نزدیک به یک میلیارد توسط امکانات بهداشتی بدون برق قابل اطمینان خدمت رسانی می شود

این مطالعه آخرین داده‌ها را در مورد برقی‌سازی امکانات مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​ارائه می‌کند و سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای دستیابی به توان کافی و قابل اعتماد را طرح می‌کند.

این توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بانک جهانی، آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (IRENA) و انرژی پایدار برای همه (SEforAll) منتشر شده است.

موضوع مرگ و زندگی

«دسترسی به برق در مراکز درمانی می تواند بین مرگ و زندگی تفاوت ایجاد کنددکتر ماریا نیرا، دستیار موقت مدیر کل سازمان جهانی بهداشت برای جمعیت های سالم تر، گفت.

سرمایه‌گذاری در انرژی قابل اطمینان، پاک و پایدار برای تأسیسات مراقبت‌های بهداشتی نه تنها برای آمادگی همه‌گیری بسیار مهم است، بلکه بسیار مورد نیاز است. دستیابی به پوشش سلامت همگانی، همچنین افزایش انعطاف پذیری و سازگاری با آب و هوا

دسترسی به برق برای ارائه مراقبت های بهداشتی با کیفیت به مردم، از زایمان نوزاد تا مدیریت شرایط اضطراری مانند حملات قلبی، یا اطمینان از دریافت واکسن های نجات دهنده برای کودکان، حیاتی است.

برای تامین برق اساسی ترین دستگاه ها – برای مثال روشنایی، تجهیزات ارتباطی و تبرید یا وسایلی که علائم حیاتی مانند ضربان قلب و فشار خون را اندازه گیری می کنند، نیاز است. همچنین برای هر دو روش معمول و اورژانس بسیار مهم است.

تفاوت در دسترسی

با این حال، بیش از یک در 10 بر اساس این گزارش، تأسیسات بهداشتی در جنوب آسیا و کشورهای جنوب صحرای آفریقا فاقد هرگونه دسترسی به برق هستند و برق در نیمی از تمامی تأسیسات در جنوب صحرای آفریقا غیرقابل اعتماد است.

علیرغم پیشرفت‌های اخیر، تقریباً یک میلیارد نفر از امکانات بهداشتی و درمانی بدون منبع برق قابل اعتماد یا اصلاً هیچ خدماتی دریافت می‌کنند – این تعداد است. تقریباً به اندازه کل جمعیت ایالات متحده، اندونزی، پاکستان و آلمان روی هم رفته است.

همچنین نابرابری های فاحشی در دسترسی در داخل خود کشورها وجود دارد. بر اساس این گزارش، مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه و تسهیلات روستایی به طور قابل توجهی کمتر از بیمارستان ها و امکانات در مناطق شهری به برق دسترسی دارند.

مداخله فوری لازم است

در این گزارش تاکید شده است که برق رسانی به مراکز بهداشتی و درمانی «باید مورد توجه قرار گیرد اولویت اصلی توسعه“.

تحلیل نیازهای بانک جهانی که در این گزارش گنجانده شده است، نشان داد که تقریباً دو سوم تسهیلات بهداشتی در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​نیاز به نوعی مداخله فوری مانند اتصال برق جدید یا منبع تغذیه پشتیبان دارند.

نزدیک به 5 میلیارد دلار نیاز فوری دارد تا آنها را به حداقل استاندارد برق رسانی برساند.

راه حل های پایدار در دسترس است

نویسندگان با ذکر مثالی از سیستم های فتوولتائیک خورشیدی که نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کنند، گفتند راه حل های غیرمتمرکز انرژی پایدار در دسترس هستند که تأثیر زیادی بر ارائه سلامت دارند.

چنین راه حل هایی مقرون به صرفه، تمیز و به سرعت در محل نصب می شوند، به این معنی که نیازی به انتظار برای ورود شبکه مرکزی انرژی نیست.

نویسندگان افزودند که سیستم‌ها و امکانات مراقبت‌های بهداشتی به طور فزاینده‌ای تحت تأثیر تأثیرات اضطراری آب و هوایی قرار می‌گیرند.

بنابراین، انعطاف‌پذیرتر کردن آن‌ها مستلزم ساخت تأسیسات و خدماتی است که می‌تواند با چالش‌های تغییرات آب و هوایی مقابله کند و در عین حال پایداری زیست‌محیطی را بهبود بخشد.

داده‌های COVID-19 چین مورد استقبال قرار گرفت

در دیگر اخبار سلامت،

بر اساس بیانیه ای که روز شنبه پس از گفتگو بین تدروس آدهانوم گبریسوس مدیر کل و وزیر ما Xiaowei، مدیر کمیسیون ملی بهداشت این کشور منتشر شد، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از داده های چین در مورد افزایش COVID-19 استقبال کرده است.

آژانس سازمان ملل گفت: «سازمان جهانی بهداشت از این نشست و همچنین انتشار عمومی اطلاعات در مورد وضعیت کلی قدردانی می کند.

مقامات چینی اطلاعاتی را به WHO و در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد موضوعاتی از جمله کلینیک‌های سرپایی، بستری شدن در بیمارستان، بیمارانی که نیاز به درمان اضطراری و مراقبت‌های ویژه دارند و مرگ‌های بیمارستانی مرتبط با COVID-19 ارائه کرده‌اند.

WHO در حال تجزیه و تحلیل داده‌ها است که از اوایل دسامبر 2022 تا 12 ژانویه 2023 را پوشش می‌دهد و یادآوری می‌کند که از چین درخواست کرده است اطلاعات دقیق را به اشتراک بگذارد.

بر اساس داده ها، موج شدید COVID-19 کنونی توسط زیرمجموعه های شناخته شده Omicron ایجاد شده است. این بیماری عمدتاً افراد مسن و کسانی را که دارای شرایط بهداشتی زمینه‌ای هستند، مشابه امواج عفونت‌هایی که سایر کشورها تجربه کرده‌اند، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

“داده های گزارش شده نشان دهنده کاهش تعداد موارد، بستری شدن در بیمارستان و مواردی است که به مراقبت های ویژه نیاز دارند. در این بیانیه آمده است که سازمان جهانی بهداشت در طول زمان درخواست داده است که اطلاعات دقیق تری به تفکیک استان ارائه شود.

در طول این تماس، تدروس همچنین بر اهمیت همکاری و شفافیت عمیق‌تر چین برای درک منشأ همه‌گیری کووید-19 و انجام توصیه‌هایی که در گزارش گروه مشاوره راهبردی آن برای ریشه‌های پاتوژن‌های جدید توضیح داده شده است، تاکید کرد.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما