(تصاویر) مرگ صدها فیل و جانور وحشی در خشکسالی کنیا

وزیر گردشگری کنیا گفت که میان فوریه و اکتبر (۲۰۲۲) هم زمان با ادامه شدیدترین خشکسالی‌ها در شرق آفریقا در ۴۰ سال گذشته، ۲۰۵ فیل و ده‌ها جانور وحشی دیگر از بین رفته اند.

به گزارش فرارو، با وجود آغاز بارندگی‌های پراکنده در این منطقه، پیش بینی سازمان شناسی کنیا درباره کاهش کمتر از میزان کمتری برای مناطق بیشتر این کشور در ماه‌های اینده، نگرانی‌هایی در مورد ادامه تهدید به حیات وحش این کشور ایجاد شده است.

پنینا مالونزا وزیر گردشگری، حیات وحش و میراث فرهنگی کنیا است که خشکسالی با پایان دادن به منابع غذایی و آب، باعث مرگ و میر و حیات وحش و آسیب رسیدن به ۱۴ گونه جانوری است.

وی افزود: خشکسالی، ۵۱۲ جانور چارپای وحشی، ۳۸۱ گورخر، ۱۲ زرافه و ۵۱ بوفالو را نیز در همین دوره از بین برده که برخی از آن‌ها در پارک‌های ملی زندگی می‌کردند که جاذبه مهمی برای این کشور به شمار می‌رود. همچنین ۴۹ گورخر از یک گونه نادر و در خطر انقراض، از بین رفته است.

این گزارش در زمینه‌های اقتصادی وارد شده به حیات وحش کنیا که گردشگری به ۱۰ درصد از تولید آن نزدیک می‌شود و بیش از ۲ میلیون شهروند را در اختیار دارد می‌کند تنها چند روز پیش از برگزاری نشست آب و هوای سازمان ملل متحد در مصر منتشر شد. .

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما