دبیرکل سازمان ملل متحد: در روز جهانی برادری انسانی “اتحاد صلح” ایجاد کنید

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت: روز جهانی برادری انسان ها ارزش هایی را جشن می گیرد که «چسبی هستند که خانواده انسانی ما را در کنار هم نگه می دارند» – شفقت، درک مذهبی و احترام متقابل.

جلوگیری از نفرت، خنثی کردن افراط گرایی

او ادامه داد: «این ارزش‌ها صلح را تضمین می‌کنند، اما در سراسر جهان با تشدید شکاف‌ها، گسترش نابرابری‌ها و ناامیدی فزاینده و با افزایش سخنان نفرت‌انگیز، فرقه‌گرایی و نزاع در حال فرسایش هستند.»

نمونه هایی از افراط گرایی مذهبی و عدم تحمل در همه جوامع وجود دارد وی گفت و در میان همه ادیان، وی افزود که “وظیفه رهبران دینی در همه جا است که از ابزاری سازی نفرت و خنثی کردن افراط گرایی در میان پیروان خود جلوگیری کنند.”

الگویی برای هماهنگی بین ادیان

دبیرکل سازمان ملل متحد به الگویی برای هماهنگی بین ادیان و همبستگی انسانی اشاره کرد: اعلامیهبرادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی مشترکنویسندگی مشترک پاپ فرانسیس و امام اعظم الازهر شیخ احمد الطیب، در سال 2019.

بیایید همه ما الهام بگیریم و تعهد خود را برای ایستادن در کنار هم به عنوان یک خانواده انسانی تجدید کنیم،” او گفت. “با یکدیگر، بیایید یک اتحاد صلح بسازیمغنی از تنوع، برابر در کرامت و حقوق، متحد در همبستگی.»

نگرانی در مورد نفرت مذهبی

در سال 2021، قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای، 4 فوریه را به عنوان روز جهانی برادری بشری نامگذاری کرد. این قطعنامه با حمایت مشترک مصر و امارات متحده عربی بیان شده است نگرانی عمیق از اعمالی که از نفرت مذهبی حمایت می کنندبه ویژه در زمانی که جهان با همه‌گیری COVID-19 و بحران‌های مرتبط با آن مواجه بود.

در تصویب قطعنامه، کشورهای عضو نیز سهم ارزشمند مردم از همه ادیان یا عقاید را در بشریت به رسمیت شناخت و سهمی که گفت‌وگو میان همه گروه‌های مذهبی می‌تواند در جهت بهبود آگاهی و درک ارزش‌های مشترک مشترک بین همه نوع بشر باشد.

هفته جهانی هماهنگی بین ادیان

برای بزرگداشت هفته جهانی هماهنگی بین ادیان که هر ساله در هفته اول فوریه برگزار می شود، هیئت سازمان ملل در سیرالئون و شرکای آن میزبان کنفرانسی در مقر سازمان ملل بودند. شرکت کنندگان به بررسی موضوع هماهنگی در دنیای بحران.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما