جمهوریخواهان در مسیر تصاحب مجلس ظاهر می شوند

پس از یک هفته طولانی شمارش آرای نامه‌های غرب، به نظر می‌رسد اکثریت مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه در چشم است.

ممکن است هنوز چند روز باقی بماند تا میزهای تصمیم گیری اصلی بتوانند پیش بینی کنند که جمهوری خواهان 218 کرسی لازم برای به دست آوردن کنترل را به دست آورده اند. اما در آخر هفته، دموکرات‌ها در شمارش‌های دیرهنگام در مناطق حساس میدان نبرد در آریزونا و کالیفرنیا از اهداف خود کوتاهی کردند.

نتایج گاهاً خوب – اما نه به اندازه کافی خوب – برای دموکرات‌ها، میزان نیاز حزب را در آراء که هنوز شمارش می‌شود، افزایش داد، در حالی که احتمال افزایش دیرهنگام آن را حتی کمتر کرد.

در حال حاضر، جمهوری خواهان در مسیر کسب 221 کرسی در صورت تداوم آخرین روندها قرار خواهند گرفت، اگرچه تعدادی از این رقابت ها آنقدر نزدیک هستند که به راحتی می توانند مسیر دیگری را طی کنند.

در اینجا مسیر جمهوری خواهان به 218 مورد نیاز برای پیروزی است.

کالیفرنیا 27، کالیفرنیا 45

دموکرات‌ها در شمارش روز پس از انتخابات در این دو منطقه متنوع که در سال 2020 به جو بایدن رسید، به موفقیت‌های ثابتی دست یافته‌اند.

اما همین آخر هفته گذشته نتایج به خوبی از آنچه که برای پیروزی در مسیر نیاز داشتند کوتاه بود.

میشل استیل جمهوری خواه همچنان با هفت درصد در رتبه 45 کالیفرنیا و مایک گارسیا با 11 امتیاز در رتبه 27 کالیفرنیا پیشتاز هستند.

در پایان، دموکرات‌ها ممکن است در هر دو رقابت به چهار امتیاز از پیروزی برسند. اما آنها باید 12 امتیاز را در رای باقیمانده بهتر از آرای شمارش شده پس از روز انتخابات انجام دهند.

چند گروه دموکرات خوب، اما نه به اندازه کافی خوب، ممکن است به این معنی باشد که جمهوری خواهان می توانند هر دو منطقه را قفل کنند – شاید حتی امروز یا فردا.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، پیش‌بینی می‌شود که جمهوری‌خواهان در 212 منطقه پیروز شوند که تنها 6 منطقه کمتر از 218 ناحیه مورد نیاز برای کسب اکثریت است. آنها در صورت پیروزی در این دو مسابقه، 214 منطقه خواهند داشت.

آریزونا 1، کالیفرنیا 3، کالیفرنیا 41

برای روزها، دموکرات‌ها شمارش را در آریزونا رهبری کردند. آنها همچنین در 41 ام کالیفرنیا به طرز وسوسه انگیزی نزدیک به نظر می رسیدند.

اما در آخر هفته، رأی انصرافی نسبتاً روز انتخابات جمهوری خواهان در شهرستان ماریکوپا، اولین آریزونا را به ستون جمهوری خواهان کشاند. در همین حال، جمهوری خواهان همچنان در 41 ام کالیفرنیا پیشتاز بودند، منطقه ای که اگر نمی توانستند برگردند و 27 یا 45 کالیفرنیا را به دست آورند، تقریباً برای دموکرات ها یک پیروزی ضروری به نظر می رسید.

منطقه سوم کالیفرنیا، ناحیه ترامپ که کوین کیلی جمهوری خواه با شش امتیاز پیشتاز است، هرگز رقابتی به نظر نمی رسید.

41 کالیفرنیا و آریزونا اول بسیار نزدیکتر از 45 و 27 کالیفرنیا هستند. تعداد زیادی رای برای شمارش باقی مانده است. آن را کنار هم بگذارید، و هیچ تضمینی وجود ندارد که هر یک از این نژادها به سرعت فراخوانی شوند.

اما جمهوری‌خواهان اگر در نهایت این سه رقابت را مسدود کنند، به 217 منطقه می‌رسند، که فقط یک منطقه کمتر از 218 منطقه جادویی است.

کلرادو 3، نیویورک 22

با توجه به اینکه پنج منطقه قبلی برای جمهوری‌خواهان خوب به نظر می‌رسند، شانس دموکرات‌ها ممکن است به ایجاد یک ناراحتی غافلگیرکننده در حداقل یک رقابت بستگی داشته باشد که در آن جمهوری‌خواهان در یک شمارش کاملاً نهایی پیشروی می‌کنند.

از بین این دو، سوم کلرادو قانع کننده ترین است. لورن بوبرت تنها با 0.4 امتیاز پیشتاز است، در حالی که رای‌های پستی در خارج از کشور باقی مانده است که باید شمارش شوند. انتظار می‌رود که هر دو نوع رأی به سمت رقیب دموکرات او، آدام فریش، متمایل شوند، اما تعداد برگه‌های رای برجسته ناشناخته است، و مشخص نیست که آیا مسیر او برای پیروزی قابل قبول است یا خیر.

بیست و دوم نیویورک مبهم تر است. به نظر می رسد که تعدادی رای باقی مانده است، به همین دلیل است که مسابقه هنوز برگزار نشده است. هیچ گزارش عمومی وجود ندارد که نشان دهد انتظار می رود این آراء برای دموکرات ها برای رهبری این رقابت کافی باشد. اکثر تحلیلگران آن را در ستون جمهوری خواهان مداد کرده اند.

جمهوری خواهان در صورتی اکثریت را به دست خواهند آورد که این دو منطقه و پنج منطقه ای که قبلا ذکر شد را تامین کنند.

کالیفرنیا 13، کالیفرنیا 22، آریزونا 6

اگر دموکرات‌ها بتوانند در هفت ناحیه قبلی که جمهوری‌خواهان محبوبیت صریح در آن‌ها هستند، دست‌کم دو نارضایتی داشته باشند، دموکرات‌ها برای کسب اکثریت باید این سه منطقه را زیر و رو کنند.

در حال حاضر، جمهوری خواهان در هر سه رقابت برتری اسمی دارند، اما هنوز آرای زیادی برای شمارش باقی مانده است. به طور کلی، دموکرات ها در شمارش پس از سه شنبه در هر سه رقابت برتری داشته اند. نتایج نهایی می تواند در حدود یک درصد باشد.

از میان این دسته، ششمین آریزونا یکی از آنهاست که برای دموکرات ها ترسناک ترین به نظر می رسد. در حالی که آنها به طور پیوسته در حال افزایش بوده اند، به نظر می رسد که شتاب آنها در روز یکشنبه متوقف شد، زمانی که رای گیری در شهرستان پیما توسان برای اولین بار برتری جمهوری خواهان را افزایش داد.

از سوی دیگر، سیزدهمین کالیفرنیا برای جمهوری خواهان چالش برانگیزترین به نظر می رسد. جان دوارته جمهوری خواه تنها با 84 رای پیشتاز است و دموکرات ها از شب انتخابات تاکنون در این منطقه پیروز شده اند.

نامشخص ترین 22 کالیفرنیا است. هنوز آنجا زود است. طبق برآورد AP فقط 53 درصد شمارش شده است. پایگاه دموکرات ها در منطقه، بخش هایی از شهرستان کرن، در آخر هفته گزارشی ارائه نکرد. اما دموکرات ها در شمارش پیروز شده اند و احتمالاً به پیروزی ادامه خواهند داد. خیلی زود است که بگوییم کافی است یا نه.

اگر جمهوری‌خواهان در رقابت‌هایی که آشکارا مورد علاقه‌شان هستند پیروز شوند و این سه شکست را پشت سر بگذارند، جمهوری‌خواهان می‌توانند اکثریت 222-213 را به دست آورند. اگر دموکرات ها برنده این سه شوند، ممکن است تعداد نهایی برای جمهوری خواهان 219 و برای دموکرات ها 216 باشد.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما