اختصاصی: نحوه مدیریت آرتروز در زمستان – 5 خوراکی که می تواند به طور طبیعی درد مفاصل را کاهش دهد | سلامت نیوز

زمستان برای افرادی که از مشکلات سلامتی رنج می برند سخت است و وقتی صحبت از مبتلایان به آرتروز می شود، می تواند به معنای درد زیادی باشد. “افرادی که از آرتروز رنج می برند در ماه های سرد با افزایش بدن درد مواجه می شوند. این به این دلیل است که افت سریع فشار هوا باعث متورم شدن مفاصل بدن می شود که فشار بیشتری به اعصاب تنظیم کننده مراکز درد بدن وارد می کند. اساسا دکتر ایندرانیل هالدار، مشاور ارتوپدی و جراح تعویض مفاصل، بیمارستان اوجالا سیگنوس برایت استار مرادآباد می‌گوید، زمانی که سطح جیوه کاهش می‌یابد، مفاصل متورم می‌شوند و در نتیجه درد، سفتی و درد بیشتر قابل توجه‌تر می‌شود.

متخصصان ارتوپدی بیماران را تشویق می‌کنند تا عادات غذایی و ورزشی را که از استخوان‌ها و مفاصل قوی حمایت می‌کند، اتخاذ کنند. عوامل و اقدامات مختلف می تواند به مدیریت علائم درد و سفتی مفاصل کمک کند. دکتر هالدار اشاره می کند که برخی از غذاها می توانند به افزایش این علائم در زمستان کمک کنند.

1. اسیدهای چرب امگا 3 / روغن ماهی:

این مواد مغذی مهم گاهی اوقات به عنوان اسیدهای چرب چند غیر اشباع نیز نامیده می شوند. نه تنها ثابت شده است که آنها پروتئین های التهابی را در بدن کاهش می دهند، بلکه عملکرد مغز را بهبود می بخشند و خطر بیماری قلبی، دیابت و سایر بیماری ها را کاهش می دهند.

2. آجیل و دانه ها:

خبرهای خوبی برای وگان ها و گیاهخواران در بین ما وجود دارد. امگا 3 همچنین در انواع مغزها و دانه ها یافت می شود. مصرف روزانه مقدار کمی گردو، بادام، دانه کتان، دانه چیا یا آجیل کاج می تواند به کاهش التهاب در مفاصل و بافت همبند کمک کند.

3. سیر:

بیشتر دستور العمل های هندی از سیر استفاده می کنند، چه سوپ، سوسیس یا کاری. این ممکن است تأثیر سیتوکین ها را کاهش دهد و همچنین درد را کاهش دهد.

4. چای سبز:

آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها، مواد معدنی و ویتامین ها در چای سبز فراوان هستند. ممکن است به کاهش التهاب داخلی و کاهش زوال غضروف کمک کند.

همچنین بخوانید : ماه آگاهی از تیروئید: مراقب این علائم باشید، این غذاها را نخورید – آنچه متخصص غدد می گوید

5- محصولات لبنی:

اینها برخی از بهترین منابع مواد مغذی در رژیم غذایی ما محصولات لبنی هستند. علاوه بر این، شیر و ماست به دلیل غنی‌سازی، تامین‌کنندگان عالی ویتامین‌های A و D هستند. ویتامین D و کلسیم با هم از سلامت استخوان در بدن حمایت می کنند که برای پیشگیری از آرتروز و آرتریت روماتوئید بسیار مهم است.

بنابراین، دکتر هالدار پیشنهاد می کند اگر در زمستان به دلیل آرتروز دچار التهاب شدید، این غذاها را به رژیم غذایی خود در زمستان امسال اضافه کنید.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم