داووس یک بهشت ​​زمستانی است، حتی با شلوغی

شاید مترادف با گردهمایی سالانه رهبران جهان در مجمع جهانی اقتصاد باشد، اما داووس، سوئیس، قبل از هر چیز، یک مکه ورزش های زمستانی است.

این شهر مدرن در ایالت گرابوندن سوئیس که مرتفع‌ترین شهر اروپا با ارتفاع 5120 فوت از سطح دریا است، چیزهای زیادی برای ارائه به مسافران دارد، از فعالیت‌های فرهنگی گرفته تا گشت‌وگذار در فضای باز.

و اگرچه ممکن است گران‌ترین مقاصد گران‌قیمت سوئیس نباشد (این عنوان توسط سنت موریتز، وربیه و زرمات که به خاطر هتل‌های مجلل، خریدهای پر زرق و برق و استراحتگاه‌های اسکی شناخته می‌شود) ادعا می‌شود)، مسافران باید انتظار داشته باشند که هزینه‌ای را صرف کنند. هم برای هتل ها که می توانند از 254 فرانک سوئیس (حدود 277 دلار) تا نزدیک به 1000 فرانک سوئیس در هر شب کار کنند، و هم برای اسکی در فصل های بالا. برای مثال، یک پاس شش روزه Davos Klosters، بدون احتساب کرایه تجهیزات، 454 فرانک سوئیس برای هر بزرگسال، 318 فرانک سوئیس برای هر نوجوان، و 182 فرانک سوئیس برای هر کودک هزینه دارد.

هزینه تنها عنصری نیست که باید در نظر داشت. در طول کنفرانس انجمن، که در مرکز کنگره و سایر مکان‌های فرهنگی و هتل‌ها از 16 تا 20 ژانویه برگزار می‌شود، گردشگری به طور قابل توجهی مختل شده است زیرا چندین هزار رهبر تجاری، سیاسی و سازمانی – همراه با امنیت آنها و تحت تعقیب انبوه خبرنگاران – قرار دارند. حمله کردن

یکی از نمایندگان سازمان گردشگری محلی، Destination Davos Klosters، دوره کنفرانس را به عنوان “وضعیت اضطراری” با مسدود کردن جاده ها، نگهبانان مسلح و بسته شدن توصیف کرد. این شامل تعطیلی مؤسسات فرهنگی مانند موزه کرشنر است که مجموعه وسیعی از آثار نقاش اکسپرسیونیست آلمانی ارنست لودویگ کرشنر را در خود جای داده است که دو دهه آخر عمر خود را در داووس گذرانده است.

اما بازدیدکنندگان هنوز هم می‌توانند در هوای خالص کوهستان از وقت بیرون از خانه لذت ببرند – ویژگی بارزی که در طول تاریخ داووس و آسایشگاه‌های آن را به آهنربایی برای افرادی که در جستجوی شفا هستند تبدیل کرده است. و فراتر از موانع و درهای بسته، هنوز هم می توان طعمی را برای آنچه شهر فراتر از تجارت و سیاست ارائه می دهد به دست آورد.

داووس همان حال و هوای روستایی آلپ را مانند شهرهای همسایه ندارد. با این وجود، با قله‌های کوهستانی و جنگل‌های بزرگ احاطه شده است و به بهترین دامنه‌ها، مسیرها و مناظر دره متصل است. کسانی که حداقل یک شب در هتل یا اجاره تعطیلات اقامت دارند، واجد شرایط دریافت کارت پرمیوم داووس کلستررز برای تخفیف در فعالیت‌های خارج از منزل، هزینه‌های ورودی موزه و راه‌آهن منطقه‌ای و همچنین حمل‌ونقل عمومی رایگان هستند.

به عنوان یکی از زادگاه های پیست اسکی، جستجوی پودر با کیفیت در اینجا هم برای مبتدیان و هم برای علاقه مندان باتجربه اسکی و اسنوبورد به خوبی ارائه می شود. نزدیک به 167 مایل شیب و 80 مسیر سراشیبی مختلف در پنج منطقه کوهستانی (غیر مرتبط) وجود دارد که بزرگترین آنها Parsenn است.

Parsenn همچنین کلاسیک ترین به دلیل دویدن های گسترده اش در نظر گرفته می شود. این تفرجگاه که از طریق فونیکولار قابل دسترسی است، داووس و کلاسترز را که در آن سوی کوه قرار دارد، به هم متصل می کند. در طول مجمع جهانی اقتصاد، تنها مناطق اسکی Rinerhorn و Pischa بسته خواهند شد.

پس از یک روز طولانی در دامنه‌ها، ارزش دیدن Iglu-Dorf، یک تفرجگاه ایگلو با هتل و رستوران در زیر ایستگاه Weissfluhjoch در کوه Parsenn، نزدیک به 8600 فوت از سطح دریا، را دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند شب را در اتاق‌هایی که توسط هنرمندان یخی طراحی شده‌اند بگذرانند یا صرفاً در یک ناهار فوندو سوئیسی در نوار برفی درنگ کنند.

کلوپ Parsenn Gada، واقع در روبروی تله کابین Parsenn، تجربه اسکی سنتی تری را با فضای کلبه چوبی و منوی میان وعده های متنوع تر ارائه می دهد.

برای کسانی که به دنبال فعالیت‌های ساختاریافته‌تر هستند، دوره‌های تور اسکی با راهنما، پیاده‌روی کفش‌های برفی (روز و شب) و کارگاه‌های اسکی کراس برای کودکان به رهبری اسکی‌باز حرفه‌ای سبک آزاد سوئیسی، آرمین نیدرر، وجود دارد که همگی توسط Destination Davos Klosters در طول فصل زمستان ارائه می‌شوند. راهنمای کامل با زمان بندی و قیمت برای دانلود در دسترس است.

اسکیت روی یخ در Davos World of Ice، بزرگترین پیست یخ سیار و مصنوعی سوئیس، یکی دیگر از گزینه های مناسب برای خانواده است که در طول کنفرانس باز خواهد بود.

کوهنوردان همچنین دارای تجمل انتخاب هستند – و همچنین فرصتی برای لذت بردن از یکی از معدود فعالیت های رایگان در شهر – با نزدیک به 69 مایل مسیرهای زمستانی آسان تا متوسط ​​در داووس و 28 مایل دیگر در Klosters. تفرجگاه هوهه یک مسیر تفریحی یک ساعته مناسب برای خانواده‌ها است و مناظر بدیع از کوه‌های Jakobshorn، سقف‌های مسطح شهر، و استادیوم یخی داووس پوشیده از چوب، میزبان مسابقات قهرمانی هاکی Spengler Cup و تیم محلی هاکی کلاب داووس است. .

در مورد هاکی، این یکی از فعالیت‌هایی است که نویسنده سوئیسی جوزف دو ویک، که سال‌ها در سفر به داووس گذرانده است، توصیه می‌کند.

آقای د ویک در یک مصاحبه تلفنی گفت: “باشگاه هاکی داووس واقعاً مرکزی برای هویت شهر است.” وی افزود که این بزرگترین باشگاه در منطقه است و برای طرفداران سایر مناطق سوئیس جذاب است.

او گفت: “اگر می توانید، بلیت یک بازی را تهیه کنید.” “این سرگرم کننده است و شما واقعاً حسی نسبت به مردم محلی خواهید داشت.” بازی‌های خانگی در ۲۲ ژانویه، پس از کنفرانس، از سر گرفته می‌شوند.

پیاده‌روی ورزشی‌تر، کوهنوردان را در امتداد توماس مان وگ، که به نام رمان‌نویس نامگذاری شده است، تا شاتزالپ، خانه آلپ که یکی از قدیمی‌ترین و نمادین‌ترین آسایشگاه‌های داووس است، می‌برد که در سال 1953 به یک هتل استراحتگاهی تبدیل شد. خوانندگان متوجه خواهند شد. ملک Art Nouveau، در حدود هزار پا بالاتر از شهر قرار دارد، و به عنوان صحنه ای برای اثر تحسین شده آقای مان، “کوه جادویی”.

کوهنوردان می‌توانند به Strela Alp، یک رستوران کوهستانی با مناظر پانوراما که Rösti (یک غذای سیب‌زمینی سوئیسی)، سوپ و ساندویچ برشته سرو می‌کند، صعود کنند. یا می توانند همانطور که دیمیتری بورکهارد، بنیانگذار مجله اینترنتی Newly Swissed در ایمیلی پیشنهاد کرده است، انجام دهند و در اطراف هتل Schatzalp برای نوشیدنی در “بار پرتو ایکس” که زمانی اتاق اشعه ایکس آسایشگاه بود، بنوشند. میهمانان سپس می توانند با پای پیاده، تله کابین یا یک سورتمه رایگان که مستقیماً از یک افسانه در میان جنگل ها پیچ و خم می کند، به مرکز داووس بازگردند.

همچنین دسترسی به نماهای کارت پستال بدون تلاش امکان پذیر است — با قطار. در میان مشهورترین سفرهای قطار پانوراما در جهان، Glacier Express شهرهای تفرجگاهی زرمات و سنت موریتز سوئیس را با یک مسیر هشت ساعته متصل می‌کند (این مسیر را می‌توان در داووس پلاتز از طریق قطار منطقه‌ای که از ویسن ویاداکت عبور می‌کند، به هم متصل کرد. فیلیسور).

علیرغم نامش، این تجربه چیزی جز بیان است: قطار باریکه با واگن های مجلل (و سرویس غذا) با سرعت متوسط ​​24 مایل در ساعت از 91 تونل و بیش از 291 پل عبور می کند. این در نهایت سرعت مناسبی برای لذت خالص از تماشای مناظری مانند تنگه راین، ملقب به گرند کانیون سوئیس است. بلیط و رزرو صندلی باید از قبل رزرو شود.

برای کسانی که زمان کمتری دارند (یا اگر صندلی‌های Glacier Express به فروش می‌رسند)، قطارهای محلی این کار را با کسری از هزینه انجام می‌دهند.

وقتی صحبت از زندگی شبانه به میان می‌آید، صحنه در داووس حول بارهای همراه با موسیقی می‌چرخد، از «Ex Bar» با قدمت 60 ساله، که به‌خاطر اجرای زنده راک و جذابیت گسترده‌اش معروف است، تا «باکس داووس»، یک بار-کلوب محبوب در صحنه پانک اروپا برای کنسرت هایش.

البته اگر بتوانید وارد شوید.

لیندسی تراموتا روزنامه‌نگار ساکن پاریس و نویسنده کتاب «پاریسین جدید» است.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما