باران موسمی: بارندگی در سراسر هند پیش‌بینی می‌شود، IMD هشدار نارنجی، زرد برای چندین ایالت را نشان می‌دهد | اخبار هند

دهلی نو: شرایط موسمی فعال در شمال غرب، مرکز و غرب هند احتمالاً طی پنج روز آینده ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود بادهای موسمی جنوب غربی طی دو روز آینده به بخش‌هایی دیگر از راجستان و بخش‌های باقی‌مانده از پنجاب و هاریانا برسند. وزارت (IMD) روز سه شنبه گفت. در بیانیه ای آمده است که انتظار می رود شمال غرب هند طی پنج روز آینده بارش های خفیف تا متوسط ​​نسبتاً گسترده تا گسترده را تجربه کند که باعث تسکین زمین های خشک شده خواهد شد.

اوتار پرادش غربی، راجستان و اوتاراکند احتمالا شاهد بارش باران و بارش‌های شدید شدید است. IMD گفت: هیماچال پرادش می تواند از 27 تا 29 ژوئن بارندگی داشته باشد، در حالی که شرق اوتار پرادش احتمالاً از 29 ژوئن تا 1 ژوئیه بارندگی را تجربه خواهد کرد.

راجستان باران های شدید تا بسیار شدید را دریافت می کند

به طور خاص، پیش‌بینی می‌شود که شرق راجستان در روزهای 29 و 30 ژوئن بارندگی‌های شدید تا بسیار شدید داشته باشد، در حالی که اوتاراکند می‌تواند انتظار شرایط مشابهی را در 28 و 30 ژوئن داشته باشد. IMD گفت.

همچنین بخوانید: در باران احتیاط کنید، به BSES پس از مرگ معلم بر اثر برق گرفتگی در ایستگاه راه آهن دهلی نو هشدار می دهد

بارش ملایم تا متوسط ​​در MP، CG پیش بینی شده است

انتظار می‌رود که در روزهای آینده در مرکز هند بارش‌های خفیف تا متوسط ​​نسبتاً گسترده تا گسترده وجود داشته باشد. «مدیا پرادش احتمالاً طی 4 تا 5 روز آینده شاهد این بارندگی است که با ریزش‌های شدید تا بسیار شدید، رعد و برق و رعد و برق همراه است. به طور مشابه، Chhattisgarh و Vidarbha می توانند انتظار بارندگی را برای دو روز آینده داشته باشند. IMD همچنین پیش‌بینی کرد که انتظار می‌رود غرب هند در روزهای آینده شاهد بارش‌های خفیف تا متوسط ​​نسبتاً گسترده تا گسترده باشد و شرایط خشکی غالب را تسکین دهد.

«کنکان، گوا، گجرات و مناطق گات در مرکز ماهاراشترا احتمالاً تا پنج روز آینده شاهد این بارش خواهند بود. احتمال بارندگی بسیار شدید منفرد در منطقه گجرات، به ویژه در 28 ژوئن وجود دارد. این شرایط آب و هوایی نشان دهنده تقویت بسیار مورد نیاز برای منابع آبی و کشاورزی در این منطقه است، در حالی که نیاز به احتیاط و آمادگی برای رویدادهای بالقوه بارندگی شدید دارد. IMD گفت.

همچنین بخوانید: 4 کشته در برخورد صاعقه در راجستان، صدها کشته در هیماچال با پیشروی باران های موسمی

شمال شرق هند بارندگی های سبک را دریافت می کند

در شرق و شمال شرق هند در مجاورت آن احتمالاً در روزهای آتی بارندگی نسبتاً گسترده تا نسبتاً گسترده از سبک تا متوسط ​​خواهد بود که باعث رهایی از طلسم خشک غالب می شود.

بنگال غربی و سیکیم می توانند این بارندگی را از 27 ژوئن تا 8 ژوئیه پیش بینی کنند. به طور مشابه، آسام، مگالایا و آروناچال پرادش احتمالا شاهد این بارندگی از 29 ژوئن تا 1 ژوئیه خواهند بود. هند در دو روز آینده، در حالی که منطقه شمال شرق می تواند انتظار آن را برای پنج روز آینده داشته باشد.

این الگوهای بارندگی برای حفظ تعادل اکولوژیکی و حمایت از کشاورزی در این مناطق بسیار مهم هستند، اما آمادگی برای رویدادهای بالقوه بارندگی بسیار مهم است. در روزهای آتی موجب رهایی از شرایط خشکی حاکم خواهد شد.

به طور خاص، در 27 ژوئن، کرالا و ماهه احتمالاً بارندگی شدید تا بسیار شدید را تجربه خواهند کرد. کارناتاکا ساحلی می‌تواند از 27 ژوئن تا 1 ژوئیه شاهد بارش‌های شدید منفرد باشد. علاوه بر این، کرالا می‌تواند بارندگی‌های شدید جداگانه را در 30 ژوئن و 1 ژوئیه پیش‌بینی کند.

IMD افزود: “این الگوهای بارندگی به پر کردن مخازن آب و حمایت از فعالیت های کشاورزی در منطقه کمک می کند و رفاه جوامع محلی را تضمین می کند.”

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما