نظر | فریب نخورید. ران دیسانتیس یک جمهوری خواه بوش-چنی است.

یکی از عجیب ترین تبلیغات چرخه انتخابات 2022، ادای احترام به «تاپ گان» با حضور ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا بود. در آن، DeSantis “فرماندار برتر“، با توجه به دشمنان سیاسی خود: “صبح بخیر، خانم ها و آقایان. این فرماندار شما صحبت می کند. تکامل آموزش امروز: مبارزه با سگ‌ها، مقابله با رسانه‌های شرکتی.

این تبلیغ با DeSantis در کابین هواپیمای جنگنده به پایان می رسد و بینندگان را برای پذیرش “روایت های دروغین” رسانه جمع می کند.

تصاویر در رزومه فرماندار پخش می شود. البته او هرگز خلبان نبود، اما در نیروی دریایی بود، جایی که از سال 2004 تا 2010 عضو قاضی دادگستری وکلای نظامی بود. دیسانتیس در عراق و در پایگاه نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو خدمت کرد. حرفه نظامی او محور مبارزات انتخاباتی او برای فرمانداری در سال 2018 بود. او در آن زمان نوشت: «خدمت در DNA من است. “آرزوی من برای خدمت به کشورم هدف و فراخوان من بوده است.”

در هفته‌های اخیر، ما کمی بیشتر در مورد آنچه که این سرویس در واقع مستلزم آن است، آموخته‌ایم، جزئیاتی که در زمان مسابقه او در سال 2018 شناخته شده نبود.

طبق گزارش مایکل کرانیش در واشنگتن پست، دیسانتیس به عنوان یک وکیل در خلیج گوانتانامو، تغذیه اجباری زندانیان را تایید کرد.

کرانیش می‌نویسد: «بازداشت‌شدگان را روی صندلی می‌بستند و یک لوله روغن‌کاری شده در بینی‌شان فرو می‌کردند تا پرستار بتواند دو قوطی نوشیدنی پروتئینی را روی آن بریزد. وکلای بازداشت شدگان تلاش کردند و نتوانستند این عمل دردناک را متوقف کنند و استدلال کردند که این اقدام ناقض کنوانسیون های بین المللی شکنجه است.

دلیل برجسته کردن این جزئیات از خدمات دیسانتیس در گوانتانامو این است که به قرار دادن فرماندار فلوریدا در زمینه سیاسی مناسب کمک می کند. دیدگاه استاندارد دسانتیس این است که او از حزب جمهوری خواه پوپولیستی دونالد ترامپ بیرون آمده است، دیدگاهی که فرماندار در تلاش برای رهبری در حزب، علاقه مند به پرورش آن بوده است. و برای این منظور، دیسانتیس از نظر ظاهر، زبان و نگرش خود را به وارث احتمالی ترامپ تبدیل کرده است.

اما چه می‌شد اگر ما دسانتیس را در گوانتانامو، عراق و جنگ با تروریسم متمرکز کنیم تا خانه تب حزب جمهوری‌خواه MAGA، مکانی که ممکن است برای وکیل تحصیل‌کرده ییل و هاروارد مناسب نباشد؟ اگر با دیسانتیس نه به عنوان موجودی دوران ترامپ بلکه به عنوان محصول دوران بوش رفتار کنیم، چه؟ پس چگونه موقعیت او را در حزب جمهوری خواه درک کنیم؟

برای لحظه‌ای در سیاست آمریکا – قبل از طوفان کاترینا، اشغال‌های شدید در عراق و افغانستان و بحران مالی که تقریباً اقتصاد جهانی را سرنگون کرد – جورج دبلیو بوش نمایانگر آینده روشن حزب جمهوری‌خواه بود.

و جمهوری خواهی بوش چه بود؟ علیرغم شرایط انتخاب وی در سال 2000، وعده داد که یک اکثریت جدید و دائمی جمهوری خواه ایجاد کند که حزب دموکرات را به حاشیه سیاست ملی تنزل دهد. از نظر ایدئولوژیک در مورد بیشتر مسائل اقتصاد سیاسی محافظه‌کار بود، اما مایل بود برای کسب امتیاز در حوزه‌های انتخابیه کلیدی خم شود، مانند زمانی که بوش از برنامه بزرگ داروهای تجویزی تحت مدیکر حمایت کرد.

یکی از دستیاران ناشناس که در سال 2004 به مجله نیویورک تایمز معروف بود، به مجله نیویورک تایمز گفت: “ما اکنون یک امپراتوری هستیم و وقتی عمل می کنیم، ما اکنون یک امپراتوری هستیم.” رئیس جمهور سنای سال 2002 تحت کنترل دموکرات ها را محکوم کرد و آن را “علاقه ای به امنیت مردم آمریکا” خواند.

جمهوری خواهی بوش همچنین ظالمانه بود، همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2004 نشان داده شد، زمانی که او با موفقیت در برابر حقوق ازدواج همجنسگرایان و لزبین های آمریکایی شرکت کرد و آنها را به عنوان تهدیدی برای یکپارچگی خود جامعه معرفی کرد. وی با تایید اصلاحیه قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان گفت: “ازدواج را نمی توان بدون تضعیف نفوذ خوب جامعه از ریشه های فرهنگی، مذهبی و طبیعی آن جدا کرد.”

شاید مشخص‌ترین ویژگی جمهوری‌خواهی بوش – یا بهتر بگوییم، حزب جمهوری‌خواه بوش – این بود که هنوز یک نهاد نخبگان محور بود. او یک دولت برادران بروکس را اداره می‌کرد که نظامی‌گری، جنون‌گرایی و بی‌رحمی‌اش از طریق ظرافت‌های بوروکراتیک و زبان فنی ساختگی، مانند «بازجویی تقویت‌شده» بیان می‌شد.

از نظر من، دیسانتیس به اندازه یک جمهوری خواه بوش یا بیشتر از ترامپ به نظر می رسد. او با آرمان های اکثریتی بوش و همچنین تحقیر آشکار مخالفان شریک است. دیسانتیس در این ظلم شریک است، با یک تصویر سیاسی ملی که از جمله بر روی یک کمپین بدنامی علیه ترنس ها و دیگر آمریکایی های ناسازگار با جنسیت ساخته شده است.

علیرغم تظاهر به مخالفت، دیسانتیس بسیار شبیه یکی از اعضای تشکیلات جمهوری خواه است. این یکی از دلایلی است که او تقریباً از حمایت ارگان‌های آن نخبگان خاص برخوردار است، زیرا او نشان دهنده بازگشت به حالت عادی پس از هرج و مرج و شکست سال‌های ترامپ است.

بی جهت نیست که در مبارزه برای نامزدی جمهوری خواهان در سال 2024، دیسانتیس در میان جمهوری خواهان با مدرک دانشگاهی، ترامپ را رهبری می کند – رای دهندگان محافظه کار یقه سفید که طرفداران اصلی بوش و بدبینان ترامپ بودند.

نتیجه همه این‌ها – و در وهله اول دلیل انجام این طبقه‌بندی – این است که نسبت دادن آسیب‌شناسی حزب جمهوری‌خواه امروز تنها به نفوذ ترامپ اشتباه است. اگر دیسانتیس بازگشت جمهوری‌خواه بوش را نشان می‌دهد، پس او یادآوری آشکاری است که حزب جمهوری‌خواه آن دوره به اندازه حزبی که توسط ترامپ ساخته شده بود مخرب و ناکارآمد بود.

حتی می‌توان گفت که اگر دیسانتیس همان بازگشت مطلوب به جمهوری‌خواهان «عادی» باشد، پس عادی بودن جمهوری‌خواهان تفاوت چندانی با انحراف جمهوری‌خواهان ندارد.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما