یونیسف: جنگ اوکراین آموزش بیش از پنج میلیون کودک را مختل کرده است

تأثیر این درگیری تنها دو سال تحصیل از دست رفته به دلیل همه‌گیری کووید-19 و بیش از هشت سال جنگ برای کودکان در شرق کشور را ترکیب می‌کند.

یونیسف درخواست خود را در روز جهانی آموزش که هر ساله در 24 ژانویه برگزار می شود، صادر کرد.

بدون “دکمه مکث”

مدارس فراهم می کنند یک حس حیاتی از ساختار و ایمنی افشان خان، مدیر منطقه ای آژانس برای اروپا و آسیای مرکزی، گفت که به کودکان. او هشدار داد که از دست دادن یادگیری می تواند عواقب مادام العمر داشته باشد.

دکمه مکث وجود ندارد. آقای خان گفت، این یک گزینه نیست که به سادگی آموزش کودکان را به تعویق بیندازیم و پس از توجه به اولویت های دیگر به آن بازگردیم، بدون اینکه آینده یک نسل کامل به خطر بیفتد.

حملات بر آموزش تأثیر می گذارد

هزاران مدرسه، پیش دبستانی و سایر مراکز آموزشی در اوکراین به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری در جنگ، از جمله در مناطق پرجمعیت، آسیب دیده یا ویران شده اند.

در عین حال، بسیاری از والدین و مراقبان از فرستادن کودکان به مدرسه به دلیل ترس از امنیت خود، تمایلی ندارند.

یونیسف با دولت همکاری می کند تا به کودکان کمک کند تا به یادگیری بازگردند – چه در کلاس های درس، زمانی که ایمن تلقی شوند، و از طریق جایگزین های آنلاین یا مبتنی بر جامعه.

در حالی که نزدیک به دو میلیون کودک به فرصت های یادگیری آنلاین دسترسی داشتند و 1.3 میلیون کودک در ترکیبی از یادگیری حضوری و آنلاین ثبت نام کردند، حملات اخیر علیه برق و سایر زیرساخت های انرژی باعث خاموشی گسترده شده است که آموزش را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

در نتیجه، تقریباً همه کودکان در اوکراین بدون دسترسی پایدار به برق رها شده‌اند، به این معنی که حتی شرکت در کلاس‌های مجازی نیز یک چالش مداوم است.

نگرانی برای کودکان پناهنده

وضعیت کودکانی که از کشور فرار کرده اند نیز نگران کننده است. یونیسف گزارش داد که از هر سه کودک پناهنده اوکراینی دو نفر در حال حاضر در سیستم های آموزشی کشور میزبان ثبت نام نمی کنند.

برخی از عوامل ایجاد این امر شامل ظرفیت های آموزشی گسترده است، در حالی که بسیاری از خانواده های پناهنده به جای حضور در مدارس محلی، آموزش آنلاین را انتخاب کرده اند، زیرا امیدوار بودند بتوانند به سرعت به خانه بازگردند.

آقای خان گفت: “یونیسف به همکاری با دولت اوکراین و دولت های کشورهای میزبان برای ارائه راه حل هایی برای کمک به کودکان در مناطق درگیری و کسانی که از خانه های خود آواره شده اند برای ادامه تحصیل ادامه خواهد داد.”

پشتیبانی در اوکراین و فراتر از آن

یونیسف خواستار پایان دادن به حملات به تأسیسات آموزشی و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین و افزایش حمایت برای اطمینان از دسترسی کودکان به مواد و لوازم آموزشی آفلاین است. این امر دانش آموزان را قادر می سازد تا به تحصیل خود ادامه دهند و با همسالان و معلمان خود در ارتباط باشند.

حمایت از طرح بازیابی اوکراین و تلاش برای بازسازی و بازسازی مدارس و پیش دبستانی ها نیز مورد نیاز است.

در کشورهای میزبان پناهندگان، یونیسف خواستار اولویت دادن به ادغام کودکان پناهنده اوکراینی در سیستم های آموزشی ملی، به ویژه برای دوران کودکی و آموزش ابتدایی است.

این مهم است که مقامات مربوطه شناسایی و غلبه بر موانع نظارتی و اداری این آژانس مانع از دسترسی کودکان به آموزش رسمی در تمام سطوح می شود و اطلاعات روشن و در دسترس را برای خانواده های پناهنده فراهم می کند.

یونیسف افزود که در مواردی که دسترسی به سیستم آموزشی نمی تواند فورا تضمین شود، کشورهای میزبان باید “مسیرهای متعددی را برای یادگیری” فراهم کنند، به ویژه برای کودکان در سنین متوسطه.

صلح و توسعه

روز جهانی آموزش در سال 2018 تاسیس شد و نقش آموزش در پیشبرد صلح و توسعه را گرامی می دارد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، آژانس اصلی این روز، نسخه امسال را به زنان و دختران افغانستان اختصاص داده است که در پی تسلط طالبان در افغانستان از حق اساسی خود برای تحصیل محروم شده اند. آگوست 2021.

دختران افغان از رفتن به دبیرستان منع شده اند، در حالی که فرمانی که ماه گذشته اعلام شد، زنان جوان را از رفتن به دانشگاه منع می کند.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما