farhangian91banner

فرستاده سازمان ملل متحد از کشته شدن 9 فلسطینی در حمله کرانه باختری به شدت نگران است

تور ونسلند مرگ‌ها را – در طی یک درگیری شدید با اسلحه در یک اردوگاه پناهجویان در شهر جنین – که شامل شبه‌نظامیان و طبق گزارش‌ها یک زن مسن بود، به عنوان «نمونه بارز» دیگری از تشدید خشونت توصیف کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای نظامی در سپیده دم در عملیاتی برای دستگیری شبه نظامیان جهاد اسلامی شرکت کردند. گزارش ها حاکی از آن است که ریاست جمهوری فلسطین آن را یک “قتل عام” توصیف کرد و پس از آن اعلام کرد که هماهنگی امنیتی با اسرائیل در سراسر کرانه باختری را به حالت تعلیق در می آورد.

بر اساس گزارش‌های خبری، حدود 20 نفر دیگر در جریان این حمله به شدت مجروح شدند، که بنا بر گزارش‌ها، مرگبارترین روز در سرزمین اشغالی برای سال‌ها بوده است.

طبق گزارش‌ها، تا روز پنجشنبه، حدود 20 فلسطینی در کرانه باختری تا کنون در سال جاری – از جمله یک پسر 14 ساله – به دنبال افزایش شدید خشونت‌ها در سال گذشته که بیش از 150 فلسطینی و 20 اسرائیلی در غرب کشته شدند، کشته شده‌اند. بانک و اسرائیل

عملیات نظامی بزرگی که شبه نظامیان مظنون را هدف قرار می دهد، آخرین مورد از یک سری حملات اسرائیل است که به مدت 9 ماه ادامه داشته است.

“روندهای منفی” ادامه دارد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل گفت که از ابتدای سال جاری، ما همچنان شاهد سطوح بالای خشونت و سایر روندهای منفی هستیم که مشخصه سال 2022 است.

وی خواستار کاهش فوری تنش ها شد تا از تلفات بیشتر جلوگیری شود.

آقای ونزلند از مقامات اسرائیلی و فلسطینی خواست تا آرامش را بازگردانند و از خشونت بیشتر اجتناب کنند.

درخواست بشردوستانه 2023 راه اندازی شد

دفتر هماهنگی کمک های سازمان ملل، OCHA، روز پنجشنبه به همراه شرکای بشردوستانه که در اراضی اشغالی فلسطین (oPt) کار می کنند، درخواستی 502 میلیون دلاری را برای حمایت از حدود 1.6 میلیون نفر از آسیب پذیرترین افراد ساکن در آنجا آغاز کردند.

برنامه واکنش بشردوستانه 2023 تخمین می زند که 2.1 میلیون فلسطینی به کمک نیاز دارند. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در نشست عادی روزانه در نیویورک به خبرنگاران گفت که آنها 58 درصد از جمعیت غزه و یک چهارم مردم ساکن کرانه باختری را تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد که این طرح بیش از 200 پروژه را تأمین مالی می کند، «که به مردم کمک می کند تا به خدمات ضروری مانند غذا، آب، مراقبت های بهداشتی و آموزش و همچنین راه هایی برای کسب درآمد و حمایت برای بهبود سلامت روحی و جسمی خود دسترسی پیدا کنند. ”

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما