در یک اجتماع کنار صخره در نیوجرسی، خانه‌ها به حال خود رها شده‌اند

برای دهه‌ها، امواج مهاجران و هنرمندان از تپه‌های یونیون سیتی – شهری در نیوجرسی، درست در آن سوی رودخانه هادسون، از شهر نیویورک، چشم‌اندازی از دریا و خط افق را به تصویر کشیده‌اند.

مناظر دیدنی نسبتاً از رادار املاک لوکس دور مانده است و قیمت ها را به اندازه کافی معقول نگه می دارد تا دو جاده پر پیچ و خم در امتداد لبه یک صخره وجود داشته باشد. – به درستی به نام جاده کوهستان و خیابان منهتن – برای تبدیل شدن به پناهگاهی برای مجسمه‌سازان و نقاشان.

رافائل منکونی، مجسمه‌ساز هنرهای زیبا، که پایه‌های میله پرچم را در کتابخانه عمومی نیویورک در خیابان پنجم طراحی کرد، مالک یک عمارت 13 اتاقه در جاده کوهستان بود که از سال 1912 شروع شد. چارلز ایکس. هریس، نقاش آمریکایی، و اولیو کوکن، مجسمه‌سازی که به خاطر لامپ‌ها و سربازان اسباب‌بازی‌اش شناخته می‌شود، در اوایل قرن بیستم در زمان‌های مختلف در خانه‌ای درست در کنار جاده زندگی می‌کردند.

حتی در دهه 1980، جامعه کنار صخره در بالای پالیزیدز خانه خلاقان باقی ماند: عکاس بانی برگر، که صاحب یک خانه آجری سه خانواده بود، یک مغازه کلکسیونی در پایین تپه در هوبوکن راه اندازی کرد و به عنوان صاحبخانه به یک عکاس خدمت کرد. در حالی که یک طراح جواهرات در همسایگی خانه زندگی می کرد، دخترش جنی برگر را به یاد آورد.

خانم برگر، 45 ساله، اخیراً از خانه خود در شیکاگو گفت: “این مکان شگفت انگیزی برای بزرگ شدن بود.” مادر و دختر در طبقه اول زندگی می کردند و از دو مستأجر طبقه بالا اجاره می گرفتند. «ما حیاط خلوت عالی داشتیم. مامانم باغ سبزی داشت. ما بانوج داشتیم و یک لاک پشت در آنجا زندگی می کرد. این یک واحه کوچک بود. ما می توانستیم هر سال آتش بازی را ببینیم. بسیار منحصر به فرد بود.»

اما در سال 2005، بانی برگر که خانه را به قیمت 130000 دلار خریده بود، پیشنهادی دریافت کرد که او نمی توانست رد کند: گروهی از سرمایه گذاران 1.7 میلیون دلار برای ملک به او پرداخت کردند و سه سال بعد، گروه دیگری از سرمایه گذاران 2.8 میلیون دلار برای گرفتن ملک پرداخت کردند. آن را از دست آنها

یکی یکی، سرمایه گذاران شروع به تصرف مانتین رود و خیابان منهتن کردند. بین سال‌های 2005 تا 2009، سرمایه‌گذاران 12 ملک به‌هم پیوسته روی صخره خریدند – بسیاری از آنها با ساختمان‌های قرن‌قدیمی که ویژگی‌های معماری منحصربه‌فردی را نشان می‌دهند. بین 360000 تا 6.5 میلیون دلار. برنامه های اولیه توسط یک توسعه دهنده، Sky Pointe LLC، برای ساخت 450 تا 500 واحد مسکونی در پنج برج وجود داشت.

و بعد، هیچ اتفاقی نیفتاد.

بنا به دلایلی که همسایگان فقط تا حدی از آن آگاه هستند، از زمان خرید املاک، نه توسعه و نه تخریب روی داده است. در عوض، آنها از آتش‌سوزی، مزاحمان، گرافیتی، حصار شکسته، و رشد بیش از حد رنج برده‌اند که باور آن‌ها را برای بینندگان دشوار می‌کند که ۱۸ سال پیش اشغال شده‌اند و پر از نور بوده‌اند. در بازار داغ املاک و مستغلات (جایی که پیشرفت‌های دیگری برای بهره‌گیری از مناظر بر روی تپه‌ها افزایش یافته است)، چنین محله امیدوارکننده‌ای به حال خود رها شده است.

در یک بعد از ظهر اخیر، شفت‌هایی از نور خورشید از میان درختان ضخیم فشرده شد تا پنجره‌های تخته‌ای و پیچک‌هایی را که سازه‌ها را پوشانده بودند، روشن کند. در سراسر جاده، صدای ضربت طبل های کسی از پنجره ای در سطح خیابان بیرون آمد.

دیوید اسپاتز، شهرساز یونیون سیتی، گفت که «احتمالاً شش تا هفت سال است که از Sky Pointe خبری نداشته است».

آقای اسپاتز گفت: “من فکر می کنم شهر مایل است مسکن در آن ملک توسعه یابد، اما به گونه ای که نسبت به محله موجود و خود صخره ها حساس باشد.” در غرب ملک، اما نسبت به Palisades نیز حساس باشید.»

او گفت که سرمایه گذاران – که از سال 2015 درگیر یک سری درگیری های حقوقی بوده اند – هنوز برنامه های رسمی برای یک پروژه عمرانی به شهر ارائه نکرده اند.

در سپتامبر 2015، هیئت کمیسیون‌های شهر یونیون، 12 ملک و یک زمین خالی متعلق به شهر را به‌عنوان «منطقه‌ای غیرقانونی که نیاز به بازسازی دارد» تعیین کرد. این نامگذاری به Sky Pointe تا حدودی از ساکنان محلی که با هرگونه تغییر مخالف بودند محافظت می کرد. چندین همسایه علناً سازنده را به نادیده گرفتن عمدی املاک به منظور دستیابی به امتیازات ویژه متهم کردند. آنها همچنین استدلال کردند که این املاک هنوز هم می توانند بدون تعیین خاصی تعمیر شوند.

با این حال، ساکنان دیگر فقط می خواهند خانه ها خراب شود.

کیت اسپارو، که از سال 1999 در یک خانه باشکوه و قرن قدمت در کوهستان زندگی می‌کند، در سال 2015 طوماری برای تخریب خانه‌ها آغاز کرد و نوشت: «این ساختمان‌ها خطر آتش‌سوزی هستند، چشم‌ها را آزار می‌دهند، ارزش دارایی ما را کاهش می‌دهند و به اتحادیه می‌دهند. شهر یک نمایش منزجر کننده است.»

او فقط 33 امضا داشت.

خانم اسپارو اخیراً از اتاق نشیمن خود که مشرف به صخره‌ها بود، گفت: «خانه‌ها مشکلی نداشتند. آنها مجبور نبودند به آنها اجازه پوسیدگی بدهند. اما حالا که کردند، چرا آنها را خراب نمی کنند؟ آتش‌سوزی‌ها، ولگردها، مخلوقات وجود داشته است.»

در اردوگاهی دیگر یک معلم مطالعات اجتماعی بازنشسته به نام جو سیوو، 94 ساله است که صاحب دو خانه در خیابان منهتن است که پس از نقل مکان به شهر یونیون در سال 1958 خریداری کرد. او گفت که از معدود همسایگانی بود که از تلاش سرمایه گذاران برای توسعه صخره ها حمایت کردند. .

آقای سیوو در یک روز اخیر، در حالی که او و همسرش کارولین 87 ساله آماده می شدند تا از تپه به سمت Hoboken ShopRite بروند، گفت: “آنها می خواستند به ما یک پارک بدهند.”

ساکنان فکر کردند در تابستان 2019 حرکت جدیدی وجود دارد، زمانی که وکلای Sky Pointe یک جلسه اجتماعی را تبلیغ کردند. برای بحث در مورد طرح جدیدی برای دو برج، در مجموع 99 واحد، با پارکی به مساحت 8500 فوت مربع بین آنها.

جلسه لغو شد.

خانم اسپارو و سایر ساکنان گفتند زمان زیادی گذشته است که می‌ترسند توسعه‌دهندگان پروژه‌ای غیرمقیاس برای بازگرداندن پول خود بسازند. خانم اسپارو گفت: “من مخالف توسعه نیستم.” «فقط زمانی که خیلی بزرگ و خیلی زیاد است. وقتی بیش از حد پرداخت می‌کنند، می‌خواهند دیگران از سرمایه‌گذاری خود سود ببرند.»

اما حتی اگر خانه‌ها در نهایت تخریب شوند و در نهایت یک توسعه تصویب شود، یک پروژه ممکن است با موانعی روبرو شود. دیگر توسعه‌های آپارتمانی جدید برنامه‌ریزی‌شده روی صخره‌ها با چالش‌های توپوگرافی و موارد دیگر مواجه هستند. قبل از اینکه بتوانیم هر یک از این چهار ساختمان را به صورت عمودی بسازیم، ابتدا باید فوت کردن، دمیدن دامنه کوه شکافتن. ما همچنان به دور کردن صخره‌ها با دینامیت ادامه می‌دهیم.» گزارش ساخت و ساز در سال 2021 برای توسعه کاندوهای لوکس 55 واحدی در خیابان منهتن، به نام ارتفاعات هوبوکن، می‌گوید. این پروژه فقط 400 فوت جنوب زمین های Sky Pointe بود، اما یک سال پس از آن گزارش، صاحبان املاک اعلام ورشکستگی کردند و بخش دیگری از دامنه کوه را با آینده ای مبهم باقی گذاشتند.

نتیجه هر چه که باشد، خانه‌های باشکوهی که در کنار صخره قرار گرفته‌اند، هرگز همان چیزی نخواهند بود که قبلا بودند. خانم برگر که در کودکی در حیاط خانه اش نشسته بود و آتش بازی را از رودخانه هادسون به آسمان تماشا می کرد، گریه می کرد و به خانه و جامعه هنرمندانی که ناپدید شده اند فکر می کرد.

او به یاد آورد که چگونه مادر تخیلی اش که رانندگی می کرد فولکس واگن باگ آبی پودری، کلمه “افزایش” را با خطی غول پیکر در کنار نماد صلح روی حصار چوبی بیرون خانه خود با رنگ های مختلف نقاشی کرده اند.

امروز، یک حصار فلزی خانه سابق او و دیگر خانه‌های ویران را از خیابان جدا می‌کند و شماره تلفن یک شرکت مدیریت املاک را در خود دارد.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما