farhangian91banner

مضرات «سیب زمینی کاناپه‌های فعال» بودن برای سلامتی

فرارو- نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که نشستن تمام مدت در طول روز ممکن است از فواید تمرین ورزشی روزانه را از بین ببرد. به این پرسش پاسخ دهید: آیا شما یک سیب زمینی کاناپه فعال هستید؟ امروز ۳۰ دقیقه ورزش کردید؟ بقیه روزها را به خیره شدن به رایانه اسپری کردید و سپس شب مقابل تلویزیون نشستید؟ اگر پاسخ شما به هر دو پرسش مثبت است با تعریفی که آن را «سیب زمینی کاناپه‌های فعال» می‌نامند می‌شوئید.

به گزارش فرارو به نقل از پست، این بدان معناست که علیرغم شما را به ورزش، بر اساس یک مطالعه جدید و نتیجه در مورد نحوه حرکت یا عدم حرکت افراد در طول روز ممکن است در معرض خطر قرار دادن انواع مشکلات مرتبط با سلامتی قرار گیرد. بگیر

در این مطالعه که بیش از 3700 مرد و زن در فنلاند شرکت داشتند، بیشتر از آنها به مدت نیم ساعت در روز به عنوان وظیفه شناس ورزش می‌انداختند، اما پس از آن تقریباً بدون توقف 10، 11 یا حتی 11 ساعت دیگر در روز بود. می‌نشستند.

این داوطلبان “سیب زمینی‌های کاناپه فعال” مورد مطالعه و همگی میزان قند خون، کلسترول و بدن بالای بدن بودند. با این وجود، این مطالعه هم چنین نشان داد که مردان و زنانی که حتی کمی بیش‌تر از جای خود بلند می‌شوند و حرکت می‌کنند با قدم زدن آرام و با ورزش بیش‌تر به طور قابل توجهی سالم‌تر از سیب زمینی‌های کاناپه‌های فعال هستند.

«وحید فرحی» دانشمند فوق دکتری در دانشگاه اول فنلاند و نویسنده اصلی مقاله مرتبط با این مطالعه تازه می‌گوید: «نتایج به ما می‌گویند که یک تمرین روزانه ۳۰ دقیقه‌ای برای کاهش هزینه‌های نشستن طولانی مدت «ممکن است کافی نباشد».

به عبارت دیگر، اگر ورزش کنیم، اما بقیه ساعات شبانه روز را می‌توان شبیه به آن دانست که اصلاً ورزش نکرده‌ایم. خبر خوب آن که حتی چند قدم برداشتن ساده نیز ما را از تبدیل شدن به یک سیب زمینی کاناپه‌های فعال باز می‌دارد.

سازمان بهداشت جهانی و سایر متخصصان به ما توصیه می‌کنند که در اکثر روز‌های هفته دست کم ۳۰ دقیقه در حد متوسط ​​ورزش کنیم. پیاده روی سریع به عنوان ورزش متوسط ​​می شود. شواهد علمی قابل توجه نشان می‌دهد که این نیم ساعت باعث تقویت سلامت، روحیه و طول عمر ما می‌شود.

با این وجود، مشکل این است که ما ۲۳ ساعت و نیم باقی مانده در روز را چگونه می‌گذرانیم. «رایجا کورپلاینن» استاد ورزش سلامت در دانشگاه اول در فنلاند و یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «در طول پنج سال گذشته ما شروع به درک این موضوع کرده‌ایم که فعالیت بدنی تمام ماجرا نیست».

تمرینات بسیار کوتاه می‌توانند به طرز شگفت انگیزی درک شوند

در گذشته در بیش‌تر پژوهش‌ها نشستن و ورزش به طور خاص بررسی می‌شوند و اصول فعالیت‌های سبک مانند حرکت به سمت صندوق پستی یا آوردن یک فنجان قهوه نادیده گرفته شده یا کم قلمداد می‌شوند. در مطالعه تازه‌ای که نتایج آن در ماه ژوئیه در نشریه Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شد، کورپلاینن و همکارانش به مجموعه بزرگی از تعداد تقریباً همه کودکان متولد شده در شمال فنلاند در دهه‌های اخیر پرداختند.

در این بررسی ۳۷۰۲ نفر مورد بررسی قرار گرفتند. ردیابهایی برای حرکت داوطلبان و اندازه گیری حرکات آنها در نظر گرفته شده است. نشستن به عنوان عدم تحرک می‌شد. با این داده ها، همه افراد را با حرکت شان توصیف می‌کردند.

سیب زمینی‌های کاناپه فعال است که تقریباً یک سوم از گروه را می‌دادند بیش از ۱۰ ساعت در روز می‌نشستند. توصیه‌های ورزشی توصیه شده را باید روزانه حدود ۳۰ دقیقه ورزش متوسط ​​انجام دهید.

با این وجود، پس از آن آنها به جای خود بلند می شوند و کم تر از 22 دقیقه در روز حرکت می کنند. گروه دیگری نیز به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کردند و ساعتهای طولانی نشستند. با این وجود، در این بین آنها چند نفر بلند می‌شوند و می‌شوند. آنها در مقایسه با سیب زمینی‌های کاناپه‌های فعال حدود ۴۰ درصد از زمان را صرفاً ۹۰ دقیقه بیشتر در هر روز آن چه که پژوهشگران آن را «فعالیت سبک» می‌نامند، انجام دادند.

گروه سوم، بدون وقفه تا ۱۰ ساعت نشستند، اما هم چنین در بیش‌تر روزها حدود یک ساعت ورزش کردند. گروه پایانی که پژوهشگران به درستی آنها را “حرکت کننده” می خوانند دقیقاً این کار را در بیشتر روزها انجام دادند یک ساعت ورزش در حالی که حدود دو ساعت بیش تر از گروه سیب زمینی کاناپه فعال می شود.

زمانی که پژوهشگران این گروه‌ها را با داده‌های سلامت افراد فعلی بررسی کردند، سیب زمینی‌های کاناپه فعال بدترین کنترل قند خون، درصد بدن و سطح کلسترول را داشتند.

سایر گروه‌ها وضعیت بهتری دارند و تقریباً به همان میزان هستند، با کنترل نسبتاً بهبود یافته قند خون و سطح کلسترول و حدود 8 درصد از بدن کمتر از سیب زمینی‌های کاناپه فعال بودند.

فقط کمی بیش تر حرکت کن

درسی که از این پژوهش می‌توانم آن را یاد بگیرم که برای یک تمرین سریع ورزشی باید به آرامی نیز حرکت نظافت خانه را انجام داد تا از پله‌ها بالا برویم در سالن‌ها قدم بزنیم و بی تحرک نمانیم.

فرحی می‌گوید: “هر حرکت دیگر بدنی می‌تواند مفید باشد”. هم چنین، می توانید سعی کنید کمی بیشتر ورزش کنید. در این مطالعه مشخص افراد، اگر تمرینات خود را دو برابر کنند و مجموعاً 6 دقیقه ورزش کنند، می توانند از آنها استفاده کنند. کورپلاینن می‌گوید:”تن‌ها ۱۰ یا ۱۵ دقیقه اضافه بر روی روزانه مهم است حتی اگر یک ساعت ورزش را کاملا مدیریت نکنید”.

“متیو بومان” پروفسور دانشگاه ایالتی آریزونا حرکت و متابولیسم را مطالعه کرد، اما بخشی از مطالعه تازه صورت گرفته نبوده می‌گوید:” هدف این است که کمتر بنشینیم. بیابیم».

ورزش باعث تقویت مغز و سلامت روان می شود

این مطالعه دارای ویژگی‌هایی است چرا که تنها در یک مقطع زمانی به زندگی افراد نگاه کرده است. هم چنین، شامل فنلاندی‌ها بوده است که اصولاً مردمان فعال هستند و می‌توانند سایر جمعیت‌های انسانی را نمایندگی نکنند.

با این وجود، بومان می‌گوید:”نتیجه پژوهش باید ما را وادار کند که چگونه گذراندن وقت خود فکر کنم و شاید زندگی و فضاهای مان را دوباره پیکربندی کنیم تا بیش‌تر حرکت نماییم. باید بلند شوید و اتاق دیگر بروید».

فرحی می‌گوید:” دوست دارم به خود یادآوری کنم که پنجره‌ها را به بیرون نگاه کنم. راه حل‌ها نباید ترسناک باشند. ساده هستند. “.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما