فرانسه می گوید کنترل تورم اولویت اصلی بودجه 2023 است

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

وزیر دارایی فرانسه روز دوشنبه گفت که مبارزه با تورم بزرگترین اولویت است، زیرا او بودجه سال 2023 را در شرایطی که به دلیل پیامدهای جنگ روسیه علیه اوکراین «ابهام بی‌سابقه» خواند، ارائه کرد.

برونو لومر وزیر دارایی هنگام ارائه لایحه بودجه سال 2023 به خبرنگاران گفت: مهمترین و فوری ترین چالش فرانسه و سایر کشورهای اروپایی کاهش فشار تورم است.

این وزارتخانه اعلام کرد که برای سال آینده 45 میلیارد یورو (43.6 میلیارد دلار) بودجه در نظر گرفته است تا افزایش قیمت گاز و برق را تا 15 درصد محدود کند، اگرچه انتظار می‌رود عوارض ویژه بر شرکت‌های انرژی هزینه خالص را به 12 میلیارد یورو برساند که کمتر از 16 میلیارد یورو است. قبلا پرچم گذاری شده بود

لومر گفت که «ابهامات هرگز بیشتر از این نبوده است» در مورد چشم انداز اقتصادی سال آینده، زیرا جنگ در اوکراین همچنان خشمگین است و اقدامات روسیه غیرقابل پیش بینی باقی مانده است.

کاهش رشد اقتصادی در شرکای اصلی اقتصادی فرانسه – ایالات متحده، آلمان و چین – این کاهش را بیشتر پنهان کرد.

لومر یک روز پس از آن که رأی دهندگان در ایتالیا این کشور پر از بدهی را در مسیری قرار دادند که راست‌گراترین دولت از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون است، گفت: «جنبش‌های سیاسی در اروپا می‌تواند بر منطقه یورو نیز تأثیر بگذارد.

وزارت دارایی در اوایل این ماه پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی در سال جاری 2.7 درصد خواهد بود و در سال آینده به 1 درصد کاهش خواهد یافت، در حالی که بانک مرکزی انتظار دارد در بهترین حالت سال آینده 0.8 درصد رشد کند.

علیرغم کاهش سرعت، این وزارتخانه انتظار دارد که بتواند کسری بودجه بخش عمومی را در سال آینده در 5 درصد تولید اقتصادی ثابت نگه دارد و بودجه عمومی را تا سال 2027 در سقف تعیین شده اتحادیه اروپا قرار دهد.

انتظار دارد که بتواند به لطف درآمد مالیات شرکتی بالاتر و با تقسیم برنامه حذف مالیات بر گردش مالی شرکت ها در طول دو سال، این کار را انجام دهد.

با این حال، Haut Conseil des Finances Publiques، یک نهاد مستقل که طبق قانون موظف است قضاوت کند که آیا مفروضات اقتصادی زیربنای بودجه دولت قابل قبول هستند یا خیر، گفت که این برنامه ها فاقد جاه طلبی بوده و پیش بینی های رشد آن خوش بینانه است.

هیئت نظارت همچنین ابراز تاسف کرد که برنامه‌های دولت برای کاهش رشد هزینه‌ها در قانون نوشته نشده و تلاش‌ها برای پایین نگه‌داشتن بدهی‌ها “متواضع و دیرهنگام” بوده است.

دولت پیش بینی می کند که بدهی عمومی تا سال 2026 در حدود 111.5 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود و پیش از کاهش مجدد آن.

(رویترز)

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما