پرونده افترای “نام خانوادگی مودی”: حکم بزرگ گجرات HC در مورد درخواست راهول گاندی برای ادامه محکومیت امروز | اخبار هند

دهلی نو: دادگاه عالی گجرات امروز حکمی را درباره درخواست رهبر کنگره راهول گاندی مبنی بر توقف محکومیت او در پرونده افترا با نام خانوادگی مودی صادر خواهد کرد. در همین حال، در 4 ژوئیه، دادگاه عالی جارکند دستور داد که هیچ اقدام قهری علیه راهول گاندی رهبر کنگره در پرونده افترا با نام خانوادگی مودی صورت نگیرد. جلسه بعدی در 16 آگوست خواهد بود. اوایل ماه مه امسال، HC گجرات دستور خود را در مورد درخواست راهول گاندی مبنی بر توقف محکومیت او در پرونده افترا در سال 2019 با نام خانوادگی Modi رزرو کرد.

دادگاه از دادن هرگونه معافیت موقت به راهول گاندی خودداری کرد. راهول گاندی در 25 آوریل دادگاه عالی گجرات را برای به چالش کشیدن حکم دادگاه جلسات سورات منتقل کرده بود که محکومیت او در پرونده جنایی افترا را رد کرد. در طول جلسه رسیدگی در 29 آوریل، وکیل ارشد آبیشک مانو سینگوی که برای راهول گاندی حاضر شده بود، به دنبال زمان برای ارائه اسناد خاصی بود که پس از آن دادگاه جلسه را به 2 می موکول کرد.

دادگاه جلسات سورات در 20 آوریل دادخواست راهول گاندی مبنی بر توقف محکومیت او در پرونده افترا در سال 2019 را رد کرد. رابین پی موگرا، قاضی جلسات تکمیلی، در قضاوت خود به جایگاه گاندی به عنوان نماینده پارلمان و رئیس سابق دومین حزب بزرگ سیاسی کشور اشاره کرد و گفت که او باید بیشتر مراقب می بود.

داستان های پرطرفدار cre

او به شواهد و مشاهدات اولیه دادگاه استناد کرد و گفت که به نظر می رسد که گاندی به غیر از مقایسه افراد با نام خانوادگی مشابه با سارقان، اظهارات تحقیرآمیزی را علیه نخست وزیر نارندرا مودی انجام داده است. موگرا گفت که نام خانوادگی شاکی پرونده، قانونگذار حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) پورنش مودی نیز مودی است.

«… شاکی است [also an] وزیر سابق و درگیر در زندگی عمومی و سخنان توهین آمیز این چنینی قطعاً به اعتبار وی لطمه می زند و باعث درد و رنج او در جامعه می شود.

موگرا به معیارهای رد صلاحیت تحت قانون نمایندگی مردم اشاره کرد و افزود که برکناری یا رد صلاحیت به عنوان نماینده مجلس را نمی توان ضرر و زیان جبران ناپذیر یا جبران ناپذیری برای گاندی نامید.

پس از محکومیت او توسط دادگاه بدوی در پرونده جنایی افترا، راهول گاندی به عنوان نماینده لوک سبها رد صلاحیت شد. او از Wayanad در کرالا به Lok Sabha انتخاب شده بود. دادگاه بدوی در 23 مارس رهبر کنگره را بر اساس بخش های 499 و 500 (افترا) قانون مجازات هند (IPC) در پرونده ای که توسط پورنش مودی تشکیل شده بود، به دو سال زندان محکوم کرد.

در یک گردهمایی در کولار کارناتاکا در آوریل 2019، راهول گاندی، در حفاری از نخست وزیر نارندرا مودی، گفت: “چطور همه دزدها مودی را به عنوان نام خانوادگی رایج دارند؟” پس از حکم دادگاه این جلسه، کنگره گفته بود که دادگاه عالی گجرات را منتقل می کند.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما