دولت فرانسه اصلاحات بازنشستگی را به پارلمان منتقل می کند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

دولت فرانسه روز دوشنبه با طرح اصلاحات حقوق بازنشستگی که به شدت مورد مناقشه قرار گرفت، به پیش برد که سن بازنشستگی را به 64 سال افزایش می‌دهد و گفت که متعادل کردن دفاتر سیستم باید در اولویت باشد.

اولیویه دوسوپ، وزیر کار پس از ارائه این قانون در جلسه کابینه، آخرین مرحله قبل از ورود به بحث پارلمان، گفت: «بازگشت به این نقطه (افزایش سن) به معنای کنار گذاشتن از برگرداندن سیستم به تعادل است.

علاوه بر افزایش تدریجی سن بازنشستگی از 62 سال به 64 سال تا سال 2030، این لایحه حداقل سال هایی را که افراد باید برای دریافت مستمری کامل به سیستم پرداخت کنند از 42 سال در حال حاضر به 43 سال افزایش می دهد.

دوسوپت گفت که دولت “با اتحادیه های کارگری” که در خط مقدم روز گسترده اعتصابات و اعتراضات روز پنجشنبه بودند که در آن بیش از 1.1 میلیون نفر علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی به خیابان ها آمدند، “مخالف است”.


اتحادیه‌ها اکنون خود را برای یک روز اعتصاب دیگر در 31 ژانویه آماده می‌کنند و هشدار می‌دهند که اگر دولت تسلیم نشود، آماده هستند اقدامات خود را بیشتر کنند.

>> آیا اعتصابات ماکرون را مجبور به عقب نشینی از اصلاحات بازنشستگی فرانسه می کند؟

وزرا استدلال می‌کنند که نظام بازنشستگی در سال‌های آینده میلیاردها دلار کسری خواهد داشت و باید پس‌اندازهایی برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های مالیات عمومی پیدا کرد.

آنها امیدوار بودند با استفاده از بخشی از پس انداز اصلاحات برای پرداخت هزینه هایی مانند حداقل مستمری 1200 یورو (1300 دلار) در ماه، و همچنین با ارائه معافیت به حداقل سن برای کسانی که کار را در نوجوانی شروع کرده اند، مخالفان را آرام کنند. .

“متن را جدا کنید”

وزیران اکنون باید اصلاحات را از طریق پارلمان، جایی که با مخالفت مصمم، به ویژه از سوی چپ روبرو می شوند، پیش ببرند.

دوسوپت گفت که دولت اصلاحاتی را می‌پذیرد که «متن را بدون چشم پوشی از بازگشت به تعادل کتاب تا سال 2030 بهبود می‌بخشد، و نه اصول اصلاحات».

فرانسوا رافن، یکی از نمایندگان پیشرو در حزب تندرو چپ فرانسه بدون تعظیم، یکشنبه گفت که همکارانش تلاش نمی‌کنند تا این بحث را در زیر بهمن 75000 اصلاحیه دفن کنند.

رافین به شبکه تلویزیونی فرانس 3 گفت، در عوض، این گروه “مخالفت قاطعانه ای را ارائه خواهد کرد که به ما امکان می دهد متن و دروغ های دولت را قطعه قطعه کنیم.”

او اصرار داشت که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور «این اصلاحات را به دلایل اقتصادی انجام نمی‌دهد، بلکه برای او این است که اقتدار خود را بر کشور بگذارد».

خود ماکرون روز یکشنبه بار دیگر تاکید کرد که اصلاح حقوق بازنشستگی بخشی از برنامه او در انتخابات سال گذشته بوده است، جایی که او دومین دوره ریاست جمهوری را به دست آورد اما هفته ها بعد اکثریت پارلمانی خود را در رای گیری قانونگذاری از دست داد.

اکنون قانونگذاران در صفوف دولت درگیر در حال بررسی اصلاحات خود هستند.

استفان سژورن، رهبر حزب رنسانس رئیس جمهور، دوشنبه به رادیو فرانس اینفو گفت: «نمایندگان مجلس ما حق خواهند داشت که این اصلاحات را بهبود بخشند.

حمایت از تغییرات حقوق بازنشستگی در جناح چپ گروه پارلمانی مکرون و در احزاب کوچکتر متحد شکننده به نظر می رسد، با باربارا پمپیلی، وزیر سابق، هفته گذشته گفت که “در این مرحله نمی تواند به اصلاحات رای دهد.”


(AFP)

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما