farhangian91banner

سگ ها هم به زوال عقل می شوند

فرارو- سگها نیز دچار زوال عقل می شوند. اما روش تشخیص آن است. نتیجه پژوهشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که این بیماری به خصوص در میان سگ‌های بیش از ده سال رایج است.

به گزارش فرارو به نقل از کانورسیشن، در اینجا برخی از تغییرات رفتاری وجود دارند که باید در سگ سالمند خود مراقب آن باشند و نشان می دهد زمانی باید با دامپزشک خود را بررسی کنید.

زوال عقل سگ چیست؟

زوال عقل سگ یا اختلال عملکرد شناختی سگ شبیه بیماری آلزایمر در انسان یک بیماری مغزی پیش رونده است که با تغییرات رفتاری، شناختی و سایر تغییرات همراه است. این بیماری به طور کلی در سگ‌های با سال‌های دیده می‌شود، اما می‌توان در چند سگ‌ها از سال ششم هشتم دیگر رخ داد.

صاحبان حیوانات خانگی ممکن است از تغییرات رفتاری را صرفاً عادی از پیری سگ‌ها بدانند. بنابراین، به احتمال زیاد تعداد سگ‌های بیش از تری از آن چه ما تصور می‌کنیم به زوال عقل مبتلا می‌شوند.

دامپزشکان ممکن است تشخیص آن را تشخیص دهند. هیچ آزمایشی برای تشخیص این موضوع وجود ندارد. درست مانند سگ‌های مسن ممکن است برخی از مشکلات سلامتی دیگر را داشته باشد که می‌توانند بیماری را پیچیده‌تر کنند.

آیا سگ من مبتلا به زوال عقل است؟

سگهای مبتلا به زوال فکر عقل در حیات یا خانه خود می‌شوند. آنها پشت مبلمان یا گوشه‌های اتاق می‌شوند و خیلی فراموش می‌کنند که می‌توانند به سمت عقب نیز حرکت کنند یا به اتاق‌های خانه برخورد کنند.

سگ

سگ‌ها با مردم و سایر حیوانات خانگی می‌توانند تغییر کنند. سگ‌ها ممکن است در مقایسه با زمان پیش از ابتلا به بیماری کم‌تر یا بیش‌تر به دنبال کسب محبت از سوی صاحب خود باشند یا با سگ‌های دیگر که همه در کنار هم شاد باشند، رفتاری بد و همراه با بدخلقی داشته باشند. هم چنین، ممکن است برای اثر به زوال عقل چهره‌هایی که در طول عمر خود می‌شناختند را فراموش کنند.

هم‌چنین، یکی دیگر از نشانه‌های احتمالی فکری سگ‌ها به زوال عقل آن است که در طول روز بیش‌تر می‌خوابد و بیش‌تر در طول شب می‌شود. سگ‌ها در صورت به زوال عقل ممکن است ظاهر شوند بدون هدف قدم بزنند و ناله یا پارس کنند.

گاهی اوقات مراقبت از سگ سالخورده به زوال عقل مانند دوباره توله سگ است، زیرا آنها در داخل خانه مدفوع می‌توانند حتی از آن استفاده کنند.

هم به خاطر سپردن برخی از رفتارهای اساسی که در تمام طول عمر خود نسبت به چنین چیزی را نشان می‌دهد، برای آنها می‌شود و رفتارهای تازه‌ای برایشان پیدا خواهد کرد.

سطح کلی فعالیت آنها نیز می‌توانند تغییر کنند که همه چیز با قدم زدن بدون توقف در تمام طول روز تا به سختی از جای خواب بلند شود را شامل شود. در نهایت، به زوال عقل در سگ‌ها ممکن است باعث افزایش میزان مصرف آنها شود.

شما ممکن است با تنها ماندن در کنار نیاید، شما را از اتاقی به اتاقی دیگر تعقیب کند یا به راحتی از چیزهایی که پیش‌تر هرگز او را آزار نمی‌دهد.

فکر میکنم سگ ام بیمار به زوال عقل است حال باید چه کنم؟

سگ

برخی از داروها وجود دارند که می‌توانند به کاهش اثرات زوال عقل کمک کنند. بنابراین، اگر گمان می‌کنید که به زوال عقل مبتلا شده با دامپزشک آن را بررسی کنید.

پژوهش‌هایی در این باره صورت گرفته است که نشان می‌دهد ممکن است درمان‌های غیر دارویی از جمله تحرک و فعالیت بدنی و آموزش به سگ‌ها کمک کنند. با این وجود، این پژوهش‌ها در مراحل اولیه خود به سر می‌برند.

هیچ درمانی برای زوال عقل سگ‌ها وجود ندارد. بهترین راه حل، خطر برای این بیماری است. مطالعات تازه نشان می‌دهند که تحرک می‌تواند عملی کلیدی در این زمینه باشد.

نتایج تازه‌ترین پژوهش چه می‌گوید؟

نتیجه پژوهشی صورت گرفته در ایالات متحده که در جریان آن بیش از ۱۵ هزار سگ به عنوان بخشی از پروژه‌های پیری جمع‌آوری می‌شوند، نشان داد که تحرک و فعالیت بدنی می‌تواند در مقابله با زوال عقل در این پروژه‌ها باشد.

پژوهشگران صاحبان سگ‌های خانگی خواستند دو پرسشنامه را تکمیل کنند. در یک پرسشنامه در مورد سگ ها، وضعیت سلامتی و فعالیت بدنی و در پرسشنامه دیگر درباره عملکرد شناختی سگ‌ها پرسش‌هایی مطرح شده بودند.

نتایج نشان داد که حدود ۱.۴ درصد از سگ‌ها دارای عملکرد شناختی سگ هستند. برای سگهای با سن بیش از ده سال با گذشت هر سال از زندگی آنها از 50 درصد به زوال عقل در سگ افزایش می یابد. سگ‌های کم تحرک ۶.۵ برابر بیشتر از سگ‌هایی هستند که بسیار فعال در معرض خطر به زوال عقل قرار دارند.

اگر این پژوهش ممکن است نشان دهد که تحرک بدنی منظم می‌تواند در برابر زوال عقل مطالعه کند، اما ما نمی‌توانیم از این نوع نتایج مطمئن باشیم.

سگ‌های مبتلا به زوال عقل یا علائم اولیه زوال عقل ممکن است کمتر تحرک داشته باشند. با این وجود، ما می‌دانیم که خطر می‌تواند به زوال عقل را در کاهش دهد. بنابراین، راه رفتن سگ‌های ما ممکن است به کمک کند و خطر به زوال عقل را در سگ‌ها کاهش دهد.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما