(ویدئو) راهپیمایی میلیونی خرچنگهای قرمز

دریای قرمز جزیره زیبای کریسمس را فراگرفته است، در حالی که ده‌ها میلیون خرچنگ قرمز برای تولید مثل جنگل‌های بارانی به سمت ساحل حرکت می‌کنند.

به گزارش فرارو، بیش از 65 میلیون خرچنگ قرمز شروع به سفر سالانه در شمال غربی استرالیای غربی کرده است که انتظار می رود بزرگترین سالانه در سال های اخیر باشد.

شدید باران در روز شنبه قبل از شروع حرکت، جایی که سخت پوستان فاصله‌های ۲۰ کیلومتری به اقیانوس را طی می‌کنند رخ داد.

درک بال، مدیر گونه‌های بومی جزیره کریسمس گفت که در حال حاضر میلیون‌ها خرچنگ در حال حرکت هستند.

او به ABC گفت: این فقط چند روز گذشته است، اما مطمئناً به نظر می‌رسد که این یک مهاجرت خواهد بود. تعداد بسیار زیادی خرچنگ داریم که پایین می‌آیند، بنابراین در چند هفته آینده آن را به دقت زیر نظر داریم.

بال افزودن تعداد خرچنگ‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بیشتر است و تخمین می‌زند که نسبت جمعیت به پنج یا شش سال پیش دو برابر شده است.

مهاجرت سالانه خرچنگ قرمز معمولاً در اکتبر یا نوامبر با اولین بارندگی در فصل آغاز می‌شود. خرچنگ‌های نر لانه‌های خود را ترک می‌کنند و به سمت ساحل می‌روند و مواد را در طول راه می‌برند.

مهاجرت انبوهی باعث تردد در جزیره می‌شود، به طوری که ماشین‌ها معمولاً به هنگام ازدحام در جاده‌ها منحرف می‌شوند.

برخی از مردم محلی از چنگک برای جارو کردن پوست سخت از جاده ها و مسیرها استفاده می کنند.

خرچنگ‌ها قبل از طلوع فجر در طول جزر و مد روزهای آخر ماه تولید مثل می‌کنند. اگر بارندگی نزدیک به تاریخ تخمریزی باشد، خرچنگ‌ها یا با عجله به سمت اقیانوس می‌روند یا در لانه‌های خود باقی می‌مانند و در ماه بعد مهاجرت می‌کنند. اما اگر باران زودتر بیاید، آن‌ها با سرعت آرامتری حرکت می‌کنند. پس از تولید مثل، خرچنگ‌های ماده در حفره‌های خود باقی می‌مانند و طی پنج یا شش شب متوالی در طول دوره مهاجرت، صد هزار تخم را در اقیانوس هند رها می‌کنند. با رشد تخم‌ها، حدود دو هفته در لانه‌های خود منتظر خواهند ماند. یک ماه بعد، بچه خرچنگ‌های قرمز به ساحل باز می‌گردند تا به جنگل‌های استوایی جزیره سفر کنند.

با این حال، اکثریت قریب به اتفاق لاروها طعمه ماهی‌ها، سفره ماهی‌ها و کوسه‌های غولپیکر می‌شوند.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما