نخست وزیر می گوید که با کمک، روح امید عراق، جوانان آینده نگر می توانند دموکراسی نوپا را در مسیر خود نگه دارند.

نخست وزیر به رهبرانی که برای مناظره سالانه سطح بالای مجمع در نیویورک گرد هم آمده بودند، گفت: «امیدی که مردم عراق تجسم یافته بودند، آنها را قادر ساخت تا فرصت های زندگی، پیشرفت و صلح را از چنگال بحران و درگیری ربودند».

مردم عراق نیز از همین روحیه امید برای مبارزه با تروریسم و ​​در نهایت شکست آن به نمایندگی از کل جهان استفاده کرده بودند. «آن کار سخت بود. مردم ما فداکاری های عظیمی کردند، نه تنها برای آزادسازی سرزمین خود از دست باندهای تروریستی داعش، بلکه برای جلوگیری از تهدید مردم در همه جا.»

او با ادای احترام به «شهدای عراق» که جان خود را در راه دفاع از ارزش‌های عدالت، دموکراسی و حقوق بشر فدا کردند، گفت: «ما موفق شدیم این ایدئولوژی مخرب را ریشه کن کنیم». عراق مشتاق دریافت حمایت بیشتر سازمان ملل برای بازسازی مناطق تحت تاثیر و اشغال شده توسط تروریست های داعش بود.

بازسازی مناطق آزاد شده

وی در عین حال تاکید کرد که هرگونه کمک بالقوه سازمان ملل برای پاسخگویی به نیازهای فوری و ضروری بشردوستانه باید توانایی عراق را برای بازسازی زیرساخت های ویران شده به گونه ای افزایش دهد که به شهرها و مردم ما، از جمله آوارگان داخلی (آوارگان داخلی) برای بازگشت به کشور کمک کند. زندگی معمولی.

نخست وزیر الکاظمی تاکید کرد که دولت عراق طرح جامعی را برای بازسازی مناطقی که تحت کنترل داعش بوده و همچنین برای بازسازی زیرساخت ها و بازگشت ایمن و داوطلبانه آوارگان تدوین کرده است. از کشورهای کمک کننده و سازمان های بین المللی برای حمایت و کمک های بشردوستانه آنها تشکر می کنیم.

وی تصریح کرد: از این تریبون مجدداً بر درخواست عراق مبنی بر عدم استفاده از اراضی این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم یا حفظ امنیت ملی سایر کشورها به گونه‌ای که امنیت و ثبات ما را به خطر می‌اندازد، تاکید می‌کنم. و تضمین احترام به اصل حاکمیت و تمامیت ارضی.

انتخابات آزاد و عادلانه

نخست وزیر الکاظمی در ادامه گفت که عراق متعهد به حفاظت از فرآیندهای دموکراتیک و مطالبات مردم برای استفاده دموکراتیک از حق خود است، دولت عراق تلاش کرده است تا انتخاباتی آزاد و عادلانه با حمایت سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان ملل برقرار کند. سایر سازمان های بین المللی که یکپارچگی آنها را ستوده بودند.

با وجود موفقیت در آن انتخابات، نیروهای سیاسی نتوانستند بر سر تشکیل دولت به توافق برسند و به بن بست سیاسی منجر شد. وی توضیح داد: «دولت من خواستار گفتگوی جدی و شفاف میان همه نیروها و احزاب سیاسی برای بحث در مورد راه‌های خروج از بحران سیاسی کنونی در تلاش دولت برای برآورده کردن آرزوها و امیدهای مردم شده است.»

وی افزود که دولت او به دنبال ساختن عراقی است که همزیستی میان همه مردم عراق را تضمین کند و در عین حال به تنوع و تکثرگرایی ایدئولوژیک و مذهبی بر اساس اصول عدالت و برابری احترام بگذارد. این امر با تضمین آزادی بیان و حقوق بشر محقق خواهد شد.

عراق مایل است منبع ثبات، هم در سطح منطقه ای و هم در سطح بین المللی باشد و روابط بین کشورهای منطقه را که مدت ها از جنگ و بحران رنج می برند، بهبود بخشد. زمان بازسازی منطقه بر اساس سیاست متعادلی که این دولت دنبال می کند فرا رسیده است.

رودخانه ها در حال خشک شدن، باتلاق ها در معرض تهدید

آقای الکاظمی عراق به دلیل کمبود منابع آب، تغییر مسیر جریان رودخانه ها و ساخت پروژه ها بدون در نظر گرفتن تأثیرات بر سهمیه آب با چالش های جدی مواجه بود. عراق در حال حاضر پنجمین کشور آسیب پذیر در برابر تاثیرات تغییرات آب و هوایی است.

علاوه بر این، بیشتر باتلاق‌های کشور خشک شده و به معیشت صدها خانواده ساکن در آن آسیب وارد کرده است. این حفاظت‌های طبیعی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داشتند و فرسودگی آنها باعث جابجایی داخلی و کاهش قابل توجهی در دسترسی به زمین‌های قابل کشت شده بود.

وی گفت: عراق از همه کشورهای منطقه می‌خواهد تا برای حل این مسائل مربوط به آب در راستای معاهدات بین‌المللی وارد گفت‌وگو شوند. همچنین تحت تأثیر اقدامات انجام شده برای مقابله با پدیده کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی قرار گیرند.

با این وجود، دولت او روی مجموعه‌ای از پروژه‌های مربوط به انرژی پاک، استخراج گاز مرتبط و سایر حوزه‌های مرتبط با اقتصاد سبز کار کرده بود. در تمام این موارد، عراق به کمک جامعه بین المللی نیاز دارد تا بتواند اثرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد و خود را با آن سازگار کند.

وی در پایان گفت: چالش‌های امروز عراق نتیجه دهه‌ها بحران و درگیری سیاسی است. ما برای از بین بردن آنها تلاش می کنیم و امید خود را به آرمان جامعه جوان خود برای دفاع از دموکراسی می گذاریم. دموکراسی نوپای ما هنوز روحیه شجاعت و امید دارد. این کشور به درک و حمایت جامعه بین‌المللی نیاز دارد تا بتوانیم به ساختن کشور مدرن، ارائه خدمات و بازسازی زیرساخت‌های ویران‌شده توسط جنگ‌ها و بازسازی زیرساخت‌های ویران‌شده در جنگ ادامه دهیم.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما