این برای سباستین فتل در فرمول یک است

سباستین فتل هنوز فرمول 1 را دوست دارد، اما با پایان یافتن بردها، این موفقیت ناپدید شد.

فتل پس از 16 فصل، دو فصل آخر با تیم سختگیر استون مارتین، در حال بازنشستگی است و از رفتن آسوده خاطر است، اگرچه او هنوز نمی داند در آینده چه خواهد کرد.

فتل گفت: “من می دانم که چقدر برای این کار فداکاری می شود، و اگر این کار را انجام دهید من متقاعد شده ام که باید آن را به روش درست انجام دهید.” “هدف همیشه پیروزی و رقابت در جبهه بوده است، بنابراین من از حضور در اینجا و فقط بخشی از آن لذت نمی برم.”

روز یکشنبه در ابوظبی، امارات متحده عربی، فتل 35 ساله برای دویست و نود و نهمین بار مسابقات جایزه بزرگ را آغاز می کند، زیرا او ورزشی را که در سال 2007 وارد شده بود ترک می کند.

دوران حرفه ای او چهار عنوان قهرمانی جهان را با ردبول به ارمغان آورده است و 122 بار روی سکو به پایان رسیده است که شامل 53 پیروزی می شود. آخرین برد او در سال 2019 در سنگاپور و زمانی که در فراری حضور داشت، به دست آمد و شش فصل را در آنجا سپری کرد.

او گفت: «بسیار مشتاقانه منتظرم که هیچ برنامه‌ریزی و تعهدی نداشته باشم. “این با من چه می کند؟ فکر می‌کنم کارهای زیادی با سر من می‌آورد، اما کنجکاو هستم که بدانم دقیقاً چه چیزی خواهد بود.»

فتل گفت که “ایده ها و کارهای زیادی دارد که من دوست دارم انجام دهم.” در طول چند سال گذشته، او توجه خود را به پایداری و محیط زیست نشان داده است و از طرف جامعه LGBTQ صحبت کرده است.

او گفت: “نگرانی من برای محیط زیست یکی از عواملی است که قطعاً در تصمیم من برای بازنشستگی نقش داشته است، دیدن جهان در حال تغییر و دیدن آینده در موقعیتی بسیار تهدیدآمیز برای همه ما و به ویژه برای نسل های آینده.” .

“من درک می کنم که بخشی از علاقه من، شغل من، به چیزهایی مربوط می شود که من طرفدار آنها نیستم. من در جهان سفر می کنم، ماشین های مسابقه ای می روم، منابع را می سوزانم. این چیزی است که نمی توانم از آن چشم بردارم، و وقتی این چیزها را می بینید، وقتی آگاه می شوید، فکر نمی کنم واقعاً نتوانید آن را ندید.»

فتل به دانش‌آموزان در اتریش کمک کرده تا یک هتل زنبور عسل بسازند، زباله‌ها را از جایگاه‌های سیلورستون پس از جایزه بزرگ بریتانیا جمع‌آوری کرده و از کارخانه‌ای در ایسلند بازدید کرده است که دی اکسید کربن را از هوا جمع‌آوری می‌کند.

قبل از مسابقه جایزه بزرگ سائوپائولو در آخر هفته گذشته، فتل از سازمان SOS Mata Atlantica بازدید کرد تا در مورد احیای جنگل یک منطقه چوب بری در برزیل بیاموزد.

وتل گفت: «در برخی مواقع، همه ما چاره‌ای نداریم که همه ما فعال باشیم، زیرا باید فعالانه برای بقا تلاش کنیم.» این واقعاً دراماتیک به نظر می رسد، اما چیزی است که خیلی خیلی زود به سراغ ما خواهد آمد.

هرچه بیشتر نگاه می کنم و بیشتر وارد همه اینها می شوم، افزایش آگاهی، کاشتن یک بذر و وادار کردن مردم به آنچه که در حال رخ دادن است نگاه کنند و به درک آن کمک کنند، عالی است، زیرا وقتی فهمیدید، شروع به مراقبت می کنید، و یک بار شما اهمیت می دهید، خوشحال می شوید که کمک کنید.”

فرمول 1 بستری را برای فتل فراهم کرده است تا نظر خود را بیان کند. او گفت که “دیدگاه هایش بازنشسته و رها نمی شوند” زیرا او در حال بازنشستگی است.

او گفت: «این انگیزه اشتباهی است که به انجام کاری که همیشه انجام داده‌ام، صرفاً برای اظهار نظر در مورد برخی موضوعات، ادامه دهم.» “شاید صدایم را از دست بدهم و از دست بروم، اما آنها هرگز در پیش زمینه نبوده اند.”

لوئیس همیلتون از مرسدس گفت که از دیدن فتل به عنوان یک رقیب، دوست و همکار از فرمول 1 “غمگین” است.

همیلتون، یک قهرمان هفت بار، گفت: “این یک رابطه و دوستی غیرمنتظره بوده است.” زمانی که شما اینقدر رقابتی هستید و هر دو برای چیزی که به آن علاقه دارید می جنگید خیلی سخت است.

او گفت وتل “یکی از رانندگان بسیار بسیار کمی در تاریخ مسابقات است که بیش از خودش ایستاده است.”

او از صدای خود در چیزهایی استفاده کرده است که من برای آنها جنگیده‌ام و در کنارم ایستاده‌ام. او به سفر خود رفته است و روی شبکه ایستاده و برای چیزهایی که به آنها اعتقاد داشته و برای خیر بزرگتر مبارزه کرده است.

او فقط یک انسان واقعاً زیباست و من واقعاً از اینکه در زمانی که او مسابقه می‌داد اینجا بودم، سپاسگزارم.»

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول، جایی که فتل چهار عنوان قهرمانی خود را از سال 2010 تا 2013 به دست آورد، گفت که هرگز فراموش نخواهد کرد زمانی که فتل بر آن تسلط داشت. فتل پس از کسب اولین عنوان قهرمانی خود در سال 2010، با 23 سالگی، رکورد جوانترین قهرمانی را در اختیار دارد.

هورنر گفت: “او بخش بزرگی از تیم ما بود و کار کردن با او لذت بخش بود.” او در پیگیری عملکرد خود متعهد و بی امان بود. احتمالاً سخت کوش ترین راننده ای است که من با آن برخورد کرده ام.

فراتر از آن، فقط یک پسر واقعاً خوب. ما لحظات خاص زیادی داشتیم، آن چهار دوره قهرمانی جهان، روزهایی بود که او فقط در لیگ خودش بود. خاطرات بسیار خاص.»

والتری بوتاس از آلفارومئو گفت وتل در اوج خود “بسیار دست نخورده” بود.

او گفت: “او حرفه ای عالی داشته است، او به ورزش کمک زیادی کرده است.” اما ارزش های او در زندگی اخیراً کمی تغییر کرده است و اکنون او چیزهای زیادی برای دادن دارد جز برای دنیا.

فتل گفت که فرمول 1 را بدون هیچ پشیمانی واقعی ترک می کند.

او می‌گوید: «برترین‌های زیادی داشتم، مسابقات بسیار خوبی داشتم، افراد بزرگی که با آنها آشنا شدم و با آنها کار کردم. او اخیراً گفت که اولین بردش در جایزه بزرگ ایتالیا در سال 2008 برجسته بود: “این یک مسابقه باورنکردنی با احساسات باورنکردنی بود.”

فتل گفت که دوران خوبی را در دوران حرفه ای خود سپری کرده است.

“این یک امتیاز بود، و من بسیار خوشحالم که از همه اینها استفاده می کنم، همه چیزهایی که یاد گرفتم، همه چیزهایی که توانستم تجربه کنم، همه حمایت هایی که به دست آوردم و امیدوارم در فصل بعدی به من کمک کند.”

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما