مشخص نیست که اتحادیه تا چه اندازه در سازماندهی سایر کارخانههای جدید خودروهای الکتریکی موفق خواهد بود، مانند تأسیسات Ultium که در تنسی ساخته میشود یا سه کارخانه که به طور مشترک توسط فورد و سازنده باتری کره جنوبی SK Innovation در کنتاکی و تنسی ساخته میشوند. فرهنگ سیاسی کمتر مهماننوازی برای اتحادیهها است. بستههای باتری، که میتوانند حدود 15000 دلار قیمت داشته باشند، تا حد زیادی گرانترین جزء پیشرانه خودروهای الکتریکی، قطعات و سیستمهای کلیدی که یک خودرو را تامین میکنند، هستند.
این وظیفه ممکن است در کارخانه هایی که صرفاً متعلق به سازندگان خارجی است، مانند کارخانه باتری SK در گرجستان یا کارخانه بزرگی که هیوندای در حال ساخت آن در ایالت است، بلندتر باشد. این اتحادیه دهها سال برای سازماندهی تأسیسات به اصطلاح پیوند متعلق به خودروسازان خارجی در جنوب تلاش کرده است.
کارگران کارخانه Ultium در اوهایو که تولید خود را در سال جاری آغاز کرد، مسائل حقوقی و ایمنی را از دلایل اصلی تشکیل اتحادیه ذکر کردند. Dominic Giovannone، که به ساخت سلولهای باتری کمک میکند، گفت که اکنون حدود 16.50 دلار در ساعت درآمد دارد که تقریباً 8 دلار از دستمزد او در کارخانه تولید کیسههای پلاستیکی کاهش مییابد. او گفت که شغل Ultium او را جذب کرد زیرا کارخانه بسیار نزدیکتر از شغل قبلی او به خانه او بود.
یکی از سخنگویان Ultium گفت که دستمزد ساعتی برای کارگران درجه یک بسته به تجربه و مهارت بین 15 تا 22 دلار متغیر است و این شرکت به محض شروع کار، یک پاداش سه ماهه پرداخت می کند و مزایایی را ارائه می دهد.
آقای Giovannone گفت که در حالی که مزایای مراقبت های بهداشتی “خیلی خارق العاده” بود، او آرزو داشت که مسابقه 401 (k) سخاوتمندانه تر باشد. او همچنین گفت که کارگران بخش او اغلب ملزم به رسیدگی به مواد شیمیایی خشن بدون اطلاعات کافی از سوی شرکت هستند تا مطمئن شوند که این کار را ایمن انجام می دهند.
او گفت که فقدان راهنمایی خاص در مورد مواد شیمیایی “یک نگرانی بزرگ در کارخانه است”، و افزود که وقتی او و همکارانش آنها را در مورد این موضوع تشویق کردند، ناظران خیلی پاسخگو نبودند.
Ethan Surgenavic، متخصص گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع در کارخانه، که دپارتمانش مسئول شرایط داخلی مانند پایین نگه داشتن رطوبت در اطراف اجزای خاص است، گفت که او نیز برای کار در آنجا دستمزد زیادی را کاهش داده است. او اکنون 29 دلار در ساعت درآمد دارد که از حدود 42 دلار کمتر است، اما او گفت که این شغل باعث کاهش قابل توجهی در رفت و آمد او شده است.