وکیل بایدن می گوید FBI هیچ سند طبقه بندی شده ای در خانه ساحلی پیدا نمی کند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

به گفته وکیل رئیس جمهور، اف بی آی خانه تعطیلات جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را در ساحل ریهوبوت، دلاور، روز چهارشنبه بدون یافتن هیچ مدرک طبقه بندی شده ای بازرسی کرد. ماموران برخی یادداشت‌های دست‌نویس و سایر مطالب مربوط به دوران معاونت رئیس‌جمهور بایدن را برای بررسی برداشتند.

این جست و جو که توسط وکیل شخصی بایدن فاش شد، آخرین لحظه ناراحت کننده برای رئیس جمهوری بود که سعی کرده حساسیت خود را نسبت به پیروی از قوانین با حساسیت رئیس جمهور قبلی خود، دونالد ترامپ، که با تحقیقات جنایی در مورد مدیریت اسناد طبقه بندی شده مواجه است، مقایسه کند.

جست‌وجوی روز چهارشنبه، سومین مورد برای یافتن خانه یا دفتر بایدن، نشان می‌دهد که تحقیقاتی که برای هفته‌ها بی‌آرام بود، به جای محو شدن ادامه داشت، زیرا بایدن، که گفته بود از کشف سوابق قبلی شگفت‌زده شده بود، احتمالاً امیدوار بود.

باب بائر، وکیل دادگستری، گفت که ماموران FBI سه ساعت و نیم صرف جستجوی خانه کردند و “هیچ مدرکی با علامت های طبقه بندی شده پیدا نشد.”

وکلای بایدن ماه گذشته فاش کردند که آنها بدون ارائه مطالب طبقه بندی شده، بازرسی از خانه را انجام داده اند. این واقعیت که FBI جستجوی خود را انجام داد نشان دهنده عزم وزارت دادگستری برای بازیابی همه موارد طبقه بندی شده احتمالی به جای اتکا به اطمینان از یافتن چنین اسنادی بود.

بائر، به دنبال این بود که رئیس جمهور و تیمش را کاملاً شفاف و همکاری نشان دهد. او این جستجو را “برنامه ریزی شده” توصیف کرد و “گامی دیگر در یک فرآیند کامل و به موقع وزارت دادگستری که ما به طور کامل به حمایت و تسهیل آن ادامه خواهیم داد.”

او به نام ترامپ اشاره نکرد، اما به نظر می‌رسید که این بیانیه در کنار هم قرار دادن تحقیقات بایدن با پرونده ترامپ باشد، جایی که ماه‌ها تلاش بی‌ثمر وزارت دادگستری برای بازیابی تمام اسناد طبقه‌بندی شده به املاک رئیس‌جمهور سابق فلوریدا، مار-آ-لاگو، انجام شد. با صدور حکم تفتیش در ماه اوت و حذف تقریباً سه دوجین جعبه اسناد و موارد دیگر به اوج خود رسید.

در مقابل، تفتیش دفتر سابق بایدن و خانه های دلاور، همگی داوطلبانه و بدون حکم انجام شده است.

آخرین جستجو به دنبال بررسی 13 ساعته FBI از بالا به پایین خانه او در ویلمینگتون، دلاور است، جایی که ماموران اسنادی را با علائم طبقه بندی شده مربوط به دوران معاون رئیس جمهور و سناتور او پیدا کردند و همچنین برخی از یادداشت های دست نویس او را در اختیار گرفتند. .

یک هفته پیش از آن، وکلای شخصی بایدن فاش کردند که در حین جستجوی ملک ویلمینگتون، سندی را پیدا کرده اند که دارای علامت های طبقه بندی شده است، اما گفتند که در بازرسی جداگانه از خانه رهوبوت بیچ، دیگران را پیدا نکرده اند.

کاخ سفید تحقیقات وزارت دادگستری را فاش نکرد تا اینکه ماه گذشته، زمانی که وکلای بایدن در روز دوم نوامبر کشف «تعداد کمی» از اسناد طبقه بندی شده توسط وکلای بایدن را در حالی که دفتری در مرکز پن بایدن، یک اندیشکده وابسته به آن را بستند، تایید کرد. مدرسه آیوی لیگ

اگرچه مقامات در آن زمان چنین چیزی نگفتند، اما آسوشیتدپرس و سایر سازمان‌های خبری روز سه‌شنبه گزارش دادند که اف‌بی‌آی یک بازرسی داوطلبانه در آن دفتر در اواخر همان ماه انجام داده است.

وزارت دادگستری از اظهار نظر در مورد جستجوی چهارشنبه خودداری کرد.

وکلای بایدن حفظ سوابق را به عنوان یک “اشتباه” توصیف کرده اند.وزارت دادگستری از لحاظ تاریخی اتهامات جنایی مربوط به سوء استفاده از سوابق طبقه بندی شده را تنها زمانی مطرح می کند که بتواند از جمله موارد دیگر، ثابت کند که یک شخص آگاهانه در حذف یا ذخیره نادرست موارد حساس اقدام کرده است. سوابق.

تحقیقات اسناد بایدن توسط یک بازپرس ویژه، رابرت هور، یک مقام ارشد سابق وزارت دادگستری در دوران دولت ترامپ که به عنوان دادستان فدرال در بالتیمور خدمت می کرد، انجام می شود. او کار خود را این هفته آغاز می کند و تحقیقاتی چند ماهه را که قبلاً توسط ماموران FBI و دادستان های وزارت دادگستری انجام شده بود، به ارث می برد.

مریک گارلند، دادستان کل، جان لاوش، وکیل ایالات متحده در شیکاگو را مأمور کرده بود تا قبل از اعلام انتصاب هور، یک بررسی اولیه را انجام دهد.

در تلاش جداگانه‌ای که قبل از تحقیقات بایدن انجام شد، جک اسمیت، بازپرس ویژه در حال تحقیق در مورد حفظ حدود 300 سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده توسط ترامپ است که از کاخ سفید به مارآلاگو برده شده‌اند. ماموران در آگوست گذشته حکم بازرسی اسناد طبقه بندی شده را به دنبال آنچه وزارت دادگستری گفت ماه ها مقاومت ترامپ و نمایندگانش برای بازگرداندن اسناد به دولت بود، به دست آوردند.

بازرسان پرونده بایدن قبلاً مصاحبه هایی انجام داده اند، از جمله با دستیار اجرایی سابق بایدن که به نظارت بر بسته بندی جعبه هایی که به مرکز پن بایدن رفته بود، کمک کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا و در چه زمانی وزارت دادگستری ممکن است به دنبال بازجویی از خود بایدن باشد یا خیر.

بایدن ها خانه خود را در ساحل Rehoboth، که مشرف به پارک ایالتی در مجاورت ساحل است، در ژوئن 2017، ماه ها پس از ترک معاونت رئیس جمهور خریداری کردند.

(AP)

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما