پوست الکترونیکی، فناوری جدید سامسونگ برای لمس اشیاء در واقعیت مجازی

فرارو- یکی از موارد طبیعی جلوه کردن محیط‌های واقعی مجازی، فقدان بازخوردها لمسی دقیق است. موتورهای لمسی قرار دارند که به معنای واقعی ساختن ابزار واقعی مجازی طراحی شده اند. با وجود این ابزار، کنترلرها هنوز نتوانسته اند آن طور که باید واقعیت را در چشم مردم طبیعی و واقعی جلوه دهنده و اصطلاحا افراد را در خود غوطه ور کنند.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، سامسونگ این روزها در تلاش است تا حس واقعی تری را به واقعیت مجازی بیاورد. این شرکت جدیداً فناوری فناوری به پوست الکترونیکی (E-skin) را به نمایش گذاشته است.

پروفسور آنریونگ جونگ (Unryong Jeong) از دپارتمان علوم و مهندسی مواد دانشگاه POSTECH با همکاری سامسونگ الکترونیکس به مدت پنج سال بر روی پروژه تحقیقاتی پوست الکترونیکی کار کرده و نتیجه نهایی این پروژه تحقیقاتی چندساله را به اشتراک گذاشته است.

این پوست، فناوری است که سعی می‌کند مشابه پوست انسان، حواس مختلف از درد گرفته تا تغییرات دما و فشار را شبیه سازی کند. پوست انسان شبیه مداری است که از جریانهای الکتریکی تشکیل شده است. این اندام پیچیده از طریق سیستم عصبی با مغز ارتباط می‌کند و تقلید از آن کار ساده‌ای نیست.

پروفسور جئونگ و سامسونگ عقیده دارند که این پوست الکترونیکی امیدوار کننده به نظر می‌رسد. E-skin نه تنها می‌توان مجازی را متحول کرد، بلکه پتانسیل یک دستگاه پزشکی را نیز دارد.

به عنوان مثال، معمولاً 40 درصد از بیماران در بیمارستان‌ها یک بار زخم بستری را تجربه می‌کنند. یک تشک به لایه‌های پوست الکترونیکی می‌تواند فشار را حس کرده و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه به پرستاران اطلاع دهد.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما