بایدن لایحه سیاست صنعتی را با هدف تقویت رقابت با چین امضا کرد

واشنگتن – پرزیدنت بایدن روز سه شنبه لایحه 280 میلیارد دلاری را امضا کرد که هدف آن تقویت تولید تراشه در آمریکا برای رسیدگی به مسائل زنجیره تامین جهانی و مقابله با نفوذ فزاینده چین است، بخشی از تلاش مجدد کاخ سفید برای تقویت پایگاه خود حول محورهای اخیر. لوح پیروزی های قانونگذاری

آقای بایدن که در مقابل رهبران تجاری و قانونگذاران در باغ رز ایستاده بود، گفت که این لایحه دلیلی بر این است که دو حزب در واشنگتن می تواند قانونی را ایجاد کند که بخش فناوری را ایجاد کند، تولید نیمه هادی ها را به ایالات متحده بازگرداند و در نهایت هزاران شغل جدید در آمریکا ایجاد کند. .

آقای بایدن گفت: «تغییرات اساسی امروز از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فناوری در حال وقوع است. تغییری که می تواند حس کنترل و امنیت، عزت و غرور در زندگی و ملت ما را تقویت کند، یا تغییری که ما را ضعیف کند.»

سازش هر دو حزب، اجماع نادری را در واشنگتن عمیقاً دوپاره نشان داد، که نشان‌دهنده احساس فوریت در میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای یک سیاست صنعتی است که می‌تواند به ایالات متحده در رقابت با چین کمک کند. هفده جمهوری خواه در مجلس سنا به این لایحه رای دادند و 24 جمهوری خواه در مجلس از آن حمایت کردند.

در حالی که جمهوری‌خواهان مدت‌ها در برابر مداخله در بازارهای جهانی مقاومت می‌کنند و دموکرات‌ها از ریختن وجوه مالیات‌دهندگان به شرکت‌های خصوصی انتقاد می‌کنند، کمبود زنجیره تامین جهانی که به دلیل بیماری همه‌گیر تشدید شده است، نشان می‌دهد که ایالات متحده تا چه حد به کشورهای خارجی برای تراشه‌های نیمه‌رسانای پیشرفته مورد استفاده در فناوری‌ها تکیه کرده است. به عنوان وسایل نقلیه الکتریکی و سلاح هایی که برای کمک به اوکراین فرستاده می شد، متفاوت بود.

در نشانه ای از اینکه چگونه ظهور پکن منجر به مذاکرات برای تصویب این قانون شد، آقای بایدن در طی سخنان خود در مراسم امضای لایحه بارها به صراحت از چین نام برد.

رئیس جمهور گفت: «جای تعجب نیست که حزب کمونیست چین فعالانه در تجارت ایالات متحده علیه این لایحه لابی کرده است.» وی افزود که ایالات متحده باید در تولید نیمه هادی جهان را رهبری کند.

این لایحه بر تولید داخلی، تحقیقات و امنیت ملی متمرکز است و 52 میلیارد دلار یارانه و اعتبار مالیاتی برای شرکت های تولید کننده تراشه در ایالات متحده ارائه می کند. همچنین شامل 200 میلیارد دلار برای ابتکارات جدید تولیدی و تحقیقات علمی، به ویژه در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی، رباتیک، محاسبات کوانتومی و سایر فناوری ها می شود.

این قانون مجوز ایجاد 20 «مرکز فناوری منطقه‌ای» را می‌دهد که برای پیوند دانشگاه‌های تحقیقاتی با صنعت خصوصی در تلاش برای پیشبرد نوآوری فناوری در مناطقی که فاقد چنین منابعی هستند، در نظر گرفته شده است. و برای تحقیقات پایه در مورد نیمه هادی ها و ایجاد برنامه های توسعه نیروی کار به وزارت انرژی و بنیاد ملی علوم کمک مالی می کند.

سناتور چاک شومر، دموکرات نیویورک و رهبر اکثریت، که در حالی که به سمت سخنرانی می‌رفت مشت‌های خود را به هم زد، گفت: «ما این مشاغل را به سواحل خود باز می‌گردانیم و به وابستگی خود به چیپ‌های خارجی پایان می‌دهیم».



چگونه خبرنگاران تایمز سیاست را پوشش می دهند
ما به خبرنگاران خود متکی هستیم تا ناظران مستقل باشند. بنابراین، در حالی که کارکنان تایمز ممکن است رأی دهند، آنها مجاز به حمایت یا تبلیغات برای نامزدها یا اهداف سیاسی نیستند. این شامل شرکت در راهپیمایی ها یا راهپیمایی ها در حمایت از یک جنبش یا دادن پول یا جمع آوری پول برای هر نامزد سیاسی یا هدف انتخاباتی است.

آقای شومر، که در پیشبرد این اقدام کمک کرد، زمانی به تلاش سال‌ها برای تضمین تصویب آن اشاره کرد، زمانی که اشاره کرد که زمانی قانون مرزهای بی‌پایان نامیده می‌شد – یکی از معدود نام‌های لایحه در زمان راه‌اندازی آن. از طریق کنگره

آقای شومر گفت: “من هنوز این نام را دوست دارم.”

وی افزود: “من همیشه گفته ام که دموکرات ها در صورت امکان آماده همکاری با جمهوری خواهان هستند.” “و در امضای امروز، ما چنین دستاوردی را جشن می گیریم.”

دموکرات ها امیدوارند که تصویب قانون سیاست صنعتی و چند لایحه قابل توجه دیگر، همراه با کاهش قیمت بنزین، بتواند به چرخش حزب در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره در نوامبر کمک کند. دموکرات‌ها با چشم‌انداز تیره‌ای روبه‌رو شده‌اند که در پاییز پیش می‌رود، چرا که آقای بایدن در میان افزایش تورم و قیمت‌های دردناک در پمپ، از اعداد تأیید ناامیدکننده رنج می‌برد.

آقای بایدن در حال برنامه‌ریزی برای امضای لایحه‌ای در روز چهارشنبه است که مراقبت‌های پزشکی را برای جانبازانی که در معرض سوختگی سمی در پایگاه‌های نظامی قرار دارند، گسترش می‌دهد، اقدام دیگری که کنگره با حمایت هر دو حزب تصویب کرد. و در روز جمعه، انتظار می رود که مجلس نمایندگان لایحه آب و هوا، بهداشت و مالیات را که در آخر هفته مجلس سنا را تایید کرد، به تصویب برساند و به رئیس جمهور یک پیروزی قانونگذاری بدهد که او و نامزدهای دموکرات می توانند در هفته های آینده برجسته کنند.

تلاش برای ترویج سلسله پیروزی‌های اخیر پس از آن صورت می‌گیرد که آقای بایدن در جریان مبارزه با کووید-19 مجبور به انزوا شد و به دنبال آن یک مورد بازگشتی مجدد به همراه داشت. او روز یکشنبه انزوا را ترک کرد و سپس روز دوشنبه برای دیدار با بازماندگان سیل شدید در کنتاکی که اولین سفر کاری او از زمان مثبت شدن آزمایش ویروس در 21 جولای بود، سفر کرد.

در مراسم روز سه‌شنبه، آقای بایدن در حین سخنان خود در باغ رز سرفه‌های مداوم داشت. مقامات کاخ سفید گفتند که او روز دوشنبه و بار دیگر صبح سه‌شنبه آزمایش ویروس را منفی کرده است و رگه آزمایش‌های منفی خود را به چهار روز متوالی افزایش داده است.

دستیاران آقای بایدن اکنون در حال برنامه ریزی هستند تا با اعزام مقامات کابینه به سراسر کشور برای جلب توجه به تدابیر، حمایت خود را در مورد موفقیت های اخیر قانون گذاری به دست آورند – هرچند هیچ تضمینی وجود ندارد که تلاش های آنها پویایی سیاسی را در آستانه انتخابات نوامبر تغییر دهد.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، در این مراسم گفت: «فراز و نشیب‌هایی وجود داشت، و مسیر طولانی برای رسیدن به اینجا بود. و رئیس جمهور گفت تسلیم نشو. تسلیم نشو ادامه بده.»

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما