بلک راک در برابر گلدمن در مبارزه بیش از 60/40

پس از عملکرد فاجعه‌بار مدل 60/40 در سال گذشته، نام‌های شناخته‌شده در مدیریت دارایی و بانکداری سرمایه‌گذاری، در بحث بر سر روش کلاسیک ساخت پرتفولیو – 60 درصد سهام و 40 درصد اوراق قرضه – طرف مقابل گرفته‌اند.

بلک راک BLK -0.56٪

می‌گوید زیان‌ها – بدترین زیان از نظر اسمی برای یک پرتفوی 60/40 از زمان بحران مالی 9-2008 و بدترین از نظر واقعی در یک سال تقویمی از زمان رکود بزرگ – نشان می‌دهد که ساختار منسوخ شده است. گلدمن مخالف است و استدلال می کند که ضرر بزرگ عجیب و غریب در هر استراتژی اجتناب ناپذیر است و 60/40 یک رویکرد اساسی معتبر باقی می ماند. استراتژیست ها و مدیران صندوق در سایر مدیران پول و بانک های بزرگ از هر دو طرف انباشته شده اند.

سرمایه گذاران باید پس از دهه های 60/40 که حداقل به عنوان پایه ای معقول برای ایجاد سبد سرمایه پذیرفته شده اند، توجه زیادی داشته باشند. آن را رها کنید، و سرمایه‌گذاری‌هایی که زمانی عجیب و غریب تلقی می‌شدند – بلک راک به بدهی‌های خصوصی و سهام، کالاها، زیرساخت‌ها و اوراق قرضه مرتبط با تورم علاقه دارد – به سهام و اوراق قرضه به عنوان بلوک‌های سازنده بپیوندید. به آن بچسبید و آنها افزوده‌های کوچکی برای هسته سهام/باند هستند.

استدلال های مناسبی برای و علیه تقسیم 60/40 به عنوان یک نقطه شروع معقول برای یک پورتفولیو وجود دارد.

قبل از ورود به آنها، ارزش این را دارد که چرا 60/40 استاندارد شد (برخی 50/50 را برای کمی احتیاط بیشتر یا 70/30 را برای کمی پرخاشگری ترجیح می دهند). این به سرمایه گذار از طریق عنصر سهام، درآمد ثابت از اوراق قرضه، و یک بالشتک در طول رکود که سهام اغلب به شدت سقوط می کند و بازده اوراق قرضه نیز کاهش می یابد، در معرض رشد مناسبی قرار می دهد و قیمت اوراق را افزایش می دهد. به علاوه، آسان است.

سال گذشته، سهام کاهش زیادی داشت و اوراق قرضه نیز ضرر کردند. شاخص کل بازار سهام داو جونز ایالات متحده 19.5٪ با احتساب سود سهام از دست داد، در حالی که شاخص ICE BofA خزانه داری ایالات متحده 12.9٪ کاهش یافت. یک پرتفوی 60/40 ایالات متحده یکی از بدترین سال های خود را سپری کرد، زیرا اوراق قرضه کاری را که قرار بود انجام می دادند، انجام ندادند. پس سوال این است که آیا سال 2022 یک استثنا بود و اوراق قرضه اکنون خدمات عادی خود را از سر خواهند گرفت.

بهترین استدلال برای پایبندی به 60/40، حداقل به عنوان یک پایه، این است که وقتی ما هیچ ایده ای در مورد نحوه عملکرد آینده نداریم، یک نمونه کار خنثی مناسب است. اوراق قرضه گاهی اوقات پول خود را همزمان با سهام برای دوره های طولانی در گذشته از دست داده اند، اما نه اغلب.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

نظر شما در مورد نمونه کارها 60/40 چیست؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

“اتفاق افتاد [losses on both] در گذشته – این اتفاق در آینده خواهد افتاد. “اما نادر است.”

گلدمن محاسبه می کند که سهام و اوراق قرضه ایالات متحده هر دو در یک دوره 12 ماهه فقط 2 درصد از مواقع از سال 1926 ضرر کرده اند. ممکن است به طور منطقی از این که سرمایه گذاری های شما در چنین زیان غیرعادی گرفتار شده است ناراحت باشید، اما فقط باید تغییرات اساسی در پرتفوی ایجاد کنید. اگر فکر می کنید این شروع چیز جدیدی است.

بلک راک دقیقاً همین را استدلال می کند. «این یک رژیم متفاوت است. اعتدال بزرگ به پایان رسیده است.

پس از اینکه بازدهی 10 ساله خزانه داری به 15.8 درصد در سال 1981 به اوج خود رسید، به مدت چهار دهه به پایین ترین سطح 0.5 درصد در سال 2020 رسید که علاوه بر درآمد تضمین شده، سود سرمایه بلندمدت شگفت انگیزی را برای دارندگان اوراق قرضه به ارمغان آورد. بهتر از آن، از سال 2000 به بعد، آنها محافظت روزانه نسبتاً خوبی در برابر ضررهای سهام ارائه کردند، زیرا الگوی حرکت قیمت ها تغییر کرد و اوراق قرضه و سهام در جهت مخالف حرکت کردند. (به عبارت دیگر، وقتی بازده اوراق قرضه بالا رفت، سهام تمایل به افزایش داشت و زمانی که بازدهی کاهش یافت، کاهش یافت). حمایت ارائه شده توسط اوراق قرضه به قیمت قربانی کردن بازده نبود.

مطمئناً، بازدهی 10 ساله نمی تواند در 40 سال آینده بیش از 15 واحد درصد کاهش یابد، زیرا در حال حاضر تنها حدود 3.5 درصد بازدهی دارند. به نظر می رسد پیوند اوراق قرضه و سهام نیز به الگوی بدی بازده اوراق قرضه برای سهام بازگشته است، و بالعکس، زیرا سرمایه گذاران به جای رشد اقتصادی بر فشار تورمی تمرکز می کنند. منطقی است فکر کنیم که این ممکن است با توجه به فشار صعودی بلندمدت بر تورم ناشی از جهانی‌زدایی، جمعیت‌شناسی و هزینه‌ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی ادامه یابد.

به یک معنا این استدلال فعال – منفعل است که دوباره اجرا می شود. اگر شما هم مثل من فکر می‌کنید که احتمالاً به سمت آینده‌ای تورمی‌تر پیش می‌رویم، منطقی است که کمتر در مسیر اوراق قرضه معمولی نگه دارید. اما اگر واقعاً مطمئن نیستید – خانم. مصور رحمانی می‌گوید که چشم‌انداز با «مه شدید» مبهم است، و او اشتباه نمی‌کند – 60/40 نقطه مناسبی برای شروع است.

یک استدلال دیگر برای 60/40 این است که بسیاری از چیزهایی که به عنوان بالشتک جایگزین پرتفوی برای اوراق قرضه مطرح شد، سال گذشته نیز سال بدی را پشت سر گذاشت. ممکن است فکر کنید که اوراق بهادار محافظت شده با تورم خزانه داری در برابر تورم محافظت می کند. اما افزایش بازده واقعی به این معنی است که از ابتدای سال گذشته، TIPS تقریباً به همان میزان خزانه‌داری‌های معمولی ضرر کرده است.

بازارهای خصوصی مصون نیستند. خصوصی بودن می تواند به این معنی باشد که مدیر صندوق به شما نمی گوید که پول خود را از دست داده اید، اما ارزش یک وام یا یک شرکت با افزایش نرخ بهره کاهش یافته است، مهم نیست که شرکت خصوصی باشد یا فهرست شده. و هزینه ها بسیار بالاتر است.

سال گذشته، زمانی که همه درگیر افزایش قیمت انرژی، کمبود فلزات و تورم بودند، کالاها بی‌معنی هستند. با این حال، قیمت نفت خام، گاز طبیعی ایالات متحده، طلا و مس بسیار نزدیک به جایی است که سال 2022 آغاز شد.

مشکل اساسی این است که سال گذشته حباب همه چیز تخلیه شد. سهام و اوراق قرضه مانند TIPS و دارایی های خصوصی بسیار گران شروع شدند، زیرا با فرض نرخ های بهره بسیار پایین قیمت گذاری می شدند. هنگامی که فدرال رزرو واقعیت را تشخیص داد، این فرض از پنجره خارج شد و قیمت ها سقوط کرد. با بازگشت ارزش‌گذاری‌ها در محدوده معقول هم برای سهام و هم برای اوراق قرضه، تقسیم 60/40 حقوق صاحبان سهام / اوراق قرضه نقطه شروع مناسبی برای ایجاد یک سبد است – حتی اگر کسانی که نگران تورم بلندمدت هستند، مانند من، ممکن است اضافه کنند. حفاظت از تورم کمی بیشتر از استاندارد موجود است.

به جیمز مکینتاش در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما