تظاهرات جوانان طبقه کارگر تونس علیه خشونت پلیس

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

جوانان یکی از محله های کارگری تونس پس از کشته شدن یکی از آنها در 14 اکتبر در درگیری هایی که حدود 30 نفر را در پی داشت، به مدت یک هفته علیه خشونت پلیس تظاهرات کردند. در سال های اخیر، اتحادیه حقوق بشر تونس نزدیک به 20 مورد از جوانان را ثبت کرده است که در شرایط مشکوک در جریان درگیری با پلیس جان خود را از دست داده اند.

جوانان تونس خواهان اجرای عدالت برای عمر لبیدی، هوادار فوتبال هستند که در سال 2018 هنگام تلاش برای فرار از گشت پلیس در رودخانه غرق شد. محاکمه او تقریباً چهار سال است که به طول انجامیده است.

پرونده لبیدی یک پرونده منفرد نیست. در هی اتادامن، یکی دیگر از محله‌های طبقه کارگر، در هفته گذشته پس از مرگ ملک سلیمی 24 ساله، یکی از خود آنها در 14 اکتبر، جوانان هر شب برای اعتراض به خشونت پلیس به خیابان‌ها آمدند.

در پی درگیری های هفته گذشته، وزارت کشور تونس حدود 30 نفر را دستگیر کرد. سلیمی ویدئویی ضبط کرده بود که در آن از آزار پلیسی که قبل از به کما افتادن متحمل شده بود صحبت کرد. یکی از دوستان او که ترجیح می دهد نامش فاش نشود، ابراز ناراحتی می کند: “ما به عدالت اعتماد داریم، می خواهیم حق مالک در عدالت عادلانه به رسمیت شناخته شود.”

و پرونده هنوز به پایان نرسیده است. سیده عیاری در انتظار آزادی برادرش فورث که از نزدیکان سلیمی بوده و شاهد شرایط مرگ وی بوده است، است. وی در منزل خود دستگیر شد و در حال حاضر تحت بازجویی پلیس قرار دارد.

سیده عیاری می گوید: دیروز یک ساعت در کلانتری گرجانی پرسیدم برادرم کجاست. هر بار نسخه متفاوتی به من داده شد… من هیچ خبری از او ندارم، واقعاً احساس می کنم که آنها سعی دارند به او فشار بیاورند، او را بترسانند.»

در سال های اخیر، اتحادیه حقوق بشر تونس نزدیک به 20 مورد از جوانان را ثبت کرده است که در شرایط مشکوک در جریان درگیری با پلیس جان خود را از دست داده اند.

برای گزارش کامل روی پخش کننده بالا کلیک کنید.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما