هیئت بشردوستانه سازمان ملل از شمال غرب سوریه با ادامه پاسخ به زلزله بازدید می کند

هفده کامیون در آن روز از طریق دو گذرگاه – باب الحوا و باب السلام – وارد منطقه شدند و کمک های ارائه شده توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل، UNHCR را حمل می کردند. برنامه جهانی غذا (WFP) و سازمان بهداشت جهانی (WHO).

بخش بهداشت ضربه سختی خورد

یک هیئت بشردوستانه سازمان ملل در استان ادلب بود و از یک اردوگاه آوارگان و یک مرکز پذیرایی بازدید کرد. تجهیزات پزشکی به سه بیمارستان توزیع شد و تیم با نمایندگان جامعه مدنی نیز دیدار کرد.

“همکاران ما دریافته اند که بخش بهداشت به ویژه در زلزله ها آسیب دیده است 47 مرکز بهداشتی گزارش شده است که تنها در شمال غرب سوریه آسیب دیده است. دوازده مرکز بهداشتی فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده اند و 18 مرکز فقط تا حدی فعال هستند.

حمایت از ترکیه

در همین حال، تیم های ارزیابی و هماهنگی فاجعه سازمان ملل در پنج استان ترکیه فعال هستند: مالاتیا، قهرمان مراس، آدیامان، غازیانتپ و هاتای.

آقای دوجاریک به نقل از مقامات ترکیه گفت تا روز چهارشنبه، 15 تیم بین المللی جستجو و نجات از 13 کشور در کشور باقی مانده اند.

او گفت: «ما در حال هماهنگی نیازسنجی‌های سریع هستیم و سرپناه، غذا، بهداشت، آب و بهداشت اولویت اصلی ما است.

آژانس‌های سازمان ملل به حمایت از واکنش‌های تحت رهبری دولت ادامه می‌دهند و لوازم حیاتی از جمله غذا، چادر، پتو، بسته‌های بهداشتی، لوازم پزشکی و اقلام آشپزخانه را تحویل می‌دهند.

در برابر “سیاسی شدن” کمک ها

در همین حال، نجات روچدی، معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، روز چهارشنبه گروه ویژه بشردوستانه گروه بین‌المللی حمایت از سوریه را در ژنو تشکیل داد.

گیر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در مورد بازدید اخیر خود از منطقه پس از زلزله 6 فوریه به اعضا توضیح داد.

خانم روچدی مجدداً تاکید کرد که نباید واکنش یا کمک‌ها سیاسی شود و تأکید کرد که طرف‌های دارای نفوذ باید تلاش کنند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌های بشردوستانه می‌تواند در همه مناطق حرکت کند.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما