نظر | «وال استریت سیاه» در سال 1921 سوزانده شد، اما در حال احیا است.

محله سیاه‌پوستان گرین‌وود در تولسا، اوکلا، در آغاز قرن بیستم چنان پر رونق بود که بوکر تی واشنگتن، مربی و نویسنده، آن را وال استریت سیاه‌پوست نامید که بعداً به وال استریت سیاه تبدیل شد. یک اوباش سفیدپوست در سال 1921 آن را سوزاند و صدها نفر را کشت. اکنون تلاشی برای احیای سیاه وال استریت وجود دارد و فرصت هایی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خطرپذیر سیاه پوست نه تنها در تولسا بلکه در سراسر ایالات متحده ایجاد می کند. من اخیراً با اشلی سیمز، یکی از ساکنان قدیمی تولسا که این پروژه را رهبری می کند، مصاحبه کردم.

سیمز به من گفت که وقتی در دهه‌های 1980 و 90 در تولسا بزرگ می‌شد، قتل عام نژادی در سال 1921 با لحنی خاموش صحبت می‌شد. او توضیح داد: «تمرکز زیادی روی تراژدی بود و نه بر برتری‌هایی که پیش از این اتفاق افتاد، چقدر ثروت وجود داشت. او گفت که با گذشت سالها متوجه شد که گرین وود می تواند نه تنها یک هشدار بلکه الهام بخش سیاه پوستان باشد. پیام او: “شما برای عظمت مقدر شده اید زیرا از اینجا آمده اید.”

سازمانی که او مدیر عامل آن است، بیلد در تولسا، سال گذشته اولین اجلاس سرمایه گذاری سیاه خود را در صدمین سالگرد کشتار، با شرکت های تحت رهبری سیاهان به دنبال سرمایه گذاری و استارت آپ های تحت رهبری سیاهان به دنبال سرمایه گذاران برگزار کرد. دومین اجلاس، که یک رویداد بزرگتر و سه روزه است، روز جمعه به پایان می رسد.

جالب است که اجلاس امسال در همان هفته ای برگزار می شود که قضات محافظه کار دیوان عالی نشانه هایی مبنی بر آمادگی برای اعلام غیرقانونی بودن معیارهای پذیرش کالج های آگاهانه نژادی نشان دادند. در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین مذاکرات دادگاه عالی و دنیای سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز وجود ندارد، نمی‌توان این نتیجه را گرفت که سیاه‌پوستان نمی‌توانند روی موسسات تحت سلطه سفیدپوستان حساب کنند و باید انرژی بیشتری برای کمک به یکدیگر صرف کنند. .

برایان براکین، سرمایه‌دار سیاه‌پوست که از این اجلاس حمایت مالی می‌کند، به من گفت: «من عمیقاً با آن موافق هستم. او گفت که سرمایه گذاران خطرپذیر سیاه پوست در جمع آوری پول برای سرمایه مشکل دارند زیرا در بسیاری از موارد آنها به دانشگاه های معتبر نرفته اند، تجربه محدودی در سرمایه گذاری VC دارند یا پول زیادی برای سرمایه گذاری در کنار شرکای محدود ندارند. او گفت در حالی که هیچ یک از این معیارها با هدف کنار گذاشتن سرمایه گذاران سیاه پوست نیست، اما این اثر عملی است.

براکین گفت که سرمایه‌گذاران از هر نژادی باید به دنبال شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های نویدبخش VC باشند، همانطور که نیک سابان، مربی فوتبال دانشگاه آلاباما، کشور را برای استعدادیابی می‌کند. او گفت که برگزاری نشست Black Venture در تولسا به جای سیلیکون ولی یا منهتن این پیام را می فرستد.

براکین قبل از تاسیس یک شرکت تشخیص چهره به نام کایروس که اکنون ریاست هیئت مشاوره علمی آن را بر عهده دارد، به عنوان مدیر پروژه در اپل کار می کرد. او و همسرش کندیس متیوز براکین، لایت‌شیپ کپیتال را اداره می‌کنند، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر به رهبری سیاه‌پوستان مستقر در سینسیناتی که در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که توسط بنیانگذاران رنگین پوست، افراد LBGTQ، زنان و مبتکران دارای معلولیت رهبری می‌شوند.

همچنین نمایندگانی از Pivotal Ventures، یک شرکت سرمایه گذاری که توسط ملیندا فرنچ گیتس در سال 2015 تأسیس شد، و Fairview Capital Partners، یک شرکت تحت رهبری سیاهان مستقر در وست هارتفورد، کنون و سانفرانسیسکو که در سهام خصوصی سرمایه گذاری می کند، حضور دارند.

مردم تولسا تنها کسانی نیستند که سعی می کنند به سرمایه گذاران و کارآفرینان تحت رهبری سیاهان کمک کنند. همچنین یک کنسرسیوم سرمایه گذاری مخاطره آمیز سیاه وجود دارد که فارغ التحصیلان کالج ها و دانشگاه های سیاه پوست را در شرکت های VC قرار می دهد. استیو بالمر، مدیر اجرایی سابق مایکروسافت، اخیراً 400 میلیون دلار به شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و سهام خصوصی متعلق به سیاهان، از جمله Fairview اختصاص داده است. به علاوه فهرستی از بیش از 200 استارت آپ تحت رهبری سیاهان وجود دارد که برای عموم آزاد است و جذب سرمایه و یادگیری از یکدیگر را برای شرکت ها آسان می کند.

ادنا مارتینسون در سال 2009 16 ساله بود که از غنا به میسوری سفر کرد تا در دانشگاه پارک تحصیل کند. او مدرک MBA گرفت و سپس در زمینه بازاریابی در املاک تجاری و فناوری آموزشی مشغول به کار شد. در سال 2018 او و همسرش Boddle Learning را تأسیس کردند که ریاضیات را از طریق بازی‌های آنلاین رنگارنگ به کودکان آموزش می‌دهد. به سرعت در حال رشد است. او سال گذشته در نشست تولسا شرکت کرد و امسال بازگشت. او گفت: “گاهی اوقات درس هایی که از بنیانگذاران دیگر می آموزید بسیار ارزشمند هستند.” “آنها به جایی می رسند که شما در آن هستید.”

در مورد سیمز، که اجلاس را اداره می کند، او قبل از اینکه مدیر این سازمان شود، به عنوان گزارشگر اخبار تلویزیونی، مدافع کودکان آسیب پذیر و جمع آوری کمک های مالی در بیلد در تولسا کار می کرد. آمریکا.

سیمز می‌گوید: «VC درباره قضاوت‌های فوری بر اساس جایی که افراد به مدرسه می‌روند، ظاهرشان، چه کسی را می‌شناسند، قضاوت می‌کند. “یک تعصب اساسی در جهان وجود دارد. این به این معنی نیست که شما آدم بدی هستید. اما این فقط در را برای افرادی که ایده های درخشان زیادی دارند می بندد.” این چیزی است که او قصد تغییر آن را دارد.


کوین هاست، که می گوید مردم باید به جای آب نبات در هالووین پول بدهند، از درس هایی که پس از جمع آوری آب نبات آموخته اند، غفلت می کند. مبادله با دوستان و خواهران و برادران خود برای شیرینی مورد علاقه خود اولین تجربه خرید و فروش برای بسیاری از کودکان است. این اساس سرمایه داری است. آیا می توانم خرس های صمغی خود را با SweeTarts مبادله کنم و در نتیجه از SweeTarts برای خرید تمام شکلات های خواهرم استفاده کنم؟

تیم هرینگ
هونولولو


واقعیت این است که جنگ از طریق علاقه طرفداران به مالکان پول زیادی می‌آورد. آیا در صورت پیشنهاد بازیکنان، آنها به دنبال ممنوعیت دعوا خواهند بود؟ احتمالا نه.”

– راس برنشتاین، “رمز: قوانین نانوشته مبارزه و تلافی در NHL” (2006)

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما