یادداشت: فوتبال یک هنر جدید و بیرقیب

کد خبر : 1860085 |
28 آذر 1401 ساعت 12:21 |
10.3K بازدید |

4
دیدگاه

پیام بزرگی که از قطر مخابره شد

هنرهای هفت گانه به یادگار مانده از نیاکان ما، به یک شماره هشت هم نیاز دارد، فوتبال سالهاست که ما را از داشتنش سیرآب کند.

یادداشت: فوتبال یک هنر جدید و بیرقیب

به گزارش “ورزش سه”، بیاید با هم خلاصه وار زمان های معمول و نود دقیقه بازی آرژانتین و فرانسه را دوباره مرور می کنیم.نیمه اول یک طرفه آرژانتین در برابر مدافع عنوان قهرمانی و زدن دو گل، تا دقیقه هشتاد بازی قصه همه بازی. بود و همه بینندگان تلویزیونی که از مرز 4 میلیارد نفر هم عبور کرده بودند، به اقتدار و لیاقت قهرمانی آرژانتین رای می دادند، 95 ثانیه طوفانی از دقیقه هشتاد و دو گل فرانسه و فشار آنها را با زدن گل سوم، حالا همه آن 4 نفر را فشار می دادند. همراه 88 هزار نفر حاضر در ورزشگاه فرانسه را فاتح بدون جام جهانی 2022 می دانست.
باور کردنی نبود، یک طرفه ترین فینال تاریخ جام جهانی در هشتاد دقیقه اول آن به یکباره با درخشش خیره کننده امباپه به غیرقابل باور باورترین تاریخ جام جهانی در حال تبدیل شدن بود و فرانسوی ها با رهبر جوان اولشان عرصه را به مسی و یارانش تنگ کرده است. بودند. با سوت پایان بازی توسط مارسینیاک لهستانی و رفتن آن به وقت های اضافه، هیچ کس فکرش را هم نمی کند این دو نفر و این نمایش خیره کننده ادامه دارد و دو ستاره بزرگ دو تیم قرار است برای تیم های خود باز هم گلزنی کنند. .

گل پیروزی مسی برای آرژانتین در وقت های اضافه دوم، ضربه مجدد پنالتی، با اعتماد به نفس بالا توسط امباپه برای هت تریک و آن 16 ثانیه کشنده و غیرقابل باور در دقیقه 123 وقت اضافه برروی دروازه های هر دو تیم! که هر جنبنده ای را در کره زمین میخ کوب کرد تا بازی به ضربات پنالتی برود و آرژانتین مزد برتری بیشترش در دقایق بازی را ببرد.

کاش مثل دهه های قبل، قانون ضربات پنالتی تصویب نشده بود، تا این بازی 24 ساعت بعد از تکرار می شد، کاش داور مسابقه خارج از قوانین بازی، سوت پایان بازی را تا زدن گل برتری یکی از دو تیم نمی زد تا از دیدن این همه بازی کند. زیبایی محروم نشویم.این همه زیبایی در فوتبال اگر هنرمندان نباشند، نامش چسیت؟
ذات هنر غلیان احساسات درونی انسان است، به عبارتی هنرمند و کسی که اثری را خلق می کند، احساسات درونی خود را به دیگران انتقال می دهد، موسیقیقی، حرکات نمایشی، هنرهای ترسیمی، هنرهای تجسمی، ادبیات، هنرهای نمایشی و سینما، هفت هنری. هستند که باید به آنها فوتبال تا مرز جنون را هم اضافه کرد.

کدام هنر در لحظه می تواند حس دوست داشتن، نفرت، غم، و خوشحالی را به اضافه کند، کدام هنر در کسری از مخاطبش را به مرز جنون می رساند، جادوی فوتبال فراتر از هنر است و اگر اغراقی در آن نباشد، آن را باید هنر هشتم بنامیم. هنری که در آن خود هنرمند هم از آخر داستان خبری نیست، نقش اول فیلم شاید در پایانی آن ظهور کند و هیچ کس از پایان این نمایش که معلوم نیست درام است یا کمدی، جنجالی است یا معمولی خبری نیست.

هنری که در آن همه می توانند بدمن قصه باشند و یا شخصیت مثبت آن، هر 22 نفری که مسابقه می روند می تواند اثری ماندگار از خود خلق کنند و یا برای همیشه به خاطرات بد تاریخ بپیوندند. بدون هیچ نمایشنامه ای و بدون هیچ پیش داوری .
فینال جام جهانی 2022 دوباره به ما یادآوری کرد، هیچ داستانی قشنگتر از فوتبال نیست و ما چه قدر خوشحالیم این فوتبال به غایت زیبا را زنده تماشا کردیم.
اثری تاریخی با هنرمندانی که تا ابد می توان از آنها نوشت.

محمدرضا تقی خانی

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما