همه می دانند که فاکس نیوز در حال حاضر چیست

روز سه‌شنبه، فاکس نیوز به توافقی در مورد توهین سیستم‌های رأی Dominion به دلیل انتشار اطلاعات نادرست انتخاباتی دست یافت. فاکس با 787.5 میلیون دلار راه خود را از چشم‌انداز شرم‌آور – یا بسته به جایی که می‌نشینید، رضایت‌بخش- را خرید که مجریان آن، مدیران اجرایی و رئیس موسس آن، روپرت مرداک، موضع‌گیری می‌کردند.

الان این اتفاق نخواهد افتاد (حداقل در این مورد نه.) اما ما قبلاً چیزهای زیادی دیده ایم. این شکایت نشان داده است که فاکس در مورد بینندگانش چه فکری می کند و مهمتر از آن، چقدر از مخاطبانی که ایجاد کرده است می ترسد.

این ترس، مضمون اصلی مجموعه عظیمی از متن‌ها، ایمیل‌ها و سپرده‌گذاری‌ها است که نشان می‌دهد شبکه از واکنش مخاطبانش در صورت عدم پذیرش این باور جعلی مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 از دونالد جی. ترامپ عصبانی است.

شواهد نشان می‌دهد که افرادی که فاکس را اداره می‌کنند، از قبل نگران واکنش تماشاگران به دلیل تماس شب انتخابات آریزونا برای جوزف آر. بایدن جونیور، نگران از دست دادن مخاطبانش برای همیشه بودند. “در حال کرم شدن توسط CNN!” آقای مرداک در ایمیلی نوشت. حدس بزنید بینندگان ما نمی‌خواهند آن را تماشا کنند. برای من به اندازه کافی سخت است!»

با گذشت روزها، فاکس در موقعیت کابوس‌آوری قرار گرفت که باید حباب را سوراخ کند و این خبر را گزارش کند: آقای بایدن به طور قانونی انتخاب شده است. رهبران فاکس دستاوردهای رقبای محافظه‌کار مانند نیوزمکس را تماشا کردند و علاقه تماشاگران را به ساختن فانتزی‌های دزدی انتخاباتی دیدند. صحبت از نشان دادن «احترام» به تماشاگرانی بود که، به قول یکی از تهیه‌کنندگان، «نمی‌خواهند در مورد یک انتقال مسالمت‌آمیز بشنوند. آنها هنوز امید دارند.»

اما نقل قولی که من بهترین آن را به خاطر خواهم داشت – چیزی که رابطه بین فاکس و مخاطبانش را بهتر از همیشه به عنوان یک منتقد تلویزیونی خلاصه می کرد – از تاکر کارلسون مجری ستاره فاکس آمد. وی با اشاره به تئوری‌های توطئه انتخاباتی سیدنی پاول، مشاور ترامپ که آن را دیوانه خواند، افزود: بینندگان ما انسان‌های خوبی هستند و آن را باور می‌کنند.

این را برای کارلسون بگویید، او می تواند چیزهای زیادی را در چند کلمه جمع کند. در اینجا یک توافق ضمنی وجود دارد: چه شما، بیننده، از نظر فنی درست بگویید یا نه، در معنای بزرگتر حق با شماست. شما صدای اصیل این کشور هستید. پس شما لیاقتش را دارید احساس کنید درست در مورد اعتقادات، در مورد دشمنان، در مورد اینکه چگونه فریب خورده اید. شما سزاوار هستید – از طریق هر ترکیبی از تلقین، فرضیات یا افسانه ها – فضایی برای ادامه باور داشته باشید، بدون اینکه ما آن را سخت تر کنیم.

همه اینها، چه آزمایشی یا بدون محاکمه، مشخص می کند که فاکس نیوز واقعا چیست. این یک ارائه دهنده خدمات است. این سرویس حفظ حباب واقعیت و احترام به باورهایی است که میزبانان فاکس به شکل گیری آن کمک کردند.

از این نظر، پرونده Dominion چندان در مورد فاکس نبود که به مخاطبانش بگوید چه چیزی را باور کنند. این در مورد این بود که تماشاگران به فاکس می‌گفتند که فاکس باید چه چیزی را باور کند – یا حداقل، آنچه را که باید به نظر نمی‌رسید نه باور کردن.

این ممکن است مانند یک اعتراف ویرانگر برای یک رسانه با نام “اخبار” به نظر برسد. اما از منظر دیگری نگریست – افراد خوبی که می خواهند باور کنند دیدگاه – اساساً تبلیغات است. ارتباطات خصوصی فاکس و اقدامات روی آنتن آن گفت: همیشه حق با مشتری است. در واقع مشتری رئیس است. لطفا ما را اخراج نکنید

پیام دریافت شد. این کیس برای فاکس هزینه زیادی داشت، اما در رتبه بندی ها برای آن هزینه ای نداشت. (البته دروغ هایی که در مورد فاکس و جاهای دیگر وجود دارد، بهای گزافی برای دموکراسی آمریکایی دارد.)

ما نمی دانیم اگر پرونده به دادگاه می رفت چه اتفاقی می افتاد. اما من فکر نمی‌کنم که یک لحظه دراماتیک در جایگاه شاهد، به‌عنوان «چند مرد خوب»، باعث شود که بینندگان فاکس با انزجار از مجری‌های کانال دور شوند. برای یک چیز، آن دستگاه نگهداری حباب کار می کند. (همانطور که هست، فاکس بدون هیچ الزامی برای اعتراف روی آنتن پیاده شد و پوشش آن از این پرونده، اگر بگوییم، کم هزینه بود.)

اما برای دیگری، ممکن است تاثیری بر روی مخاطبان فاکس نداشته باشد که بر روی افرادی که در وهله اول به فاکس اعتماد ندارند، داشته باشد. بیشتر سیاست‌هایی که در فاکس انجام می‌شود – و اشتباه نکنید، رابطه فاکس با مخاطبان محافظه‌کارش سیاسی است – در مورد اثبات وابستگی‌ها و حسن نیت فرد است. چیزی است که طرف ما می گوید و طرف مقابل می گوید. بنابراین، اگر کسی به دلیل دفاع از چیزی که طرف ما می‌گوید مورد شکایت قرار گیرد، شاید این به سادگی، همانطور که شهادت فاکس بیان می‌کند، احترام باشد.

البته 787.5 میلیون دلار چیزی نیست. شاید وقتی نوبت به تئوری توطئه بعدی می‌رسد که مخاطبانش می‌خواهند باور کنند، فاکس و میزبان‌هایش مسئولیت‌پذیرتر باشند یا از اینکه خطوط در کجا قرار دارند آگاه‌تر باشند. ما هم این را نمی دانیم.

آنچه ما می دانیم این است که متن ها و ایمیل ها به ما گفته اند که فاکس می داند: تنها چیزی که قطعاً می تواند برای آنها هزینه داشته باشد، گفتن حقیقت ناراحت کننده است.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما