آلکاراز نوجوان اسپانیایی قهرمان US Open شد و شماره یک جهان شد

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

کارلوس آلکاراز نوجوان اسپانیایی روز یکشنبه صعود سریع خود به صدر جهان تنیس را تکمیل کرد و اولین قهرمانی گرند اسلم خود را به دست آورد و با پیروزی 6-4 2-6 7-6(1) 6-3 مقابل نروژ در رده بندی شماره یک قرار گرفت. کاسپر رود در فینال یو اس اوپن.

آلکاراز، 19 ساله، به پشت افتاد و دستانش را روی صورتش گرفت، قبل از اینکه بپرد تا رود را در آغوش بگیرد. او سپس از کنار عکاسان عبور کرد و وارد جایگاه شد تا در جعبه خود با تیمش جشن بگیرد.

آلکاراز در مصاحبه ای در دادگاه گفت: “این چیزی است که من از کودکی آرزوی آن را داشتم، شماره یک جهان باشم، قهرمان گرند اسلم شوم.”

“تمام کارهای سختی که با تیمم و خانواده ام انجام دادم. من فقط 19 سال سن دارم، بنابراین تمام تصمیمات سخت با پدر و مادرم و تیم من است.”

“این چیزی است که واقعاً برای من خاص است.”

“براوو کارلیتوس!” بر روی بنری در داخل ورزشگاه برای بومی ال پالمار نمایش داده شد.

آلکاراز مهیج که در تورنمنت دو هفته ای در نیویورک با شوت زنی آکروباتیک خود هواداران را به وجد آورد، جایگزین دنیل مدودف روسی در صدر جدول رده بندی شد.

او جوان‌ترین شماره یک جهان از زمان شروع رتبه‌بندی ATP در سال 1973 است، و رکورد لیتون هویت را که در سال 2001 در رتبه اول قرار گرفت، 20 سال داشت.

آلکاراز مسیر سختی را برای رسیدن به عنوان قهرمانی داشت.

او با شکست در ست پنجم مبارزه کرد تا مارین چیلیچ را در دور چهارم شکست دهد، آخرین مسابقه پایانی تاریخ مسابقات را انجام داد تا جانیک سینر ایتالیایی را در کوارتر شکست دهد و در مرحله نیمه با فرانسیس تیافو آمریکایی روبرو شد.

آلکاراز که در هفت مسابقه خود 23 ساعت و 40 دقیقه را در زمین سپری کرد، گفت: من همیشه می گویم که در دور پایانی گرند اسلم یا هر تورنمنت دیگر زمانی برای خستگی وجود ندارد.

“شما باید هر چیزی را که در درون دارید بدهید.”

رود در تلاش بود تا اولین نروژی باشد که مقام اول را تصاحب می کند، اما نتوانست با قدرت آتش آلکاراز زیر سقف بسته در ورزشگاه آرتور اشه برابری کند.

رود، فینالیست اوپن فرانسه، از رتبه هفتم به دوم جهان خواهد رسید.

فینال یکشنبه اولین فینالی بود که در آن دو مرد برای اولین عنوان گرند اسلم خود و هم برای رنکینگ شماره یک جهان به رقابت پرداختند.

رود گفت: “ما می دانستیم برای چه چیزی بازی می کنیم، می دانستیم که چه چیزی در خطر است.”

شماره دو هم خیلی بد نیست. من به تعقیب اولین گرند اسلم و رتبه یک جهان ادامه خواهم داد.

رود پاسخ می دهد

آلکاراز مورد علاقه هواداران یک بریک زود هنگام سوار شد تا ست اول را بگیرد، اما سرویس او در ست دوم شروع به تزلزل کرد و رود با فورهند خود فاصله را پیدا کرد تا مسابقه را به تساوی بکشاند.

این بازیکن نروژی مدت زیادی از حرکت خود برخوردار نبود زیرا آلکاراز در اولین گیم سوم با یک دراپ شوت ماهرانه شکست خورد اما رود دوباره پاسخ داد و یک امتیاز بریک در سرویس خود ذخیره کرد و روی خطای بک هند توسط آلکاراز 2-2 بریک کرد.

آلکاراز در گیم پایانی ست سوم دو ست پوینت را نجات داد و هواداران از روی صندلی های خود پریدند که او یک اوورهد را شکست تا مجبور به تای بریک شود.

رود، که در ست های دوم و سوم محکم بود، در تای بریک چشمک زد، چند ضربه را تکان داد و در تلاش برای بازگشت بود، در حالی که آلکاراز هفت امتیاز متوالی به دست آورد تا یک ست از جام دور شود.

آلکاراز در ست چهارم به له کردن فورهندها ادامه داد تا رود را از پا درآورد و او با یک سرویس قدرتمند در امتیاز مسابقه، پیروزی را قطعی کرد.

قبل از مسابقه، یک دقیقه سکوت به احترام نزدیک به 3000 نفری که در حملات 11 سپتامبر 2001 کشته شدند، برگزار شد.

تاریخ حمله در زمین نوشته شده بود و هر دو بازیکن اظهارات خود را در زمین با اذعان به سالگرد غم انگیز آغاز کردند.

(رویترز)

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما