف خواهد کرد.

تنها در کالیفرنیا، بر اساس آخرین داده های اداره آمار کار، که پیش از موج اخیر کاهش مشاغل در ماه مارس است، اشتغال در بخش اطلاعات، گروهی که شامل کارکنان فناوری و سرگرمی می شود، از نوامبر تا فوریه بیش از 16000 نفر کاهش یافته است.

یک نظرسنجی اخیر از موسسه سیاست عمومی غیرحزبی کالیفرنیا نشان داد که بدبینی گسترده ای در مورد اقتصاد وجود دارد. دو سوم از پاسخ دهندگان گفتند که انتظار دارند در سال آینده شرایط اقتصادی بدی برای ایالت وجود داشته باشد و اکثریت قاطع – 62 درصد – گفتند که احساس می کنند ایالت قبلاً در رکود است.

وقتی آقای نیوسام کسری بودجه را در اوایل سال اعلام کرد، قول داد که در ذخایر 37 میلیارد دلاری ایالت فرو نرود و در عوض خواهان توقف بودجه برای مراقبت از کودکان و کاهش بودجه برای طرح‌های تغییرات آب و هوایی شد.

جو استفنشاو، مدیر دپارتمان دارایی کالیفرنیا، در مصاحبه‌ای گفت که او و اقتصاددانان ارشد شروع به کشف نقاط نگرانی – تورم مداوم، نرخ‌های بهره بالاتر و بازار متلاطم سهام – در افق این ایالت در نیمه دوم سال گذشته کرده‌اند. سال

آقای استفنشاو، یکی از منصوبان فرماندار، گفت: «این خطرات به واقعیت تبدیل شدند.

او اذعان کرد که این مشکل عمدتاً ناشی از کاهش درآمدهای پردرآمد، از جمله غرامت مبتنی بر بازار، مانند گزینه های سهام و پرداخت پاداش است. به گفته وی، با کاهش فعالیت، نرخ بهره افزایش یافت و قیمت سهام کاهش یافت.

اما مشکلات این ایالت به صنعت فناوری محدود نمی شود.

زنجیره تامین قوی کالیفرنیا که تقریباً یک سوم اقتصاد این ایالت را هدایت می‌کند، تحت فشارهای ناشی از همه‌گیری و مبارزه مداوم کارگری بین کارگران ساحلی و اپراتورهای بندر در بالا و پایین ساحل غربی، که بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی را وادار کرده است که به جای آن متکی باشند، به کمانش ادامه داده است. در بنادر در امتداد خلیج فارس و سواحل شرقی. پردازش محموله در بندر لس آنجلس، نقطه ورود کلیدی برای محموله ها از آسیا، در ماه فوریه در مقایسه با سال قبل، 43 درصد کاهش داشت.

جرالدین کناتز، استاد سیاست و مهندسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که از سال 2006 تا 2014 مدیر اجرایی بندر لس آنجلس بود، گفت: «هرچه بیشتر طول بکشد، محموله‌های بیشتری منحرف می‌شوند.

با این حال، هر جا که چرخه اقتصادی پیشرو باشد، کالیفرنیا با برخی نقاط قوت وارد آن می شود. اگرچه بیکاری در ماه فوریه، با 4.3 درصد، بالاتر از اکثر ایالت ها بود، اما نسبت به نرخ سال قبل کمتر بود. در مناطق شهری سانفرانسیسکو و سن خوزه، بیکاری زیر 3.5 درصد بود که بهتر از میانگین ملی است.

طی دهه‌ها، اقتصاد کالیفرنیا از نظر تاریخی بالاترین و کمترین میزان پایین‌ترین سطح را داشته است که بخشی از تاریخ شکوفایی و رکود این ایالت است. در طول رکود اقتصادی اوایل دهه 1990، که عمدتاً ناشی از کاهش در بخش هوافضا پس از پایان جنگ سرد بود، کالیفرنیا بسیار شدیدتر از سایر بخش‌های کشور ضربه خورد.

در ماه مارس، UCLA Anderson Forecast، که تحلیل‌های اقتصادی ارائه می‌کند، پیش‌بینی‌هایی را برای کشور و کالیفرنیا منتشر کرد و به دو سناریو احتمالی اشاره کرد – یکی که در آن از رکود اجتناب می‌شود و دیگری که در پایان سال جاری اتفاق می‌افتد.

جری نیکلزبورگ، مدیر پیش بینی اندرسون گفت: «حتی در سناریوی رکود اقتصادی، ما یک رکود خفیف داریم.

طبق این گزارش که به افزایش تقاضا برای نرم‌افزار و کالاهای دفاعی اشاره می‌کند، اقتصاد کالیفرنیا احتمالاً بهتر از اقتصاد ملی است، صرف نظر از اینکه کدام سناریو رخ می‌دهد، حوزه‌هایی که کالیفرنیا در آن پیشرو است. آقای نیکلزبورگ همچنین گفت که صندوق روزهای بارانی ایالت به اندازه کافی سالم است تا در برابر کاهش درآمدهای مالیاتی مقاومت کند.

اما این کمبود می‌تواند سرعت اجرای برخی از سیاست‌های بلندپروازانه و مترقی آقای نیوسام را پیچیده‌تر کند. آقای نیوسام با اعلام کسری بودجه، بودجه پیشنهادی آب و هوا را از 54 میلیارد دلار به 48 میلیارد دلار کاهش داد.

چشم انداز مالی نیز بر طرح های مترقی که به طور گسترده توسط دموکرات ها، که اکثریت فوق العاده در مجلس قانونگذاری دارند، حمایت می شود، ابری می کند.

هیئت ایالتی که درباره غرامت سیاه کالیفرنیایی ها بحث می کند، قرار است گزارش نهایی خود را تا اواسط سال منتشر کند. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که غرامت می‌تواند 800 میلیارد دلار برای جبران بیش از حد پلیس، تبعیض مسکن و نرخ‌های نامتناسب حبس هزینه داشته باشد. هنگامی که این هیئت گزارش خود را منتشر کرد، این به قانونگذاران در ساکرامنتو بستگی دارد که تصمیم بگیرند چقدر درآمد ایالتی از غرامت حمایت می کند – مفهومی که آقای نیوسام آن را تأیید کرده است.

با همه اینها، یک چیز ثابت مانده است: بسیاری از کالیفرنیایی ها می گویند بزرگترین نگرانی اقتصادی آنها هزینه های مسکن است.

ارزش متوسط ​​برای یک خانه تک خانواده در کالیفرنیا حدود 719000 دلار است – طبق گفته Zillow تقریبا 1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است – و داده های سرشماری اخیر نشان می دهد که برخی از بزرگترین مناطق متروی ایالت از جمله شهرستان های لس آنجلس و سانفرانسیسکو به کوچک شدن ادامه داد. (در تگزاس، جایی که بسیاری از کالیفرنیایی ها نقل مکان کرده اند، میانگین ارزش خانه حدود 289000 دلار است.)

با این حال، برخی از کالیفرنیایی ها همچنان خوش بین هستند.

زیشان هاک، مهندس نرم افزار سابق گوگل، در ماه ژانویه متوجه شد که از کار اخراج شده است. آخرین روز او 31 مارس بود.

آقای هاک، 32 ساله، که اخیراً از منطقه خلیج به لس آنجلس نقل مکان کرده است، گفت: “این اتفاق ناخواسته و بسیار ناگهانی بود.”

او در ماه فوریه یک خانه 740000 دلاری در محله Chatsworth شهر خرید و زمانی را صرف بازسازی کرد. اما در هفته های اخیر، او شروع به جستجوی شغل جدید کرده است. او اخیراً آواتار لینکدین خود را برای نشان دادن هشتگ #opentowork به روز کرد و گفت که امیدوار است به زودی شغل جدیدی پیدا کند.

او گفت: «در حال حاضر به دلیل اخراج‌های زیاد، بسیار رقابتی است.

بن کسلمن گزارش کمک کرد

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما