آخرین قیمت خودروها در بازار- بیست خردادماه 1402 + جدول

بازار خودرو همچنان در روزهای رکود به‌سر می‌برد و قیمت‌ها نیز درحال کاهش هستند. روند روند کاهشی قیمت ها نسبت به گذشته کاهش یافته است. بااین‌حال روند کاهش قیمت خودرو ادامه دارد. کاهش قیمت در مورد برخی خودروها بیشتر از سایرین رخ داده است. به عنوان مثال، خودروهای مونتاژی چینی با افزایش نرخ کاهش قیمت را تجربه می‌کنند، کاهش قیمت محصولات را کاهش می‌دهند.

طی روزهای گذشته، چند خبر مثبت باعث شد تا روند نزولی قیمت خودرو ادامه‌دار باشد. اولین آن‌ها حذف شرط سند در رهن از خودروهای فروخته‌شده توسط ایران‌خودرو و سایپا بود. بنابراین، خودروهایی که در سامانه یکپارچه یا به روش قرعه کشی عرضه می‌شوند، فک رهن می‌شود. درنتیجه مالکان قادر به فروش سریع این خودروها بدون هیچگونه محدودیتی خواهند بود. عرضه انبوه خودروهای صفر کیلومتر یا کم‌کارکرد با سند آزاد به بازار، باعث خواهد شد تا قیمت خودرو در ادامه روند نزولی قرار داشته باشد.

طی‌های متوالی شاهد روند روند و کاهش یک هفته کاهش نرخ ارز بود که باعث کنترل قیمت‌ها در سایر بازارها ازجمله خودرو شد. بنابراین دو عامل یاد شده تا حدودی باعث شده است که قیمت خودرو با نرخ کاهشی کاهش یابد.

آیا کاهش قیمت محصولات سایپا نیز محتمل است؟

همان‌طور که در بخش قبل اشاره کرد، کاهش قیمت خودرو در محصولات ایران‌خودرو بیشتر از سایپا محسوس بوده است. ایران‌خودرو در نوبت اول عرضه خودرو در سامانه یکپارچه با استقبال پرشور پیشنهادان روبه‌رو شد. به همین دلیل در بازه‌های زمانی کوتاه، برنامه‌های فروش را برای گروه‌های اولویت‌بندی خود منتشر می‌کند. همین موضوع باعث شده تا قیمت محصولات این شرکت کاهش یابد.

محصولات سایپا در دور نخست سامانه یکپارچه با استقبال بسیار ناپذیرند. بااین‌حال در دور دوم عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه، ایران‌خودرو حضور ندارد. ازاین‌رو اکثر به محصولات سایپا محدود خواهد بود. در صورتي‌كه سايپا طي ماه‌هاي آتي روند ايران‌خودرو را در پيش مي‌گيرد و به‌مرور شرايط فروش مختلف را مي‌دهد، قيمت محصولات اين شركت نيز با افزايش در بازار كاهش خواهد يافت. قیمت خودروهای چینی نیز پس از کاهش قابل‌توجه در اواسط بهار، به نرخ ثابت رسیده است.

جدول قیمت خودرو در بازار بیستم خردادماه 1402:

خودرو قیمت تقریبی بازار (تومان)
پژو پارس XU7‌ پلاس 5500000
پژو 207 دنده‌ای فرمان برقی ۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک 8000000
هایما 8S ۱,۹۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا اس ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کوئیک آر ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوئیک اس 3500000
شاهین دنده‌ای 5600000
امویام X22 پرو اتوماتیک ۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس تیگو 8 پرومکس ۲,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس FX ۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4 ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیاماسی J7 ۱,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیاماسی T8 ۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرایم ۱,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
لاماری ایما ۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا T5 ۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما