یونیسف: بیش از 11000 کودک در جنگ یمن کشته یا زخمی شدند

کاترین راسل، رئیس آژانس، که سفر خود به این کشور را تکمیل کرده است، خواستار این شد تجدید فوری آتش بس بین دولت و شورشیان حوثی.

این توافقنامه در ابتدا در ماه آوریل اعلام شد و به کاهش قابل توجهی در شدت درگیری منجر شد.

یونیسف گفت، با این حال، 62 کودک دیگر در این دوره از زمان پایان آن در اوایل اکتبر و 30 نوامبر کشته یا زخمی شده اند.

تلاش برای زنده ماندن

علاوه بر این، حداقل 74 کودک در میان 164 نفر کشته یا مجروح بر اثر مین های زمینی و مهمات منفجر نشده تنها بین ژوئیه و سپتامبر بودند.

خانم راسل از بیمارستانی در شهر عدن بازدید کرد و در آنجا با یاسین، یک پسر هفت ماهه، و مادرش، صبا، که زندگی برای او تبدیل به مبارزه ای برای بقا شده است، ملاقات کرد.

او گفت: “هزاران کودک جان خود را از دست داده اند، صدها هزار نفر دیگر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قابل پیشگیری یا گرسنگی هستند.”

«یاسین عادل است یکی از کودکانی که به شدت دچار سوءتغذیه هستند در یمن همه آنها نیاز به حمایت فوری دارند زیرا خدمات اولیه کاملاً از بین رفته است.»

زندگی جوان در خطر است

خانم راسل در طول بازدید خود، درخواست 10.3 میلیارد دلاری یونیسف را برای ارائه خدمات بشردوستانه برای کودکان به منظور ارائه خدمات آب، بهداشت، تغذیه، آموزش، بهداشت و حفاظت به کودکانی که در سراسر جهان تحت تأثیر درگیری ها و بلایا قرار گرفته اند، راه اندازی کرد.

یمن یکی از بحرانی ترین موقعیت های بشردوستانه در جهان است. بیش از 23.4 میلیون نفر یا سه چهارم جمعیت، نیاز به کمک و محافظت دارند. بیش از نیمی از آنها کودک هستند.

یونیسف این را برآورد کرد 2.2 میلیون جوان دچار سوءتغذیه حاد هستنداز جمله نزدیک به 540000 کودک زیر پنج سال که از سوء تغذیه حاد شدید رنج می برند.

مادران فرزندان خود را برای درمان پیشگیری از سوء تغذیه در تعز، یمن، که توسط برنامه جهانی غذا (WFP) حمایت می شود، به کلینیک می آورند.

مادران فرزندان خود را برای درمان پیشگیری از سوء تغذیه در تعز، یمن، که توسط برنامه جهانی غذا (WFP) حمایت می شود، به کلینیک می آورند.

بیش از 17.8 میلیون یمنی به آب سالم، سرویس های بهداشتی و بهداشتی دسترسی ندارند، در حالی که سیستم بهداشتی این کشور برای سال ها بسیار شکننده بوده است.

تنها نیمی از تمام امکانات بهداشتی فعال هستند و تقریباً 22 میلیون نفر – از جمله حدود 10 میلیون کودک – بدون دسترسی کافی به مراقبت باقی می‌مانند.

آموزش زیر آتش

جنگ باعث رکود پوشش ایمن سازی شده است، به طوری که 28 درصد از کودکان زیر یک سال واکسیناسیون معمول را از دست داده اند.

وضعیت، همراه با عدم دسترسی به آب سالم، یعنی کودکان در معرض خطر شدید بیماری هستند مانند وبا، سرخک و دیفتری.

یمن نیز با یک بحران شدید آموزشییونیسف هشدار داد که پیامدهای درازمدت فوق العاده ای برای کودکان دارد.

دو میلیون پسر و دختر در حال حاضر از تحصیل محروم هستند، که می تواند به شش میلیون برسد زیرا حداقل یکی از چهار مدرسه تخریب شده یا بخشی از آن آسیب دیده است.

تمدید آتش بس

خانم راسل تاکید کرد که اگر قرار است فرزندان یمن شانسی برای آینده‌ای مناسب داشته باشند، طرف‌های متخاصم و همچنین جامعه بین‌المللی و آن‌هایی که نفوذ دارند، باید اطمینان حاصل کنند. محافظت و پشتیبانی می شود.

این شامل کودکانی مانند منصور می شود که در یک مرکز توانبخشی و پروتز تحت حمایت یونیسف ملاقات کردم. پای او پس از اصابت گلوله تک تیرانداز از ناحیه زانو قطع شد. هیچ کودکی نباید از آن رنج ببرد.»

«تجدید فوری آتش بس خواهد بود اولین قدم مثبت که امکان دسترسی حیاتی بشردوستانه را فراهم می کند. در نهایت، تنها یک صلح پایدار به خانواده‌ها اجازه می‌دهد تا زندگی از هم پاشیده خود را بازسازی کنند و شروع به برنامه‌ریزی برای آینده کنند.»

یک دختر کوچک در حالی که به دلیل سوءتغذیه در یک آسایشگاه در صعنا، یمن تحت درمان قرار می گیرد، یک خمیر بادام زمینی می خورد.

© یونیسف/محمد هویس

یک دختر کوچک در حالی که به دلیل سوءتغذیه در یک آسایشگاه در صعنا، یمن تحت درمان قرار می گیرد، یک خمیر بادام زمینی می خورد.

درخواست تجدید نظر برای تامین مالی

یونیسف به دنبال نزدیک به 484.5 میلیون دلار برای پاسخ به بحران یمن در طول سال 2023 است و هشدار داد که کمبود بودجه قابل پیش بینی، زندگی و رفاه کودکان را به خطر می اندازد.

با وجود چالش ها، آژانس توانست مداخلاتی را در سال جاری انجام دهد که شامل حمایت از درمان سوء تغذیه حاد شدید برای بیش از 260000 کودک.

نزدیک به 1.5 میلیون خانوار در هر سه ماهه حواله نقدی اضطراری دریافت می کردند که تقریباً نه میلیون نفر از آن سود می برند.

یونیسف همچنین به حدود 4.7 میلیون یمنی دسترسی به آب آشامیدنی سالم و پایدار از طریق کامیون، نصب نقاط توزیع و گسترش سیستم‌های آبرسانی به اردوگاه‌های آوارگان داخلی داد.

اقدامات دیگر شامل ارائه واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال به حداقل 1.6 میلیون کودک و حمایت از خدمات بهداشتی مادر، نوزاد و کودک در 24 بیمارستان ارائه کمک های عملیاتی و همچنین تجهیزات و لوازم بود.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما