کدام تنیس باز مرد در پایان سال شماره 1 خواهد شد؟

بر اساس سیستم امتیازدهی معمولی، جوکوویچ ممکن است امسال حتی به فینال ATP در تورین ایتالیا نرسد. او که به پاریس می رود، در رتبه دهم مسابقه امتیاز قرار گرفت. اما بر اساس قانون قهرمانی گرند اسلم ATP، هر بازیکنی که یک عنوان بزرگ را به دست آورد و در بین 20 تیم برتر قرار بگیرد، یک جایگاه در مسابقات قهرمانی پایان سال تضمین می شود. (تور WTA چنین قانونی ندارد، به همین دلیل است که قهرمان ویمبلدون جوکوویچ، النا ریباکینا، واجد شرایط حضور در فینال WTA در فورت ورث نشد.)

پاتریک مک انرو، کاپیتان سابق دیویس کاپ ایالات متحده و اکنون مفسر ESPN گفت: “بیشتر تحولات امسال به خاطر جوکوویچ است.” او دو مسابقه اصلی را از دست داد و برای یکی که برد امتیازی کسب نکرد. واقعا روی بقیه زمین تاثیر گذاشت. شما می توانید این موضوع را مطرح کنید که اگر جوکوویچ جدول را اداره کند، پاریس و فینال ATP را ببرد، شایسته است که شماره 1 باشد.

بازیکنی که احتمال دارد سال 2022 را در شماره 1 به پایان برساند، آلکاراز است. او تاکنون در پنج تورنمنت امسال، از جمله ATP Masters 1000 در میامی و مادرید، برنده شده است. او در مادرید نادال، جوکوویچ و الکساندر زورف را پشت سر هم شکست داد. در اوپن آمریکا، در نیمه نهایی فرانسیس تیافو و سپس کاسپر رود را برای قهرمانی شکست داد. او سپس در 19 سالگی جوانترین شماره 1 تاریخ رنکینگ ATP شد.

مشکل آلکاراز عدم تجربه او در داخل سالن است. آلکاراز با ورود به مسابقات مسترز پاریس، تنها دو تورنمنت، در آستانه و بازل، سوئیس، و دو بازی دیویس کاپ در داخل سالن در این فصل انجام داده بود. سال گذشته او در دور سوم در پاریس شکست خورد، اما به قهرمانی فینال ATP بعدی رفت.

جیمی آریاس، که زمانی در رتبه 5 قرار داشت و اکنون مدیر تنیس آکادمی IMG در فلوریدا است، گفت: “روشی که قرار است این بازی کار کند این است که بچه های جدید بهتر می شوند و شروع به شکست دادن بچه های قدیمی می کنند.” آلکاراز نشان داده است که باید جایگزین آنها شود زیرا او امسال نادال و جوکوویچ را شکست داده است. من نمی‌خواهم آن افراد مسن‌تر محو شوند. بچه های جدید بدون شکست دادن آنها احترام نمی گیرند. این نظم طبیعی چیزهاست.»

در چند هفته آخر فصل، پنج بازیکن وجود دارند که به طور بالقوه می توانند سال شماره 1 را به پایان برسانند: آلکاراز، نادال، رود، مدودف و تسیسیپاس. رود در سال جاری به دو فینال مهم رسید، که پس از نادال در آزاد فرانسه و آلکاراز در اوپن آمریکا دوم شد. رود همچنین سه عنوان سطح پایین را به دست آورده است و در مستر 1000 در میامی نایب قهرمان آلکاراز شد.

مدودف که سال گذشته در فینال اوپن آمریکا جوکوویچ را شکست داد، در ژانویه در مسابقات آزاد استرالیا نادال را نایب قهرمان شد. اندکی بعد مدودف به شماره 1 جهان صعود کرد.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما