کنفرانس برای اولین بار پیش نویس معاهده تنوع زیستی اقیانوس ها آغاز شد |

در میان درخواست‌ها برای انعطاف‌پذیری، باز بودن و روحیه سازش که در سال 1982، زمانی که «قانون اساسی اقیانوس‌ها» به تصویب رسید، حاکم شد، پیمان جدید با هدف رسیدگی به حفاظت و استفاده پایدار از تنوع زیستی دریایی در مناطقی از اقیانوس‌ها خواهد بود. فراتر از محدوده مناطق دریایی کشورها.

این جلسه که تا 26 اوت ادامه دارد، پس از تصمیم مجمع عمومی در ماه مه تشکیل شد. انتظار می رود آخرین مجموعه ای باشد که از سال 2018 برای پیش نویس یک سند بین المللی الزام آور قانونی آغاز شده است بر اساس کنوانسیون 1982 سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها در مورد حفاظت و استفاده پایدار از تنوع زیستی دریایی مناطق خارج از صلاحیت ملی.

تجدید نظر در مذاکرات مجریان

رنا لی، رئیس کنفرانس بین دولتی، با جمع آوری نمایندگان برای بالا زدن آستین ها در حین بررسی مسائل فنی و حقوقی، گفت: “امیدوارم بتوانیم در این دو هفته با هدف نهایی کردن توافقنامه در اسرع وقت پیشرفت واقعی داشته باشیم.” جزئیات.

یک لاک پشت در اقیانوس در مارتینیک در کارائیب شنا می کند.

بانک تصویر مرجانی/میشل روکس

یک لاک پشت در اقیانوس در مارتینیک در کارائیب شنا می کند.

وی با یادآوری اینکه چهار جلسه قبلی بر اساس قطعنامه 72/249 مورخ 24 دسامبر 2017 موظف شد، گفت که مذاکرات برای رسیدگی به منابع ژنتیکی دریایی از جمله سؤالات مربوط به اشتراک منافع، اقداماتی مانند ابزارهای مدیریت منطقه محور، ارزیابی اثرات زیست محیطی، ظرفیت سازی و انتقال فناوری دریایی

او پس از مطالعه همه پیشنهادات ارائه شده از جلسه چهارم، پیش نویس بازنگری شده دیگری از توافق را آماده کرد.

خانم لی گفت که از نمایندگان نیز خواسته شد تا پیشنهادات متنی خود را برای جلسه پنجم ارائه کنند و خاطرنشان کرد که در اوایل ماه اوت یک تدوین مقاله به مقاله صادر شد.

اسناد پیشینه غیررسمی که در اختیار هیأت‌ها قرار گرفت شامل دو مورد درخواست شده در مورد نیازهای منابع بود، در صورتی که بخش امور اقیانوس‌ها و حقوق دریاها به عنوان دبیرخانه بر اساس توافق تعیین شود، و دیگری در مورد تأمین مالی اقیانوس جهانی.

هدف: مشارکت همگانی

او با اشاره به درخواست‌ها برای نتیجه‌گیری کنفرانس بین‌دولتی در سال جاری، از کشورهای عضو خواست تا «برای یافتن راه‌حل‌هایی که می‌توانند اجماع را به دست آورند» خلاقیت خود را به کار گیرند و نهایت انعطاف‌پذیری را برای دستیابی به اجماع مورد نیاز اعمال کنند.

بیایید برای رسیدن به توافقی که منصفانه، متعادل و قابل اجرا باشد، تلاش کنیم و مشارکت جهانی را جلب خواهد کرد. «نگذاریم کامل دشمن خوبی باشد».

میگل دسرپا سوارس، مشاور حقوقی سازمان ملل متحد – که همچنین ریاست بخش امور حقوقی سازمان را بر عهده دارد و به عنوان دبیرکل کنفرانس بین دولتی فعالیت می کند – از نمایندگان شرکت کننده در پنجمین جلسه “بحرانی” که در پاشنه کنفرانس اقیانوس در لیسبون، پرتغال برگزار می شود، استقبال کرد.

در طول این اجلاس – که از 27 ژوئن تا 1 ژوئیه برگزار شد – هدف سهامداران معکوس کردن وضعیت رو به وخامت سلامت، انعطاف پذیری و بهره وری اقیانوس و منابع آن بود.

مناطق وسیعی از اقیانوس که 70 درصد از سیاره زمین را در بر می گیرد هنوز به طور کامل کاوش نشده است.

مناطق وسیعی از اقیانوس که 70 درصد از سیاره زمین را در بر می گیرد هنوز به طور کامل کاوش نشده است.

انجام تعهدات لیسبون

این مقام ارشد سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که صدها تعهد انجام شده در لیسبون به سرعت به عمل تبدیل شود، از جمله درخواست‌های فراوان برای پایان دادن سریع به کنفرانس بین‌دولتی.

او پرسید: «چه راهی بهتر از نهایی کردن یک توافق قوی که حفاظت و استفاده پایدار از تنوع زیستی دریایی را در بزرگترین فضاهای اقیانوس تضمین می‌کند، برای نشان دادن عزم ما برای اقدام وجود دارد.»

عضو جدید خانواده

در این مرحله حساس، مشاور حقوقی سازمان ملل تاکید کرد که زمان نشان دادن روح واقعی همکاری چندجانبه فرا رسیده است.

او ابراز امیدواری کرد که نمایندگان از انعطاف پذیری بیشتری استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که اقیانوس “آنچه را که فوری نیاز دارد” دریافت می کند و اجازه نمی دهد تنوع زیستی دریایی زیر نظر آنها فرو بریزد.

در پایان، آقای سوارس همچنین تمایل خود را برای استقبال از توافق جدید در “قانون خانواده دریا” در اواخر امسال، زمانی که جهان چهلمین سالگرد کنوانسیون حقوق دریاها را جشن می گیرد، ابراز کرد.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما