farhangian91banner

جهش راه خود را به سلامتی بهتر

ترامپولین زدن ممکن است مزایای منحصر به فردی را برای زنان مسن‌تر به‌ویژه ارائه دهد که در مقایسه با مردان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و بی‌اختیاری ادرار هستند. حدود 70 درصد از زنان آمریکایی بالای 60 سال از نوعی بی اختیاری ادرار رنج می برند. بزرگترین بخش، حدود 53.1 درصد از زنان در این گروه سنی در یک مطالعه اخیر، از دست دادن غیرارادی ادرار ناشی از فعالیت بدنی (یا خنده، عطسه و سرفه) را تجربه می کنند که باعث افزایش فشار شکم می شود.

برخی از شواهد نشان می‌دهند که ترامپولین ممکن است ماهیچه‌هایی را که می‌توانند از آن جلوگیری کنند، حفظ یا تقویت کند. یک مطالعه کوچک منتشر شده در سال 2018 نشان داد که عضلات کف لگن در حین پرش با ترامپولین بسیار فعال هستند و دیگری که هنوز منتشر نشده است نشان می دهد که عملکرد کف لگن را می توان با ریباندینگ بهبود بخشید. در آن مطالعه، 37 زن یائسه سه بار در هفته تمرینات 30 دقیقه ای مینی ترامپولین را انجام دادند. پس از 12 هفته، زنان نمرات بهتری در بی اختیاری ادرار و تراکم استخوان بالاتر داشتند. (تراکم مواد معدنی استخوان آن‌ها زمانی که به طور منظم ریباند را متوقف کردند، به حالت عادی بازگشت.)

Anja Fricke، دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه Massey در ولینگتون، نیوزلند، و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که زنان باید با پرش های ساده شروع کنند و در صورت وجود، دستی را در دست بگیرند. با فواصل هشت دقیقه ای جهش و سپس دو دقیقه استراحت شروع کنید. برای اینکه عضلات کف لگن به طور خاص فعال شوند، خانم فریک پیشنهاد کرد که یک توپ نرم ورزشگاه یا یک توپ فوتبال سبک وزن بچه ها را بین پاها فشار دهید. سپس با فشار دادن با هر دو پا در حالی که توپ را در جای خود نگه داشته اید، پرش کنید.

خانم فریک گفت: ترامپولین زدن ممکن است بر روی مفاصل شما بهتر از ورزش هایی مانند دویدن، بسکتبال یا تنیس باشد. بیشتر نیروی پرش و فرود توسط سطح الاستیک ترامپولین جذب می شود و باعث می شود مفاصل شما راحت تر از پریدن روی زمین باشند.

دویدن روی تردمیل می تواند برای مفاصل و زانوها بسیار سخت باشد. انجام پرش روی زمین می تواند سخت باشد. ریباند “به شما این امکان را می دهد که آن حرکات با شدت بالاتر یا حتی پیچیده تر را بدون کشتن بدن خود انجام دهید.”

میریام ژیلز، 51 ساله، از سال 2009 در یک استودیوی پرشور به نام The Ness در محله ترایبکا منهتن شروع به بازگشت کرده است. کلاس های 50 دقیقه ای رقص رقص، تمرینات وزنه برداری دست، دراز و نشست و پلانک، همه روی ترامپولین را ترکیب می کند. خانم ژیلز گفت: “من پرش می کنم و چرخه روحی می کنم.” “آنها فقط با بدن مهربان تر هستند و احساس اجتماعی دارند که من آن را دوست دارم.”

او گفت که با ترامپولین زدن او را به خاطرات دور دوران کودکی اش در بروکلین با پرش دوبل هلندی مرتبط می کند. من یکی از آن دختران سیاه پوستی بودم که عاشق طناب زدن بودند. گاهی اوقات فکر می کنم چیزی در ترامپولین وجود دارد که مرا به یاد آن می اندازد.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما