ادلب، سوریه: در حمله جنگنده‌های روسیه به جسر الشغور 9 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشتند



CNN

به گفته گروه واکنش اضطراری محلی کلاه سفیدها، در پی بمباران شهری در استان ادلب در شمال غربی سوریه توسط جنگنده‌های روسیه، 9 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

یک بازار میوه و تره بار در حمله روز یکشنبه به شهر جسر الشغور آسیب دید. یکی از شاهدان عینی به سی‌ان‌ان گفت که «موشک فشار زیادی داشت و تیزی به بازار شلوغ برخورد کرد».

دود در نتیجه حمله هوایی جنگنده های روسی در نزدیکی بازار میوه و تره بار بلند می شود.

احمد راهحل 26 ساله، روزنامه نگار محلی، گفت: «30 دقیقه پس از اعتصاب، من به محل رفتم. من واگن های گوجه فرنگی را روی زمین و خون روی زمین دیدم.

کلاه سفیدها گفتند که این دومین روز از حملات هوایی در این منطقه است که پیش از جشن مسلمانان، عید قربان، در این کشور اکثریت مسلمان است. دفاع مدنی افزود که چهار روز گذشته نیز شاهد آتش توپخانه بوده است.

حمله روز یکشنبه در جسر الشغور به عنوان مرگبارترین حمله در شمال غرب سوریه تاکنون در سال 2023 است.

مردم در کنار کامیون های آسیب دیده در بازار ادلب در پی حمله هوایی روسیه ایستاده اند.

پروازهای نظامی روسیه بر فراز این کشور در چند ماه گذشته تجاوزات قابل توجهی را نشان داده است.

ایالات متحده اعلام کرد، در ماه آوریل، خلبانان روسی تلاش کردند تا با جت های آمریکایی بر فراز سوریه «جنگ سگ» کنند. در هوانوردی نظامی، جنگ با سگ درگیر درگیری هوایی است که اغلب در فاصله های نسبتاً نزدیک انجام می شود.

در اوایل ماه جاری، ایالات متحده به دلیل نگرانی در مورد “رفتار ناامن و غیرحرفه ای” هواپیماهای روسی، جت های جنگنده F-22 را در خاورمیانه مستقر کرد.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما