خصوصیات و طراحی ویژگیهای نما در ویلا مدرن

مدل‌های مدرن در ساخت ویلاها یکی از سبک‌های پرکار و بسیار محبوبی است که به دلیل زیبایی، زیبایی و شیک بودن معروف و خلاقانه از اندازه معماران به می‌کشد.

حتما میدانید زمانی طراحی یک ویلا، آپارتمان و ساختمان مسکونی، اداری و تجاری موفقیت آمیز خواهد بود و جذابیت خواهد داشت که نمایانگر حرفه ای باشد. بنابراین یک ساختمان تنها وظیفه حفاظت را بر عهده ندارد.

در این مطلب قصد طراحی ویژگی‌های نما در ویلا مدرن را مشخص کنیم که یکی از معروفترین و پرطرفدارترین سبک‌های ساخت نما به شماره می‌رود.

ویژگی های امروزی

در طراحی نما به سبک مدرن اصول و اصول خاص را رعایت کنید که تعیین کننده ویژگی ها و ویژگی های آن است. این نوع نماها از نوع متریال و شیوه طراحی تا قرارگیری قسمت‌های مختلف ویژگی‌ها و مشخصات هستند که در ادامه توضیح می‌دهیم:

خطوط صاف

خطوط صاف و بدون شکستگی و خمیدگی در نما از مشخصات و ویژگی های اصلی و مهم نمایش های مدرن است که بیشتر به شکل خطوط عمودی دیده می شود. بکارگیری خطوط صاف در نما، روشی هوشمندانه و ساده و مینیمالیستی برای خلق زیبایی است.

متریال های ترکیبی

یکی دیگر از ویژگی‌های نما در ویلاهای مدرن، استفاده از متریال هاست که به عنوان مثال می‌توان از انواع آجر نما با رنگ‌های مختلف اشاره کرد. حتی می‌توان آجرهای سفید و سیاه و خاکستری را در جهت‌های مختلف ساخت نما استفاده کرد. با این کار کنتراست عالی برای ساخت یک نمای بسیار زیبا ایجاد می‌شود.

پالت های رنگی مودی

ویژگی های مهم بعدی نماها در ویلاهای مدرن رنگ های خاص آنهاست. رنگ‌ها در بیشتر مواقع از رنگ‌های خاکستری، مشکی، سفید، خنثی، خاکی، دودی و مونوکروم انتخاب می‌شوند و گاهی اوقات به نوعی معماری بسته می‌شوند. حتی می‌توان سایه‌های روشن و تیره‌های رنگ‌های فوق را برای نما استفاده کرد.

نماهای برجسته

نماهای برجسته از ویژگی‌های بسیار مهم ویلاهای مدرن است که باعث متمایز شدن نشان دادن آن‌ها از بافت معماری اطراف می‌شود. معمولاً این کار در ویلاهای دوبلکس و دو طبقه به بالا بیشتر دیده می شود. این شیوه معماری و ساخت کمک می‌کند تا علاوه بر زیبایی بیشتر، فضا برای ساخت اتاق‌های بیشتر هم فراهم شود.

طراحی نما

مینیمالیستی

ظاهر مینیمالیستی یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های این مدرن است که کلیات آن در مورد ساده‌گرایی به زیبایی هر چه تمامتر است. به همین دلیل است که به نماهای ویلاهای مدرن نگاه می‌کنید در نهایت این را ببینید که بدون استفاده از کوچکترین عناصر تزیینی با زیباترین ویلاهای لاکچری رقابت می‌کنند. به همین دلیل نماهای ویلای مدرن در دو مدل Starter و Enhanced ساخته می‌شوند که با هوشمندی هر چه تمامتر و طراحی‌های ساده، ولی بسیار شیک و زیبای چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کنند.

نورگیری ماشینی

حالتی که می‌دانید طراحی می‌کند که چه میزان نور به شکل طبیعی می‌تواند وارد منزل شود. از طرفی می‌دانیم که هر چقدر نور طبیعی در فضا بیشتر باشد، بر روی روحیه ساکنین تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. نماهای مدرن به گونه‌ای ساخته شده و طراحی می‌شوند تا از نور خورشید استفاده کنند. به همین دلیل پنجره‌های عریض و شیشه‌های یا نماهای تمام شیشه‌های بسیار رایج هستند.

سقف‌های مخفی (PLATIBANDA)

اگر به طور خاص ویلاها باید به گونه‌ای ساخته شده باشد که تا دیوار اصلی بالا رفته است و به گونه‌ای که تصور می‌شود سقف ندارد. به عبارتی سقف ویلا و دیوار در یک نقطه به هم نمی‌رسند. همین عامل باعث شده تا نسبت به سایر سبک‌های معماری نما متمایز شوند.

شیشه و استیل و چوب

در ابتدا صحبت از متریال ترکیبی می شود، اما گاهی اوقات متریال نیز متریال ساختن ویلاهای مدرن به شکل تکی به کار می رود. در این حالت متریال‌های شیشه، استیل و چوب بیشتر از همه موارد استفاده می‌شوند. شاید به عقیده برخی معماران بهتر است اینگونه بررسی کنیم که برای نما سنگ بهتر است یا سرامیک، اما حقیقت این است که سنگ متریال ویژه نماهای کلاسیک است.

نماهای استیل ویلای مدرن بیشتر به شکل ظاهر اسپایدری به کار می‌روند که متریال اصلی سازنده ساختمان‌های اداری و تجاری است. چوب‌های ترمووود هم به دلیل اینکه هیچ مکانی از مد خارج نمی‌شوند و از این نظر با سبک مدرن همخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای نما سنگ بهتر است یا سرامیک

پنجره ها

پنجره های بزرگ، کشیده و پهن و بلند از ویژگی های اصلی نماهای مدرن است که در حفظ این ویژگی و مهم است که در سبک مدرن از نور ورودی خورشید استفاده می شود.

سبکی

بسیار مهم نماهای مدرن این است که بارها بر روی فونداسیون ایجاد نمی‌کنند که در جدیدترین نمونه می‌توان به نماهای اسپایدری اشاره کرد. شیشه و فلز و متریال‌های کامپکت باعث شده اند تا نماهای مدرن سبک وزن باشند، ولی با این حال مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله و باد از خود نشان داده و عایق صوت و گرما باشند.

زوایای ۹۰ درجه

در ویلا‌های مدرنی که بسیاری از طراحی‌های تراس و بالکن وجود داشته باشد، زوایای ۹۰ درجه و شکل‌های ۴ وجهی را به وضوح می‌بینیم. بنابراین از ویژگی‌های شاخص نمای ویلا‌های مدرن همین زوایای ۹۰ درجه است که به شکل برآمدگی مشاهده می‌شود.

طراحی ویلای مدرن

جمع بندی مطالب

ویلاهای مشخصه‌های مشخصی دارند که از آن‌ها نوع طراحی و ویژگی‌های نمایش هستند. نمای ویلاهای مدرن همیشه مورد تحسین و ستایش معماران برجسته دنیا بوده است چرا که با کمترین بهره گیری از تزیینات و تجمل گرایی و با تکیه بر اصل زیبایی در چه زیبا به زیبایی هر تمامتر خود را به رخ بکشد.

اگر به دنبال نمایش هستید که با هزینه کمتر، مقاومت بالا داشته باشد و کمترین بار مرده را بر فونداسیون وارد کرده و نورگیری عالی ایجاد و ترکیب رنگی آن با سلیقه شما در بیاید، انتخاب کنید.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما