گوترش: حقوق بشر را در قلب تلاش‌ها برای معکوس کردن روندهای مخرب امروز قرار دهید

این بزرگداشت سالانه، تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 10 دسامبر 1948 را جشن می گیرد.

آقای گوترش گفت: “حقوق بشر پایه و اساس کرامت انسانی و سنگ بنای جوامع صلح آمیز، فراگیر، عادلانه، برابر و مرفه است.”

«آنها یک نیروی متحد کننده و یک فریاد تجمع هستند. آنها منعکس کننده اساسی ترین چیزی هستند که ما به اشتراک می گذاریم – انسانیت مشترک ما

چالش های در هم تنیده بی سابقه

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که جهان در حال حاضر با چالش‌های بی‌سابقه و درهم تنیده‌ای در زمینه حقوق بشر، مانند افزایش گرسنگی و فقر، کوچک شدن فضای مدنی، و “کاهش خطرناک” آزادی رسانه‌ها و امنیت خبرنگاران مواجه است.

در همین حال، تیزنگ در موسسات در حال تبخیر استبه ویژه در میان جوانان، در حالی که همه گیری COVID-19 منجر به افزایش سطح خشونت علیه زنان و دختران

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: نژادپرستی، نابردباری و تبعیض بیداد می کند، و چالش های حقوق بشر جدیدی از آنچه او نامید پدیدار می شود. “بحران سیاره ای سه گانه” از تغییرات آب و هوایی، از دست دادن تنوع زیستی و آلودگی.

تجدید تعهد جهانی

وی افزود: «ما تازه در حال درک تهدیدی است که برخی فناوری‌های جدید برای حقوق بشر ایجاد می‌کنند. «این زمان‌های سخت خواستار تجدید تعهد ما به همه حقوق بشر – مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.»

آقای گوترش یادآور شد که دو سال پیش فراخوانی برای اقدام صادر کرد که حقوق بشر را در مرکز راه حل های چالش های پیش روی جامعه بین المللی قرار می داد.

این چشم انداز بیشتر در دستور کار مشترک ما گزارش، با درخواست خود برای یک قرارداد اجتماعی تجدید شده، لنگر در حقوق بشر.

جهانی شدن حقوق بشر

او گفت که هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال آینده باید باشد فرصتی برای اقدام.

او گفت: «من از کشورهای عضو، جامعه مدنی، بخش خصوصی و دیگران می‌خواهم که حقوق بشر را در مرکز تلاش‌ها برای معکوس کردن روندهای مخرب امروز قرار دهند.

در این روز حقوق بشر، ما مجدداً جهانی بودن و تقسیم ناپذیری همه حقوق را تأیید می کنیم، همانطور که از حقوق بشر برای همه دفاع می کنیم.»

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما