دولت هلند به رهبری مارک روته به دلیل سیاست مهاجرت سقوط کرد | اخبار جهان

آمستردام: دولت هلند روز جمعه پس از ناکامی در رسیدن به توافقی در مورد محدود کردن مهاجرت، که باعث برگزاری انتخابات جدید در پاییز خواهد شد، سقوط کرد. این بحران با فشار حزب محافظه کار VVD به رهبری مارک روته برای محدود کردن جریان پناهجویان به هلند آغاز شد که دو نفر از ائتلاف چهار حزبی وی از حمایت از آن خودداری کردند.

روته در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: “این راز نیست که شرکای ائتلاف نظرات متفاوتی در مورد سیاست مهاجرت دارند. امروز متاسفانه باید به این نتیجه برسیم که این اختلافات غیرقابل حل شده است. بنابراین من استعفای کل کابینه را به پادشاه تقدیم می کنم.” .

تنش‌ها در این هفته زمانی به اوج رسید که روته خواستار حمایت از پیشنهادی برای محدود کردن ورود کودکان پناهجوی جنگی شد که در حال حاضر در هلند هستند و خانواده‌ها حداقل دو سال منتظر بمانند تا بتوانند متحد شوند. این پیشنهاد اخیر برای اتحادیه کوچک مسیحی و لیبرال D66 بیش از حد پیش رفت و باعث بن بست شد. ائتلاف روته تا زمانی که دولت جدید پس از انتخابات جدید تشکیل شود، به عنوان یک دولت موقت باقی خواهد ماند، روندی که در چشم انداز سیاسی از هم گسیخته هلند معمولا ماه ها طول می کشد.

داستان های پرطرفدار cre

خبرگزاری ANP به نقل از کمیته ملی انتخابات گفت که انتخابات قبل از اواسط نوامبر برگزار نخواهد شد. یک دولت موقت نمی تواند در مورد سیاست های جدید تصمیم بگیرد، اما روته گفت که این امر بر حمایت کشور از اوکراین تأثیری نخواهد داشت.

هلند در حال حاضر یکی از سخت‌ترین سیاست‌های مهاجرتی اروپا را دارد، اما تحت فشار احزاب راست‌گرا، روته ماه‌ها در تلاش بود تا راه‌هایی را برای کاهش بیشتر ورود پناهجویان جستجو کند. درخواست های پناهندگی در هلند در سال گذشته با یک سوم افزایش به بیش از 46000 نفر رسید و دولت پیش بینی کرده است که این تعداد در سال جاری به بیش از 70000 افزایش یابد – بالاتر از بالاترین سطح قبلی در سال 2015.

این بار دیگر بر تاسیسات پناهندگی کشور فشار وارد می کند، جایی که در سال گذشته صدها پناهجو مجبور به خوابیدن در شرایط سخت با دسترسی اندک یا بدون دسترسی به آب آشامیدنی، امکانات بهداشتی یا مراقبت های بهداشتی بودند. روته سال گذشته گفت که پس از اینکه گروه بشردوستانه پزشکان بدون مرز برای اولین بار به هلند فرستاده شد تا به نیازهای پزشکی مهاجران در مرکز رسیدگی به درخواست های پناهندگی کمک کند، از این مشکلات “شرمنده” بود.

او قول داد که شرایط را در تأسیسات بهبود بخشد، عمدتاً از طریق کاهش تعداد پناهندگانی که به هلند می رسند. اما او نتوانست حمایت شرکای ائتلافی را که احساس می‌کردند سیاست‌هایش بیش از حد پیش رفته است، جلب کند.

روته، 56 ساله، طولانی ترین رهبر دولت در تاریخ هلند و پس از ویکتور اوربان مجارستانی، ارشدترین رهبر در اتحادیه اروپا است. انتظار می رود که او در انتخابات بعدی دوباره حزب VVD خود را رهبری کند. ائتلاف فعلی روته که در ژانویه 2022 به قدرت رسید، چهارمین دولت متوالی او از زمان نخست وزیری او در اکتبر 2010 بود.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما