«ممکن است در وقایع اخیر کردستان افراد بی‌گناه هم آسیب دیده باشند»

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان روز جمعه در گفت و گوی مستقیم با مردم کردستان از طریق شبکه استانی با تسلیت تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) باور امیدواری کرد روح همه شهدایی که در راه آزادی و حق و حقیقت به درجه رفیع شهادت نائل شدند. در جوار اولیا و با انبیای الهی محشور شود.

به گزارش ایل، وی در ادامه با بیان دشمنی از حرکت‌های اخیر بیان می‌کند: در فرهنگ حدیث اسلامی مشهوری وجود دارد که نعمت سلامت و امنیت را دو نعمت مجهول می‌داند تا زمانی که در اختیار انسان با آن کمتر توجه می‌شود.

استاندار کردستان گفت: در دو سال گذشته به ویروس‌ها، بخش مهمی از سلامت و سلامت جامعه را تهدید می‌کند و با تمام وجود احساس می‌کند اگر در جامعه وجود داشته باشد، نگران‌ها، محدودیت‌ها و نگرانی‌هایی را ایجاد کنند.

زارعی‌کوشا درباره امنیت هم اظهار داشت: مردم کردستان به عنوان قربانیان ترور و خشونت در سال‌های اول انقلاب و بعد از آن، قدر نعمت امنیت را بیش از هرکس دیگری می‌دانند.

وی با بیان اینکه دشمن با از بین بردن فضای امید و امنیت می‌خواهد نگرانی و استرس ایجاد کند، اظهار داشت: کردستانی‌ها لحظاتی را در حادثه شاهچراغ را در سال‌های گذشته پشت سر گذاشتند و شهدایی مانند شهید برهان عالی و شیخ الاسلام را در این راه تقدیم کردند. کرده اند.

استاندارد کردستان با بیان اینکه امنیت نیست باعث می‌شود تا فضای غیر عادی در جامعه پیش آید و دشمن هم به فکر گرفتن از این فضا برآید، افزود: این اتفاق بسیار سنگین و داغ جانسوزی است، ولی در این چهار دهه از عمر انقلاب شاهد بودیم. خون شهیدان حلال مشکلات و عامل بیداری و آرامش بیشتر جامعه بوده است.

زارعی‌کوشا، نکته در فضای غبارآلود فتنه را بصیرت برشمرد و مهم کرد: قطعاً نتایج خون شهدا از رفتن به فضای فتنه و غبار خواهد بود تا حق و حقیقت شفاف و روشن شود.

وی با بیان اینکه علت و عواقبی است که دشمن رقم می‌زند و از شیطنت خود دست نمی‌کشد فریب‌خوردگان جبهه همسو با دشمن هستند، اضافه کرد: این عده توسط استکبار جهانی شست و شوی مغزی شده‌اند و هیچ جنایتی از جمله ترور کودک و پیر و جوان ندارد. و زن و مرد در اماکن متبرکه هم ابایی ندارند.

استاندار کردستان با تاکید بر این که باید این مسائل درست را برای مردم تبیین کرد کرد: داعش بازیچه و ابزار استکبار است و هدفی جز اسلام‌هراسی را دنبال نمی‌کند تا تروریست‌ها و قربانیان آن هر دو از کاربران را نشان دهند.

وی با اشاره به وقایع اخیر تاکید کرد: باید بین اعتراض و اغتشاش تفاوت قائل شد چرا که انتقاد حق همه مردم کشور است و هر دانش آموز، دانشجو فرهیخته و هر فرد عادی، این حق را دارد تا در اعتراض خواستار شفافیت موضوع باشد. ولی کسانی که در پوشش اعتراض، اغتشاش کرده و نعمت امنیت را از بین می‌برند به دنبال اعتراض اعتراضی است.

زارعی‌کوشا با بیان نظام این که دیدگاه نظام و مسئولین اسلامی این است که در برابر مخالفت پاسخگو باشند و نقایص را رفع کنند: این دیدگاه در برابر اغتشاشگران این است که با قاطعیت با برهم زنندگان امنیت برخورد شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه فضای رسانه‌ای و ارتباطات گسترش زیادی پیدا کرده و هر کس با گوشی همراه خود، هم یک رسانه رسانه و هم مخاطب تحت محاصره رسانه است. کمتر جایی می‌توانم آن را ببینم.

زارعی کوشا اضافه کرد: وظیفه‌ای که در قبال این تبلیغات احساس می‌شود، این است که رسانه ابزاری است که می‌تواند آن را هم درست کند و در مسیر حق و استفاده از دلسوزان کشور راهی جز حق را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه چه اتفاقی می‌افتد که در حرم شاهچراغ محکی بود تا صداقت و یا عدم صداقت بخشی از این رسانه‌ها را عیان کند. و بی اعتنایی از کنار آن گذشتند در حالی که این اتفاق در تمام دنیا بازتاب داشت چرا که احساس تنفر از خشونت نزد همه مردم دنیا مذموم است.

زن کردستان گفت: در این مدت شعارهای بسیار برای دفاع از حقوق زنان مطرح شد که باید نسل جوان و فرهیخته این موضوعات را بیشتر و بهتر بشناسند و بدانند که حقوق اصلی چیست.

زارعی‌کوشا به اتفاقات اخیر در استان هم اشاره کرد و افزود: این اتفاقات به هیچ عنوان باعث کم رنگ شدن خدمتگزاری مسئولان به مردم نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تا روزی که افراد مسلح در جمع معترضان قرار نگرفته بودند، اعتراضات آرامی در استان بودیم، ولی با ورود افراد مسلح، این اعتراض به آغتشاش کشیده شد.

استاندارد کردستان قابل تصور است: ممکن است در این وقایع افراد بی‌گناهی هم آسیب دیده باشند که به عنوان خادم مردم تلاش کنند تا امنیت را که زمینه رشد و توسعه استان است، بیش از پیش حفظ کنیم.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما